Beste forumleden, tijdens het vervangen van alle bougies (een grote beurt vandaag) kwam de monteur (van een reguliere garage) erachter dat er in de voorste bougie olie aanwezig was. Hij kwam 10 minuten later terug met een extra proforma rekening a E638...hmmm, ik ben geen monteur, maar kan het zijn dat misschien de klepdeksel pakking ergens een beetje olie lekt? Graag jullie input.
W211 - E200 Kompressor uit 2004
W211 Olie bij bougie (voorste cylinder)
- Ray_E200K_2004
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
- Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004
Drink deep or taste nothing....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8032
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Logboek S500.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Wat veel voorkomt is dat ze ooit morsen met olie bijvullen langs de dop.. vaak loopt dit af naar de 1e cil.
Dat is mijn werkplaats ervaring, ik zou zeggen netjes reinigen met remmenreiniger en perslucht en een tijdje gaan rijden.
Zijn ook de bobine doppen vervangen bij de bougie wissel ? Deze zitten aan de bobine vast geklikt.
Dat is mijn werkplaats ervaring, ik zou zeggen netjes reinigen met remmenreiniger en perslucht en een tijdje gaan rijden.
Zijn ook de bobine doppen vervangen bij de bougie wissel ? Deze zitten aan de bobine vast geklikt.
- Ray_E200K_2004
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
- Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004
Sorry je hebt gelijk; in het bedrag zat ook een grote beurt a E325. De rest was een proforma. Hij rekende 3,5 uur in totaal om te zoeken en evt. de klepdeksel pakking te vernieuwen. Vind ik iets aan de hoge kant. Maar bedankt voor je reactie.scho2684 schreef:Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro
Drink deep or taste nothing....
- Ray_E200K_2004
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
- Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004
Hoi en bedankt voor je reactie!...de monteur heeft de olie bij boougie #1 weg gehaald en schoongemaakt. Ook heeft hij de klepdeksel aangedraait, misschien help dit. Zoals je kunt zien lekt de motor aan de voorkant (dus bij bougie #1) olie. Trouwens, bij het googelen kan ik nergens een klepdeksel pakking vinden.W204Avantgarde schreef:Wat veel voorkomt is dat ze ooit morsen met olie bijvullen langs de dop.. vaak loopt dit af naar de 1e cil.
Dat is mijn werkplaats ervaring, ik zou zeggen netjes reinigen met remmenreiniger en perslucht en een tijdje gaan rijden. Zijn ook de bobine doppen vervangen bij de bougie wissel ? Deze zitten aan de bobine vast geklikt.
Mocht dit nou het euvel zijn, wat zou een redelijke prijs zijn om de pakking te vernieuwen? Greetz Ray
Drink deep or taste nothing....
- Ray_E200K_2004
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 apr 2015 13:51
- Mercedes-Benz: W211 / E-klasse 200 Kompressor / 2004
Hoi en bedankt voor je reactie...ja het is een 4-cylinder 2004 E200 kompressor. Wat zou de reparatie dan ongeveer gaan kosten? Greetz Rayplorie schreef:Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Drink deep or taste nothing....
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 mar 2015 18:04
- Locatie: Beerse
Volgens mij is dit een reactie van die betreffende monteur (grapje )scho2684 schreef:Nou, dit vind ik wel heel vaag...
Zonder gelijk te roepetoeteren dat je opgelicht wordt zou ik toch graag wel even een betere uitleg willen hebben van olie in de voorste bougie (daar zit namelijk geen olie in, maar waarschijnlijk weten we wel wat er wordt "bedoeld")
En waar gaat die proforma rekening dan over; olie uit de bougie halen?
Je kunt ook gewoon een nieuwe bougie halen a 20 euro
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat staat er toch al?Ray_E200K_2004 schreef:Hoi en bedankt voor je reactie...ja het is een 4-cylinder 2004 E200 kompressor. Wat zou de reparatie dan ongeveer gaan kosten? Greetz Rayplorie schreef:Heel simpel: olie in bougiegat = lek kleppendekselpakking. Hooguit 2-3 tientjes per stuk (is het een 4-cilinder? dan slechts 1) en absoluut niet meer dan een uur werk. Bij een V6/8 met lastig bereikbare hoeken wellicht iets meer. Voor ruim €600 krijg je er waarschijnlijk eentje met ingevlochten gouddraad.
Logboek S500.