Hey,
Ik heb vorige week mijn airmatic pomp laten vervangen omdat deze geen kracht meer had om de auto omhoog te krijgen.
Nu tijdens het rijden, en dan vooral op hobbelige wegen merk ik dat de nieuwe pomp wel vaak aan het pompen is, iets wat de oude totaal niet deed. (als ik de radio uitzet en de ramen open hoor je het gezoem/gebrom van de pomp)
Hoort dit omdat hij nieuw is en weer goed functioneert of moet ik verder kijken?
Thanks!
W220 airmatic pomp.
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
ik hoor de myne nooit sinds er nieuwe schokbrekers onder gezet zyn.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
De pomp hoor je alleen wanneer je de auto start , of als er een lek in het systeem zit waardoor de pomp kapot loopt.
Ik zou hem ook even uit laten lezen en ook calibreren wat bij de w220 ook een zwak punt is dat er haarscheuren aan de bovenkant van de veerpoten onstaan zie foto.
daar zijn ook reparatie kits voor te krijgen a220 320 25 38 , maar daarvoor is speciaal gereedschap voor nodig. Er staan op het net ook lapmiddelen zoals met epoxy
wat ook nog wel eens gebeurd dat ze de messing schroef op de compressor te vast willen draaien gevolg schroefdraad doorgedraaid met gevolg een lek .
Ik zou hem ook even uit laten lezen en ook calibreren wat bij de w220 ook een zwak punt is dat er haarscheuren aan de bovenkant van de veerpoten onstaan zie foto.
daar zijn ook reparatie kits voor te krijgen a220 320 25 38 , maar daarvoor is speciaal gereedschap voor nodig. Er staan op het net ook lapmiddelen zoals met epoxy
wat ook nog wel eens gebeurd dat ze de messing schroef op de compressor te vast willen draaien gevolg schroefdraad doorgedraaid met gevolg een lek .
- Bijlagen
-
- w220.jpg (73.01 KiB) 1260 keer bekeken
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Vaak gaat je auto dan nazakken, aan een kant met deze klacht.
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Auto staat nu al 2 dagen stil, hij staat normaal al lager als standaard ivm verlaging.
Maar ik kan geen afwijkende posities vinden, hij staat gewoon nog recht.
Heb hem net gestart maar krijg ook geen melding dat hij te laag ligt ofzo..
Maar ik kan geen afwijkende posities vinden, hij staat gewoon nog recht.
Heb hem net gestart maar krijg ook geen melding dat hij te laag ligt ofzo..
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Ik ga vrezen voor een lekke veerpoot rechtsachter..
Pomp blijft gaan, en een bij hoge drempel gaat hij rechtsachter slepen/schuren.
Zaterdag gaat ie aan de computer voor diagnose (ja aan de STAR diagnose )
Ik zit wel zeer te twijfelen of ik hem zo zal inruilen of dat ik hem nog laat maken, er is namelijk een bijna deal in de maak
Pomp blijft gaan, en een bij hoge drempel gaat hij rechtsachter slepen/schuren.
Zaterdag gaat ie aan de computer voor diagnose (ja aan de STAR diagnose )
Ik zit wel zeer te twijfelen of ik hem zo zal inruilen of dat ik hem nog laat maken, er is namelijk een bijna deal in de maak
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 15 dec 2009 20:56
- Mercedes-Benz: W123 230CE '82 / w123 300D ‘79 / W213 e200d ‘20 /triumph spitfire '68
- Specialisatie: carrosserie
Als de auto niet zakt bij lang stilstaan, dan ligt het niet aan de luchtbalgen. Dan zit het probleem bij de pomp of aansluiting aan de pomp, ...
Ik had vroeger met mijn W220 net hetzelfde: pomp bleef draaien. Probleem lag aan de pomp die wel draaide maar geen druk maakte. Waarom draaide ze dan: omdat de auto na lange tijd toch stilaan ietwat begon te zakken (daar kreeg ik ook een melding van). De pomp wordt ingeschakeld daardoor, maar bouwt dus geen druk meer op. Op de afbraak een pomp van een W221 gekregen die waren beter. (ze zeiden dat het normaal was dat de pomp van een W220 na 10 jaar kapot gaat; doen ze allemaal). Auto op blokken gezet, andere pomp eronder gevezen en alles werkte terug prima.
Moraal van het verhaal: weet je zeker dat deze pomp in orde is? is het een nieuwe? en voel eens rondom de aansluiting van de pomp dat alles goed aangesloten is. Als de auto niet zakt bij stilstaan, ligt het niet aan de luchtbalgen. In de garage vertelden ze me toen dat ik alles moest vervangen: 4balgen en pomp. Zou me wel 5000 eur kosten; gelukkig ben ik er zelf voor 275 euro uitgeraakt!
succes!
erik
Ik had vroeger met mijn W220 net hetzelfde: pomp bleef draaien. Probleem lag aan de pomp die wel draaide maar geen druk maakte. Waarom draaide ze dan: omdat de auto na lange tijd toch stilaan ietwat begon te zakken (daar kreeg ik ook een melding van). De pomp wordt ingeschakeld daardoor, maar bouwt dus geen druk meer op. Op de afbraak een pomp van een W221 gekregen die waren beter. (ze zeiden dat het normaal was dat de pomp van een W220 na 10 jaar kapot gaat; doen ze allemaal). Auto op blokken gezet, andere pomp eronder gevezen en alles werkte terug prima.
Moraal van het verhaal: weet je zeker dat deze pomp in orde is? is het een nieuwe? en voel eens rondom de aansluiting van de pomp dat alles goed aangesloten is. Als de auto niet zakt bij stilstaan, ligt het niet aan de luchtbalgen. In de garage vertelden ze me toen dat ik alles moest vervangen: 4balgen en pomp. Zou me wel 5000 eur kosten; gelukkig ben ik er zelf voor 275 euro uitgeraakt!
succes!
erik
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Heb de pomp nieuw bij de dealer gekocht, en is gemonteerd door een oud MB medewerker waar ik al jaren kom.ERIKW220 schreef:Als de auto niet zakt bij lang stilstaan, dan ligt het niet aan de luchtbalgen. Dan zit het probleem bij de pomp of aansluiting aan de pomp, ...
Ik had vroeger met mijn W220 net hetzelfde: pomp bleef draaien. Probleem lag aan de pomp die wel draaide maar geen druk maakte. Waarom draaide ze dan: omdat de auto na lange tijd toch stilaan ietwat begon te zakken (daar kreeg ik ook een melding van). De pomp wordt ingeschakeld daardoor, maar bouwt dus geen druk meer op. Op de afbraak een pomp van een W221 gekregen die waren beter. (ze zeiden dat het normaal was dat de pomp van een W220 na 10 jaar kapot gaat; doen ze allemaal). Auto op blokken gezet, andere pomp eronder gevezen en alles werkte terug prima.
Moraal van het verhaal: weet je zeker dat deze pomp in orde is? is het een nieuwe? en voel eens rondom de aansluiting van de pomp dat alles goed aangesloten is. Als de auto niet zakt bij stilstaan, ligt het niet aan de luchtbalgen. In de garage vertelden ze me toen dat ik alles moest vervangen: 4balgen en pomp. Zou me wel 5000 eur kosten; gelukkig ben ik er zelf voor 275 euro uitgeraakt!
succes!
erik
Nadat deze pomp is gemonteerd merk ik dat hij veel actiever aan het pompen is..
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Star Diagnose kan de auto uitlezen en ook de waardes van de poten naar voren brengen.ERIKW220 schreef:ik zie trouwens niet in wat de stardiagnose je daarover meer kan vertellen.
Wat moet ik anders?
Deze auto is in mijn bezit nog nooit uitgelezen door een universeel apparaat maar altijd door STAR, alles is altijd goedgekomen daardoor.
Ik kan hem ook niet aan de computer hangen en zeggen van ach ik vervang de veerpoot rechtsachter op goed geluk, maar zo werkt het niet bij mij
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Auto is zaterdag bijna voor 6 uur onder diagnose geweest.ERIKW220 schreef:al nieuws Vincenzo? Ik ben benieuwd naar de diagnose. Hopelijk valt het mee;
erik
De nieuwe pomp opnieuw gemonteerd met weer allemaal nieuwe ringetjes.. noem het maar op.
Ook een een nieuw relais gekocht, het andere 'nieuwe' relais was 6 dagen oud .
Auto tot 2x toe opnieuw gekalibreerd, elk puntje wat betreft luchtvering nagekeken.
Hij rijd weer als een tiet, geen gebrul meer van de pomp, en de auto blijft als een echte Benz rijden..
* ook met de brullende pomp bleef de S netjes op zijn niveau na een aantal dagen stilstaan, zakken deed ie niet *
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
mooi dat ie weer in orde is