Cardanas SLk R170
Ik ga mijn subframe achter er af halen om nieuwe rubbers en draagarmen te monteren, maar nu heb ik de bouten los gehaald van de cardanas aan de achterkant maar krijg hem niet naar beneden omdat er nog een centreerbus in het midden uitsteekt van het cardan en ik kan ook de as niet terug schuiven , wie weet raad??
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je moet het tussenaslager losmaken en dan de as knikken. Let erop dat je beide delen markeert tov elkaar, anders krijg je onbalans.
Logboek S500.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Nee, er zit rubber in. Zover hoef je 'm ook weer niet te knikken. Het busje weer licht invetten voor montage scheelt ook weer.
Logboek S500.
Ze lopen synchroon, en je kan ze afzonderlijk bedienen of de voor of achterkant apart of links en rechts apart ze werken op 400V.
Helaas is de oprit niet breed genoeg vandaar gedeeltelijk op het gras, maar het gewicht komt voor 75% op de voorwielen. dus ze zakken niet weg.
Ik ga de auto opheffen en vanachter op hoge assteunen zetten vervolgens het subframe losschroeven en laten zaken middels de achterste hefbruggen.
Maar wanneer het zo ver is stuur ik weer foto,s.
gr Ronk
Helaas is de oprit niet breed genoeg vandaar gedeeltelijk op het gras, maar het gewicht komt voor 75% op de voorwielen. dus ze zakken niet weg.
Ik ga de auto opheffen en vanachter op hoge assteunen zetten vervolgens het subframe losschroeven en laten zaken middels de achterste hefbruggen.
Maar wanneer het zo ver is stuur ik weer foto,s.
gr Ronk
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik het nodig om het hele subframe er onderuit te halen voor die rubbers? Bij de W210 kun je in elk geval de voorste (kleinste) vervangen met het frame onder de auto.
Logboek S500.
Dat je dat durft! Er hoeft maar 1 30x30 tegeltje te weinig zand onder zich te hebben en de handel gaat aan de wandel. Een idee om op zn minst grote houten platen onder de wielen te leggen, die de druk over een paar tegels verdelen?
Tis maar n idee.
Tis maar n idee.
Tom, het is moeilijk te zien maar als je goed kijkt zie je rechtsachter een 12mm hechthouten plaat en links heb ik 2 plankjes onder de voorwielen maar ik was al van plan om 4 goede platen te kopen vandaag want je hebt helemaal gelijk ik had er ook geen goed gevoel bij.
Plorie, misschien gaat het wel zonder alles eronder uit te halen maar ik wil ook alle draagarmen/reactie stangen vernieuwen en daarom dacht ik dat het handig is zodat je overal makkelijk bij kan.
En die subframe rubbers schijnen vreselijk vast te zitten dus ik wil er goed bij kunnen met koevoeten en lange bandenlichters.
Plorie, misschien gaat het wel zonder alles eronder uit te halen maar ik wil ook alle draagarmen/reactie stangen vernieuwen en daarom dacht ik dat het handig is zodat je overal makkelijk bij kan.
En die subframe rubbers schijnen vreselijk vast te zitten dus ik wil er goed bij kunnen met koevoeten en lange bandenlichters.