Hoi leden,
Van het weekend kwam m'n schoonbroer langs met de mededeling dat zijn W210 200CDI bwj 2001 in limp modus stond.
Na even uit te lezen tot de conclusive gekomen dat er een probleem was met de werking van de motor op de inlaat collector.
Na een visuele check opgemerkt dat de stang los zat en de motor nog wel werkte. Na wat geknugel er in slaagt om deze terug er op te klikken & problem opgelost.
Nu zit het al paar dagen in mijn koppie hoe in godsnaam dit eigenlijk is los geklikt, komt dit vaker voor? iemand ervaring mee gehad?
W210 Inlaat collector stang
- karakan08
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 10 apr 2009 05:27
- Mercedes-Benz: W124 E220 Cabriolet 1995 & C117 CLA 200 Cdi 2014
- Specialisatie: IT
- Locatie: Belgie - Waasland
.:: Kaya ::.
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
- karakan08
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 10 apr 2009 05:27
- Mercedes-Benz: W124 E220 Cabriolet 1995 & C117 CLA 200 Cdi 2014
- Specialisatie: IT
- Locatie: Belgie - Waasland
uppie! niemand zo iets gemaakt?
.:: Kaya ::.
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Het,
Toevallig ik wel maar dan bij een e320, ik vermoed dat het komt omdat de klepjes in de inlaat helemaal vol zitten met zwarte meuk en daardoor stroever lopen. Ik heb inmiddels een van een donor een spruitstuk gekocht en dit ultrasoon laten reinigen. De klepjes heb ik verwijderd en de ekas motor ga ik denk ik niet meer monteren maar de elektronica voor de gek houden door een afsluitweerstand te plaatsen. Het donor spruitstuk liep op zich nog wel soepel maar ik denk dat dit na 50.0000 km verder al weer problemen zal geven.
Ik zal binnekort in mijn topic wat foto's posten. Ben nog bezig met het boren en tappen van draad in het gereinigde spruitstuk.
Grtz,
Ingmar
Toevallig ik wel maar dan bij een e320, ik vermoed dat het komt omdat de klepjes in de inlaat helemaal vol zitten met zwarte meuk en daardoor stroever lopen. Ik heb inmiddels een van een donor een spruitstuk gekocht en dit ultrasoon laten reinigen. De klepjes heb ik verwijderd en de ekas motor ga ik denk ik niet meer monteren maar de elektronica voor de gek houden door een afsluitweerstand te plaatsen. Het donor spruitstuk liep op zich nog wel soepel maar ik denk dat dit na 50.0000 km verder al weer problemen zal geven.
Ik zal binnekort in mijn topic wat foto's posten. Ben nog bezig met het boren en tappen van draad in het gereinigde spruitstuk.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- karakan08
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 10 apr 2009 05:27
- Mercedes-Benz: W124 E220 Cabriolet 1995 & C117 CLA 200 Cdi 2014
- Specialisatie: IT
- Locatie: Belgie - Waasland
er zit wel een bepaalde logica in je uitleg igmar maar toen ik de stang met de hand bewoog, moest er niet veel kracht opzetten. zeker niet zoveel zoals het ekas motortje zelf doet...
.:: Kaya ::.
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Karakan,
Mijn oude inlaatspruitstuk, wat er nu dus in zit liep niet echt soepel, en vermoed dat hij er daardoor is afgeschoten. Voor zover ik heb kunnen zien is het een kogeltje wat ergens in snapt.Ik heb het wel eens geprobeerd terug te klikken maar dat was geen permanent oplossing. Nu heb ik de klepjes in de openstand staan en de EKAS motor draait vrij zonder stang. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit ook uitgesleten is waardoor het kogeltje er gemakkelijker uitklapt.
Als je pech hebt dan zit het stangetje ergens klem en resulteert dit in noodloop.
Denk dat het voor jou schoonbroer dus even aankijken wordt of het nog niet een keer gebeurt. Murphy zegt dat dit altijd gebeurt op een tijd dat je het niet verwacht en bovendien ook ook als het niet uitkomt
Mijn klepjes hangen dus los en geven af en toe een noodloop, dus vandaar dat ik nu bezig ben om dit probleem voor de toekomst te voorkomen. Bijgaand nog een pdfje met storingsoorzaken.
Grtz,
Ingmar
Mijn oude inlaatspruitstuk, wat er nu dus in zit liep niet echt soepel, en vermoed dat hij er daardoor is afgeschoten. Voor zover ik heb kunnen zien is het een kogeltje wat ergens in snapt.Ik heb het wel eens geprobeerd terug te klikken maar dat was geen permanent oplossing. Nu heb ik de klepjes in de openstand staan en de EKAS motor draait vrij zonder stang. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit ook uitgesleten is waardoor het kogeltje er gemakkelijker uitklapt.
Als je pech hebt dan zit het stangetje ergens klem en resulteert dit in noodloop.
Denk dat het voor jou schoonbroer dus even aankijken wordt of het nog niet een keer gebeurt. Murphy zegt dat dit altijd gebeurt op een tijd dat je het niet verwacht en bovendien ook ook als het niet uitkomt
Mijn klepjes hangen dus los en geven af en toe een noodloop, dus vandaar dat ik nu bezig ben om dit probleem voor de toekomst te voorkomen. Bijgaand nog een pdfje met storingsoorzaken.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Nee ik denk dat je beter zoveel mogelijk lucht erin krijgt. Moet zeggen nu ze permanent openstaan heb k het gevoel dat de motor sneller oppakt...alhoewel ik ook weer in theoretisch onderbouwingen gezien dat juist deze klepjes er voor dienen. Feit blijft dat de EGR de boel behoorlijk vervuilt, waardoor op den duur de klepjes vast kunnen gaan zitten.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- karakan08
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 10 apr 2009 05:27
- Mercedes-Benz: W124 E220 Cabriolet 1995 & C117 CLA 200 Cdi 2014
- Specialisatie: IT
- Locatie: Belgie - Waasland
Als ze open moeten staan= trek ik de kogel gewricht terug los, trek de klepjes volledig open, eens zien of er valt te prutsen met de diagnose toestel ivm de egas motor om deze eruit te proggen, zo niet omzeiling maken.
Geeft die geen hogere uitstoot waarden dan voor de (belgische) jaarlijkse keuring?
Geeft die geen hogere uitstoot waarden dan voor de (belgische) jaarlijkse keuring?
.:: Kaya ::.
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Weet niet wat er gemeten wordt bij de Belgische keuring, in Nederland alleen roet. Dus meestal van te voren even goed schoonblazen
Die ekas motor kun je natuurlijk uitprogrammeren, maar ik denk dat een weerstandje goedkoper is.
forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=97061
Grtz,
Ingmar
Die ekas motor kun je natuurlijk uitprogrammeren, maar ik denk dat een weerstandje goedkoper is.
forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=97061
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.