W211 Olie bij bougie (voorste cylinder)

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray_E200K_2004
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004

24 apr 2015 14:04

Beste forumleden, tijdens het vervangen van alle bougies (een grote beurt vandaag) kwam de monteur (van een reguliere garage) erachter dat er in de voorste bougie olie aanwezig was. Hij kwam 10 minuten later terug met een extra proforma rekening a E638...hmmm, ik ben geen monteur, maar kan het zijn dat misschien de klepdeksel pakking ergens een beetje olie lekt? Graag jullie input.

W211 - E200 Kompressor uit 2004
Drink deep or taste nothing....
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8032
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

24 apr 2015 22:54

Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro :D
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 apr 2015 22:59

Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4070
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

25 apr 2015 13:07

Wat veel voorkomt is dat ze ooit morsen met olie bijvullen langs de dop.. vaak loopt dit af naar de 1e cil.
Dat is mijn werkplaats ervaring, ik zou zeggen netjes reinigen met remmenreiniger en perslucht en een tijdje gaan rijden.

Zijn ook de bobine doppen vervangen bij de bougie wissel ? Deze zitten aan de bobine vast geklikt.
Gebruikersavatar
Ray_E200K_2004
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004

27 apr 2015 13:31

scho2684 schreef:Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro :D
Sorry je hebt gelijk; in het bedrag zat ook een grote beurt a E325. De rest was een proforma. Hij rekende 3,5 uur in totaal om te zoeken en evt. de klepdeksel pakking te vernieuwen. Vind ik iets aan de hoge kant. Maar bedankt voor je reactie.
Drink deep or taste nothing....
Gebruikersavatar
Ray_E200K_2004
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004

27 apr 2015 13:41

W204Avantgarde schreef:Wat veel voorkomt is dat ze ooit morsen met olie bijvullen langs de dop.. vaak loopt dit af naar de 1e cil.
Dat is mijn werkplaats ervaring, ik zou zeggen netjes reinigen met remmenreiniger en perslucht en een tijdje gaan rijden. Zijn ook de bobine doppen vervangen bij de bougie wissel ? Deze zitten aan de bobine vast geklikt.
Hoi en bedankt voor je reactie!...de monteur heeft de olie bij boougie #1 weg gehaald en schoongemaakt. Ook heeft hij de klepdeksel aangedraait, misschien help dit. Zoals je kunt zien lekt de motor aan de voorkant (dus bij bougie #1) olie. Trouwens, bij het googelen kan ik nergens een klepdeksel pakking vinden.

Mocht dit nou het euvel zijn, wat zou een redelijke prijs zijn om de pakking te vernieuwen? Greetz Ray
w211 e200 2004
w211 e200 2004
P1070868.JPG (287.33 KiB) 1014 keer bekeken
w211 e200 2004
w211 e200 2004
P1070869.JPG (276.27 KiB) 1014 keer bekeken
Drink deep or taste nothing....
Gebruikersavatar
Ray_E200K_2004
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004

27 apr 2015 13:43

plorie schreef:Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Hoi en bedankt voor je reactie...ja het is een 4-cylinder 2004 E200 kompressor. Wat zou de reparatie dan ongeveer gaan kosten? Greetz Ray
Drink deep or taste nothing....
brindo
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 mei 2014 18:21
Mercedes-Benz: W126
Locatie: 's-Hertogenbosch

27 apr 2015 14:01

Probeer in de gaten te houden of er geen lekkage zit bij je magneetventielen, als je lekkage daar (ook) zit dan zou ik niet te lang wachten met vervanging van de magneetventielen.
Jan van dun
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 mar 2015 18:04
Locatie: Beerse

27 apr 2015 15:04

scho2684 schreef:Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro :D
Volgens mij is dit een reactie van die betreffende monteur (grapje ) :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

27 apr 2015 20:59

Ray_E200K_2004 schreef:
plorie schreef:Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Hoi en bedankt voor je reactie...ja het is een 4-cylinder 2004 E200 kompressor. Wat zou de reparatie dan ongeveer gaan kosten? Greetz Ray
Dat staat er toch al?
Logboek S500.
Plaats reactie