OK. Ik heb echt wel ervaring, maar niet specifiek over de R129.
Ik ben er al een stuk of 6 gaan bekijken, je houdt het niet voor mogelijk wat voor onzin ik al gehoord en gezien heb. Als je een advertentie bekijkt en info vraagt hebben ze altijd het beste wat er bestaat. Duitse import met zogezegd 70.000 km. zonder de minste historie of bewijs, uitgewoond interieur en aan alle kanten rammelen voor 15K, welja.
Naar deze waarover het hier gaat gaan kijken doe ik normaal gezien woensdag, het is wel 600 km. dus ik kom graag goed geïnformeerd ter plaatse.
Wantrouwen? Jazeker. Ik ben heel goed thuis in de W126, en ik weet dat daar omgekat werd dat het een lieve lust is. Dat is eigen aan auto's die net wel/niet belastingvrij (hier in B. nog wel) zijn.
Maar ik ben nu wel redelijk zeker dat het hier niet om een omgekatte gaat, om die relatieve zekerheid heb ik deze post gestart.
R129 Kan dit?
- Paske
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 jul 2014 17:01
- Mercedes-Benz: W212 E 250 CDI BE Avantgarde - Honda VFR 1200F
- Locatie: Gent - België
Bij mij gaat er een klein belletje rinkelen, ik zeg niet dat het zo is, maar er bestaat een kans toe:
Er waren anno 70 - 80 veel Amerikaanse militairen gekazerneerd in Duitsland,
welke soms hun wagen naar Duitsland lieten overkomen, of een nieuwe kochten in Duitsland, via Amerikaanse kanalen.
Maw een Duitse wagen kopen in Duitsland die voldeed aan de Amerikaanse normen.
Toen ik nog beroeps was in Duitsland in de jaren 80,
was er een peleton genoot die toen een Pacer gekocht had van een Duitser,
die geen papieren kon verkrijgen voor deze wagen in te schrijven in Duitsland.
De wagen had die Duitser van een Amerikaanse soldaat gekocht voor een appel en een ei.
https://www.pinterest.com/pin/194710383859693125/
(dit spul trok de stenen uit de grond, maar 140 km/u ....en dat was het )
Er waren anno 70 - 80 veel Amerikaanse militairen gekazerneerd in Duitsland,
welke soms hun wagen naar Duitsland lieten overkomen, of een nieuwe kochten in Duitsland, via Amerikaanse kanalen.
Maw een Duitse wagen kopen in Duitsland die voldeed aan de Amerikaanse normen.
Toen ik nog beroeps was in Duitsland in de jaren 80,
was er een peleton genoot die toen een Pacer gekocht had van een Duitser,
die geen papieren kon verkrijgen voor deze wagen in te schrijven in Duitsland.
De wagen had die Duitser van een Amerikaanse soldaat gekocht voor een appel en een ei.
https://www.pinterest.com/pin/194710383859693125/
(dit spul trok de stenen uit de grond, maar 140 km/u ....en dat was het )
Een originele 129 vinden zal niet meevallen, de meeste zijn toch ''gemoderniseerd'' om de waarde op peil te houden - ik zie in ieder geval USA lichten, andere wielen en bumpers en zijbeplating in de kleur van de auto gespoten, en dat derde achterlicht was natuurlijk ook een vaste upgrade
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- Frank 117
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 22 dec 2006 20:07
- Mercedes-Benz: W112 300 SE Coupé '66 W126 560 SEC '88
- Locatie: Knokke
Mooi verhaal, maar not: de R129 waar het hier over gaat staat al op Belgisch kenteken, van de huidige eigenaar.Paske schreef:Bij mij gaat er een klein belletje rinkelen, ik zeg niet dat het zo is, maar er bestaat een kans toe:
Er waren anno 70 - 80 veel Amerikaanse militairen gekazerneerd in Duitsland,
welke soms hun wagen naar Duitsland lieten overkomen, of een nieuwe kochten in Duitsland, via Amerikaanse kanalen.
Maw een Duitse wagen kopen in Duitsland die voldeed aan de Amerikaanse normen.
Toen ik nog beroeps was in Duitsland in de jaren 80,
was er een peleton genoot die toen een Pacer gekocht had van een Duitser,
die geen papieren kon verkrijgen voor deze wagen in te schrijven in Duitsland.
De wagen had die Duitser van een Amerikaanse soldaat gekocht voor een appel en een ei.
https://www.pinterest.com/pin/194710383859693125/
(dit spul trok de stenen uit de grond, maar 140 km/u ....en dat was het )
De vraagprijs is trouwens correct volgens de kilometers en de staat, tenminste voor zover beschreven in de advertentie.
Overigens: met dat moderniseren kan ik nog leven, het lijken (behalve de radio dan) allemaal originele onderdelen en geen Johnny spul
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 20 jan 2011 10:46
- Mercedes-Benz: 500 SL
- Locatie: Horst
Altijd grappig deze experts.
A. Een R129 uit 1990 kun je niet uitlezen. Heeft alleen een knippercode die eventueel aanwezige storingen aangeeft, dit is niet met tijdcontroles, ze kunnen er al jaren geleden in gekomen zijn maar nooit gewist.
B. Klep met 3e remlicht is makkelijk achteraf te plaatsen.
C. Digitale km teller: hoeft niets te betekenen. Mercedes had vanaf 1994 ongev. Geen roltellers meer dus bij schade werd de analoge gewoon door een digitale vervangen met korrecte km stand.
D. Vorige eigenaren hebben behoorlijk geknutseld: alle houtapplikaties behalve middenkonsole en stoelverstelpanelen zijn achteraf beplakt. De schakelpook is ook vervangen.
E. Misschien zijn ook de knipperlichten vervangen omdat men dat mooier vond. De auto heeft een 300-24 ventiel motor. Deze zijn niet if bijna niet aan Amerika geleverd. Eigenlijk alleen als 300-12 ventileer, 500 en 600
Ik zou in iedergeval even het chassisnummer nemen en een datakaart laten maken. Dan weet je in iedergeval de gronduitvoering af fabriek.
Hans Schoeber
A. Een R129 uit 1990 kun je niet uitlezen. Heeft alleen een knippercode die eventueel aanwezige storingen aangeeft, dit is niet met tijdcontroles, ze kunnen er al jaren geleden in gekomen zijn maar nooit gewist.
B. Klep met 3e remlicht is makkelijk achteraf te plaatsen.
C. Digitale km teller: hoeft niets te betekenen. Mercedes had vanaf 1994 ongev. Geen roltellers meer dus bij schade werd de analoge gewoon door een digitale vervangen met korrecte km stand.
D. Vorige eigenaren hebben behoorlijk geknutseld: alle houtapplikaties behalve middenkonsole en stoelverstelpanelen zijn achteraf beplakt. De schakelpook is ook vervangen.
E. Misschien zijn ook de knipperlichten vervangen omdat men dat mooier vond. De auto heeft een 300-24 ventiel motor. Deze zijn niet if bijna niet aan Amerika geleverd. Eigenlijk alleen als 300-12 ventileer, 500 en 600
Ik zou in iedergeval even het chassisnummer nemen en een datakaart laten maken. Dan weet je in iedergeval de gronduitvoering af fabriek.
Hans Schoeber
De auto kan ook heel goed van een US soldaat geweest zijn die in Duitsland gelegerd was. In die periode waren dat er nogal wat.
Of: Wat is het probleem van een vakkundig omgekatte auto? Als het goed gedaan is heb je gewoon een super nauwkeurige geupgrade auto. Als hij bevalt en goed is zou ik hem nemen.
Of: Wat is het probleem van een vakkundig omgekatte auto? Als het goed gedaan is heb je gewoon een super nauwkeurige geupgrade auto. Als hij bevalt en goed is zou ik hem nemen.
Only dead fish go with the flow
- Paske
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 jul 2014 17:01
- Mercedes-Benz: W212 E 250 CDI BE Avantgarde - Honda VFR 1200F
- Locatie: Gent - België
Maar zelf schreef je :Frank 117 schreef:Mooi verhaal, maar not: de R129 waar het hier over gaat staat al op Belgisch kenteken, van de huidige eigenaar.Paske schreef:Bij mij gaat er een klein belletje rinkelen, ik zeg niet dat het zo is, maar er bestaat een kans toe:
Er waren anno 70 - 80 veel Amerikaanse militairen gekazerneerd in Duitsland,
welke soms hun wagen naar Duitsland lieten overkomen, of een nieuwe kochten in Duitsland, via Amerikaanse kanalen.
Maw een Duitse wagen kopen in Duitsland die voldeed aan de Amerikaanse normen.
Toen ik nog beroeps was in Duitsland in de jaren 80,
was er een peleton genoot die toen een Pacer gekocht had van een Duitser,
die geen papieren kon verkrijgen voor deze wagen in te schrijven in Duitsland.
De wagen had die Duitser van een Amerikaanse soldaat gekocht voor een appel en een ei.
https://www.pinterest.com/pin/194710383859693125/
(dit spul trok de stenen uit de grond, maar 140 km/u ....en dat was het )
De vraagprijs is trouwens correct volgens de kilometers en de staat, tenminste voor zover beschreven in de advertentie.
Overigens: met dat moderniseren kan ik nog leven, het lijken (behalve de radio dan) allemaal originele onderdelen en geen Johnny spul
Dus blijft mijn mogelijkheid toch nog steeds open ?Frank 117 schreef: Ik dacht ook al aan Amerikaanse import, maar de huidige eigenaar zegt dat de auto nieuw verkocht is in Duitsland. Nu goed, hij kan het verkeerd hebben, tenslotte is hij ook de eerste eigenaar niet.
- Frank 117
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 22 dec 2006 20:07
- Mercedes-Benz: W112 300 SE Coupé '66 W126 560 SEC '88
- Locatie: Knokke
Gisteren de auto gaan bekijken, en aangeschaft. Eerst een uur lang alles goed bekeken, softtop getest, hardtop gemonteerd, nagekeken op sporen van lekkages, ongeval of roest. Ik heb er daar een uitgebreide proefrit mee gedaan, alles prima. Het enige minpuntje is dat de verwarming/airco niet werkt. Verder nog wat kleinigheidjes, hoofdzakelijk met het interieur te maken. Tja, dat hout. Ofwel koop ik een nieuwe set, of gaat alles wat niet origineel is eruit. Ik zie het nog wel. De 300 km. lange terugrit heeft geen gebreken aan het licht gebracht, gewoon een prima auto voor een correcte prijs.
Ik heb in het totaal een zestal vroege R129 bekeken, het viel me al op dat er nauwelijks roest te bekennen is. En dat voor een auto van +25 jaar, echt wel bijzonder.
Nog dank voor de tips!
Ik heb in het totaal een zestal vroege R129 bekeken, het viel me al op dat er nauwelijks roest te bekennen is. En dat voor een auto van +25 jaar, echt wel bijzonder.
Nog dank voor de tips!
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Gefeliciteerd! Hartstikke leuk! Heel veel fijne kms. ermee toegewenst!
Maak je nog een logboek aan? Ik ben nu wel benieuwd hoe 'ie eruit ziet
Arjen.
Maak je nog een logboek aan? Ik ben nu wel benieuwd hoe 'ie eruit ziet
Arjen.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 20 jan 2011 10:46
- Mercedes-Benz: 500 SL
- Locatie: Horst
Gefeliciteerd.
Hans
Hans
Gefeliciteerd!
Als ik goed geïnformeerd ben, is de carrosserie verzinkt.Frank 117 schreef:
Ik heb in het totaal een zestal vroege R129 bekeken, het viel me al op dat er nauwelijks roest te bekennen is. En dat voor een auto van +25 jaar, echt wel bijzonder.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Leuk
Weer een sl erbij
Weer een sl erbij
Het is altijd wat en zelden goed