Spuitbus lak op OEM-code

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 mei 2015 20:55

Raimon schreef:Koop de verf per liter (mogelijk bij de schadehersteller om de hoek) en koop een verfspuit.
Het aanbod en verschil in prijsklasse en specs van die verfpistolen is enorm. Welk merk/type is goed bruikbaar voor hobbygebruik? Openingsgrootte rond de 1.4/1.6 of groter/kleiner?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

24 mei 2015 21:59

Werkelijk geen idee.

Ik meen dat de spuitmond slijt van het spuiten. Dat zal vast een stukje prijsverschil veroorzaken.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 mei 2015 22:45

Ja zoiets las ik ook, daarom is een gebruikte van een A-merk toch ook niet zo interessant.
Volgens mij heeft Stanley ook een complete set, wellicht is dat wat.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

25 mei 2015 08:00

Ik denk dat je het als (nog) amateur prima kan doen met een goedkoop pistool. Ik denk dat je met een lager drum begint en langzaam gaat opbouwen.

Een pro met duur pistool wil natuurlijk zo snel mogelijk en wil een wat dikkere laag kunnen zetten.

Zit er een reduceerventiel op de compressor en is hij olievrij?
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

25 mei 2015 09:35

Afhankelijk van de lengte van de slang vanaf de compressor, kan het soms verstandiger zijn om een reduceerventiel te hebben onder jouw verfspuit. Er zit aan de zuiderhout in Oosterhout een goede verfhandel die ook verstand heeft van spuiten, daar zou je je licht eens kunnen opsteken. Ik heb destijds een relatief goedkoop pistool, hlvp gekocht met bovenbenen bij van Cranenbroek. Qua compressor moet je wel iets hebben met een relatief groot voorraad vat, ik had 200 liter en zelfs dan nog heb je af en toe te weinig druk en kon de compressor het niet bijbenen.
De van Cranenbroek heeft volgens mij ook olie afscheiders, want olie wil je niet in de lucht hebben, voor powertools geen probleem voor spuiten wel.

Spuiten gaat het best binnen, maar dan heb je wel een ruimte nodig die door de mist van het spuiten vies mag worden of je moet alles afdekken. En zorg voor goede beschermingsmiddelen , overall, masker handschoenenen...dan nog kun je niet voorkomen dat je er uitziet als een smurf als je net zoals ik een speedboat blauw gespoten hebt.
Als ik zoiets nog eens een keer zou doen, dan zou ik wsl een spuitcabine huren...kan volgens mij ergens in Utrecht.
Voordeel van de spuitcabine is dat je minder risico hebt van stof en bovendien worden de dampen afgezogen en kan
je vaak na het spuiten de temp om hoog zetten voor sneller drogen.

Op youtube staan trouwens ook veel filmpjes over spuiten.
Grtz,
Ingmar
Laatst gewijzigd door ingmar op 25 mei 2015 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

25 mei 2015 09:37

Raimon schreef:
Zit er een reduceerventiel op de compressor en is hij olievrij?
Ja

Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (63.82 KiB) 720 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

25 mei 2015 09:45

ingmar schreef:Spuiten gaat het best binnen, maar dan heb je wel een ruimte nodig die door de mist van het spuiten vies mag worden of je moet alles afdekken.
Hmm... zal Stefan leuk vinden :stom: :lol:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

25 mei 2015 10:19

Knudde1969 schreef: Ja

Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
Nee leuk voor tracken, maar als je gaat spuiten dan heb je er een nodig waarmee hij ook een opbrengst heeft waar je ook mee kunt schuren, die van mij leverde 165 liter per minuut en dat was met een 200 liter tank maar net genoeg.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

25 mei 2015 10:41

ingmar schreef:
Knudde1969 schreef: Ja

Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
Nee leuk voor tracken, maar als je gaat spuiten dan heb je er een nodig waarmee hij ook een opbrengst heeft waar je ook mee kunt schuren, die van mij leverde 165 liter per minuut en dat was met een 200 liter tank maar net genoeg.
Voor mij is ie prima. Bandjes op peil houden, kleine dingen schoon blazen en op locatie m'n anker gaten schoon blazen zodat ik op minimale diepte kan boren en een zo laag mogelijke boorprijs/slijtage per gat heb/had.

@plorie: is het niet makkelijker om alles bij de spuiter te brengen?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

25 mei 2015 11:02

2 stuks koppelen?
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

25 mei 2015 11:19

Raimon schreef:2 stuks koppelen?
Gewoon een fles perslucht eraan hangen. Heb je die herrie van de compressor ook niet.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

25 mei 2015 11:29

Knudde1969 schreef:@plorie: is het niet makkelijker om alles bij de spuiter te brengen?
Tuurlijk is dat makkelijker. Betaal jij? :lol: :owja:

Buitenom de kosten vind ik het ook wel leuk om zelf te doen...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

26 mei 2015 09:15

Ik kwam deze tegen op facebook
Iemand zocht nog een liefhebber voor een oude compreszeur
Ik weet verder de status niet maar je hebt in iedergeval meer lucht buffer

Mocht je nou op zoek zijn naar nog meer buffer moet je er een oude LPG tank tussen zetten hebben we in de bus ook je ruikt een paar maand nog wel LPG uit de lucht slang komen :owja:
Succes gr pascal
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

26 mei 2015 09:43

pascalvd schreef:Ik kwam deze tegen op facebook
Iemand zocht nog een liefhebber voor een oude compreszeur
Ik weet verder de status niet maar je hebt in iedergeval meer lucht buffer

Mocht je nou op zoek zijn naar nog meer buffer moet je er een oude LPG tank tussen zetten hebben we in de bus ook je ruikt een paar maand nog wel LPG uit de lucht slang komen :owja:
Succes gr pascal
Oude luchtketels van vrachtwagens kan ook. Ik kan eventueel wel in bij het oud ijzer kijken of er toevallig nog een dichte in ligt.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 mei 2015 10:50

Bedankt voor je aanbod maar dat is me wel ff wat teveel gedoe voor het spuiten van 1 bumpertje :stom:
Logboek S500.
Plaats reactie