Het aanbod en verschil in prijsklasse en specs van die verfpistolen is enorm. Welk merk/type is goed bruikbaar voor hobbygebruik? Openingsgrootte rond de 1.4/1.6 of groter/kleiner?Raimon schreef:Koop de verf per liter (mogelijk bij de schadehersteller om de hoek) en koop een verfspuit.
Spuitbus lak op OEM-code
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Werkelijk geen idee.
Ik meen dat de spuitmond slijt van het spuiten. Dat zal vast een stukje prijsverschil veroorzaken.
Ik meen dat de spuitmond slijt van het spuiten. Dat zal vast een stukje prijsverschil veroorzaken.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ja zoiets las ik ook, daarom is een gebruikte van een A-merk toch ook niet zo interessant.
Volgens mij heeft Stanley ook een complete set, wellicht is dat wat.
Volgens mij heeft Stanley ook een complete set, wellicht is dat wat.
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik denk dat je het als (nog) amateur prima kan doen met een goedkoop pistool. Ik denk dat je met een lager drum begint en langzaam gaat opbouwen.
Een pro met duur pistool wil natuurlijk zo snel mogelijk en wil een wat dikkere laag kunnen zetten.
Zit er een reduceerventiel op de compressor en is hij olievrij?
Een pro met duur pistool wil natuurlijk zo snel mogelijk en wil een wat dikkere laag kunnen zetten.
Zit er een reduceerventiel op de compressor en is hij olievrij?
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Afhankelijk van de lengte van de slang vanaf de compressor, kan het soms verstandiger zijn om een reduceerventiel te hebben onder jouw verfspuit. Er zit aan de zuiderhout in Oosterhout een goede verfhandel die ook verstand heeft van spuiten, daar zou je je licht eens kunnen opsteken. Ik heb destijds een relatief goedkoop pistool, hlvp gekocht met bovenbenen bij van Cranenbroek. Qua compressor moet je wel iets hebben met een relatief groot voorraad vat, ik had 200 liter en zelfs dan nog heb je af en toe te weinig druk en kon de compressor het niet bijbenen.
De van Cranenbroek heeft volgens mij ook olie afscheiders, want olie wil je niet in de lucht hebben, voor powertools geen probleem voor spuiten wel.
Spuiten gaat het best binnen, maar dan heb je wel een ruimte nodig die door de mist van het spuiten vies mag worden of je moet alles afdekken. En zorg voor goede beschermingsmiddelen , overall, masker handschoenenen...dan nog kun je niet voorkomen dat je er uitziet als een smurf als je net zoals ik een speedboat blauw gespoten hebt.
Als ik zoiets nog eens een keer zou doen, dan zou ik wsl een spuitcabine huren...kan volgens mij ergens in Utrecht.
Voordeel van de spuitcabine is dat je minder risico hebt van stof en bovendien worden de dampen afgezogen en kan
je vaak na het spuiten de temp om hoog zetten voor sneller drogen.
Op youtube staan trouwens ook veel filmpjes over spuiten.
Grtz,
Ingmar
De van Cranenbroek heeft volgens mij ook olie afscheiders, want olie wil je niet in de lucht hebben, voor powertools geen probleem voor spuiten wel.
Spuiten gaat het best binnen, maar dan heb je wel een ruimte nodig die door de mist van het spuiten vies mag worden of je moet alles afdekken. En zorg voor goede beschermingsmiddelen , overall, masker handschoenenen...dan nog kun je niet voorkomen dat je er uitziet als een smurf als je net zoals ik een speedboat blauw gespoten hebt.
Als ik zoiets nog eens een keer zou doen, dan zou ik wsl een spuitcabine huren...kan volgens mij ergens in Utrecht.
Voordeel van de spuitcabine is dat je minder risico hebt van stof en bovendien worden de dampen afgezogen en kan
je vaak na het spuiten de temp om hoog zetten voor sneller drogen.
Op youtube staan trouwens ook veel filmpjes over spuiten.
Grtz,
Ingmar
Laatst gewijzigd door ingmar op 25 mei 2015 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
JaRaimon schreef:
Zit er een reduceerventiel op de compressor en is hij olievrij?
Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
- Bijlagen
-
- image.jpg (63.82 KiB) 720 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Hmm... zal Stefan leuk vindeningmar schreef:Spuiten gaat het best binnen, maar dan heb je wel een ruimte nodig die door de mist van het spuiten vies mag worden of je moet alles afdekken.
Logboek S500.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Nee leuk voor tracken, maar als je gaat spuiten dan heb je er een nodig waarmee hij ook een opbrengst heeft waar je ook mee kunt schuren, die van mij leverde 165 liter per minuut en dat was met een 200 liter tank maar net genoeg.Knudde1969 schreef: Ja
Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Voor mij is ie prima. Bandjes op peil houden, kleine dingen schoon blazen en op locatie m'n anker gaten schoon blazen zodat ik op minimale diepte kan boren en een zo laag mogelijke boorprijs/slijtage per gat heb/had.ingmar schreef:Nee leuk voor tracken, maar als je gaat spuiten dan heb je er een nodig waarmee hij ook een opbrengst heeft waar je ook mee kunt schuren, die van mij leverde 165 liter per minuut en dat was met een 200 liter tank maar net genoeg.Knudde1969 schreef: Ja
Edit: ik lees net dat je een bulk moet hebben. Deze heeft twee kleine ~2 liter tanks.
@plorie: is het niet makkelijker om alles bij de spuiter te brengen?
Only dead fish go with the flow
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Tuurlijk is dat makkelijker. Betaal jij?Knudde1969 schreef:@plorie: is het niet makkelijker om alles bij de spuiter te brengen?
Buitenom de kosten vind ik het ook wel leuk om zelf te doen...
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik kwam deze tegen op facebook
Iemand zocht nog een liefhebber voor een oude compreszeur
Ik weet verder de status niet maar je hebt in iedergeval meer lucht buffer
Mocht je nou op zoek zijn naar nog meer buffer moet je er een oude LPG tank tussen zetten hebben we in de bus ook je ruikt een paar maand nog wel LPG uit de lucht slang komen
Succes gr pascal
Iemand zocht nog een liefhebber voor een oude compreszeur
Ik weet verder de status niet maar je hebt in iedergeval meer lucht buffer
Mocht je nou op zoek zijn naar nog meer buffer moet je er een oude LPG tank tussen zetten hebben we in de bus ook je ruikt een paar maand nog wel LPG uit de lucht slang komen
Succes gr pascal
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Oude luchtketels van vrachtwagens kan ook. Ik kan eventueel wel in bij het oud ijzer kijken of er toevallig nog een dichte in ligt.pascalvd schreef:Ik kwam deze tegen op facebook
Iemand zocht nog een liefhebber voor een oude compreszeur
Ik weet verder de status niet maar je hebt in iedergeval meer lucht buffer
Mocht je nou op zoek zijn naar nog meer buffer moet je er een oude LPG tank tussen zetten hebben we in de bus ook je ruikt een paar maand nog wel LPG uit de lucht slang komen
Succes gr pascal