Volgens mij is dat altijd het geval als je 'm voor 100% leent. De autowaarde zakt sneller dan de afbetalingen in veel gevallenDeMegens schreef:Als iedereen zijn auto gaat belenen hebben we in plaats van de huizen zometeen ook de auto's onder water staan
Mercedes SLK (R171) tips/info aankoop 2dehands
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Logboek S500.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
bedankt voor al jullie goede raad ivm het lenen maar voor ik dit zou doen zal ik hier uiteraard heel goed over nadenken en raad vragen aan mijn bank en ouders
Ik woon ook nog bij mijn ouders wat het sparen een groot stuk makkelijker maakt omdat ik weinig kosten heb en daarom meer kan sparen maar ik ga het nog allemaal grondig bekijken hoe ik het zal aanpakken.
kunnen we nu mss wat meer op de auto focussen het liefst zou ik de R171 willen maar ik zou ook wel overwegen om de R170 te nemen maar dat weet ik nog niet
dus je mag ook tipsen info over de R170 geven maar dan wel erbij zetten over welke het gaat.
Ik woon ook nog bij mijn ouders wat het sparen een groot stuk makkelijker maakt omdat ik weinig kosten heb en daarom meer kan sparen maar ik ga het nog allemaal grondig bekijken hoe ik het zal aanpakken.
kunnen we nu mss wat meer op de auto focussen het liefst zou ik de R171 willen maar ik zou ook wel overwegen om de R170 te nemen maar dat weet ik nog niet
dus je mag ook tipsen info over de R170 geven maar dan wel erbij zetten over welke het gaat.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
heb je mijn comment van 15/4 al gelezen m.b.t. je versnellingsbakvraag?
Op het Duitse SLK forum word je helemaal goed bediend m.b.t. je vragen
http://www.mbslk.de/
Op het Duitse SLK forum word je helemaal goed bediend m.b.t. je vragen
http://www.mbslk.de/
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
heb deze gezien jaSK schreef:@Courske: Wat vind je leuker, lekker actief/sportief rijden of relaxed comfortabel zoefen 'zonder een poot uit te steken' ?
Als je daar het antwoord op weet, weet je ook of je de handbak of automaat moet kiezen. Een handbak is minder gewild, dus zou je geld kunnen besparen bij aanschaf. Doe altijd een aankoopkeuring bij de MB-dealer (in NL kan dat tenminste voor 70 - 100 euro).
ik rij graag sportief maar dit gaat ook met een automaat met de sport knop of eventueel peddels het geen me doet twijfelen is of het een goede automaat is en geen trage apostel is of hij
kan schokken.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
Jullie hebben mss wel gelijk en is het beter om eerst de R170 te nemen.
Ik zou dan de slk230 (hoe is de motor?) nemen met automaat, zouden jullie mij wa raad willen geven over deze auto waar ik op moet letten bij de aankoop wat zijn zwakke punten zijn heb al gehoord dat het interieur de verf kan afbladeren (is hier iets aan te doen,) hoe de automaat is (wat is de reputatie van deze automaat, hoe deze schakelt, is er een sport knop op dat hij later schakelt enz als je eens wil door trekken).
Alvast bedankt
Ik zou dan de slk230 (hoe is de motor?) nemen met automaat, zouden jullie mij wa raad willen geven over deze auto waar ik op moet letten bij de aankoop wat zijn zwakke punten zijn heb al gehoord dat het interieur de verf kan afbladeren (is hier iets aan te doen,) hoe de automaat is (wat is de reputatie van deze automaat, hoe deze schakelt, is er een sport knop op dat hij later schakelt enz als je eens wil door trekken).
Alvast bedankt
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Kijk aan zeer verstandig Courske
Zelf ook een 230 kompressor gehad met automaat, zeer fijne wagen, en absoluut snel.
De automaat 5 is vrij goed en voor de leeftijd zelfs aardig bij de les, kickdown is de sportstand.
Even het gaspedaal door een weerstand drukken en de wagen schakelt direct terug en trekt tot het maximale door.
Al zou ik dat niet bij elke rit doen, het is wel een aanslag op de techniek.
Maar eerlijk is eerlijk je kunt de automaat niet vergelijken met de huidige generatie, die zijn beduidend sneller.
Dit topic is alles wel in benoemt eigenlijk waar je op moet letten.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=72605
Zelf ook een 230 kompressor gehad met automaat, zeer fijne wagen, en absoluut snel.
De automaat 5 is vrij goed en voor de leeftijd zelfs aardig bij de les, kickdown is de sportstand.
Even het gaspedaal door een weerstand drukken en de wagen schakelt direct terug en trekt tot het maximale door.
Al zou ik dat niet bij elke rit doen, het is wel een aanslag op de techniek.
Maar eerlijk is eerlijk je kunt de automaat niet vergelijken met de huidige generatie, die zijn beduidend sneller.
Dit topic is alles wel in benoemt eigenlijk waar je op moet letten.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=72605
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
Merci voor de snelle reactie,
heb eens gekeken en daar staan er inderdaad een paar aandachts punten op
zoals het interieur en het roesten van de auto, ik zou het facelift model nemen hoe zit het daar met roest?
en is het interieur zo slecht?
heb ook iets gelezen van het kleppendeksel maar dat is gewoon eens herspuiten dus niet zo erg.
heb eens gekeken en daar staan er inderdaad een paar aandachts punten op
zoals het interieur en het roesten van de auto, ik zou het facelift model nemen hoe zit het daar met roest?
en is het interieur zo slecht?
heb ook iets gelezen van het kleppendeksel maar dat is gewoon eens herspuiten dus niet zo erg.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Gek genoeg roesten de facelift modellen erger als de eersten, mijn facelift is al bijgewerkt terwijl mijn oudere niets had.
Kleppendeksel kun je idd zo bijspuiten.
Tja interieur van de R170, blijft idd lastig, als er echt netjes is op gepast kan het nog redelijk mooi zijn, zoals die van mij.
Maar feit is gewoon dat de geverfde delen erg fragiel zijn nu ze ouder worden, alles kan er uit en kan opnieuw gespoten worden.
Is zelf te doen, maar een hele klus.
Kleppendeksel kun je idd zo bijspuiten.
Tja interieur van de R170, blijft idd lastig, als er echt netjes is op gepast kan het nog redelijk mooi zijn, zoals die van mij.
Maar feit is gewoon dat de geverfde delen erg fragiel zijn nu ze ouder worden, alles kan er uit en kan opnieuw gespoten worden.
Is zelf te doen, maar een hele klus.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
waar roesten de facelift modellen het meest?
het interieur ik zou graag het zwarte lederen interieur nemen moest da nu in slechte staat zijn hoe spuit je dat en welke verf is dat dan juist, mijn peugeot 406 had dat ook heel erg aan de handvaten dat het erg afbladerde maar dat was iets zacht weet niet juist wat dat was.
ik zou graag al het onderhoud zelf doen zoals olie, filters enz welke olie is daar het beste voor, mijn pa heeft 10W40 en dat doe ik in mijn peugeot maar wil dan voor mijn slk de beste olie. en welke olie voor de Automaat.
en heb je nog iets waar ik moet op letten dat j emss had of hebt uit eigen ervaring.
zou dan heel mss de slk laten chiptunen van 193pk en 230 Nm naar 230pk en 345 Nm (http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... -slk-230k/) kan de auto dit aan? of is dit erg afteraden
het interieur ik zou graag het zwarte lederen interieur nemen moest da nu in slechte staat zijn hoe spuit je dat en welke verf is dat dan juist, mijn peugeot 406 had dat ook heel erg aan de handvaten dat het erg afbladerde maar dat was iets zacht weet niet juist wat dat was.
ik zou graag al het onderhoud zelf doen zoals olie, filters enz welke olie is daar het beste voor, mijn pa heeft 10W40 en dat doe ik in mijn peugeot maar wil dan voor mijn slk de beste olie. en welke olie voor de Automaat.
en heb je nog iets waar ik moet op letten dat j emss had of hebt uit eigen ervaring.
zou dan heel mss de slk laten chiptunen van 193pk en 230 Nm naar 230pk en 345 Nm (http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... -slk-230k/) kan de auto dit aan? of is dit erg afteraden
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Roest zit meestal in de wielkasten/dorpels/ onder de koplampen.
Maar raadzaam is de hele wagen goed te controleren.
Het leder van de SLK is van zeer goede kwaliteit en daar is praktisch nooit wat mee.
Specifiek de zwakke delen zijn de kunstof geverfde interieurdelen.
Onderhoud van de R170 is zeer simpel zelf te doen, het is kwa techniek een C uit de jaren 90.
http://www.kroon-oil.com/nl/ hier kun je precies de juiste olie voor alles vinden, even op slim zoeken zetten en dan op type en motor zoeken.
Tja tuning kan bij de SLK 230 kompressor, vervangen van de poelie van de kompressor samen met chiptuning zijn ze zelfs rond de 260pk te krijgen.
Zelf ben ik er absoluut geen liefhebber van, en zou het zeker niet aanbevelen.
Maar raadzaam is de hele wagen goed te controleren.
Het leder van de SLK is van zeer goede kwaliteit en daar is praktisch nooit wat mee.
Specifiek de zwakke delen zijn de kunstof geverfde interieurdelen.
Onderhoud van de R170 is zeer simpel zelf te doen, het is kwa techniek een C uit de jaren 90.
http://www.kroon-oil.com/nl/ hier kun je precies de juiste olie voor alles vinden, even op slim zoeken zetten en dan op type en motor zoeken.
Tja tuning kan bij de SLK 230 kompressor, vervangen van de poelie van de kompressor samen met chiptuning zijn ze zelfs rond de 260pk te krijgen.
Zelf ben ik er absoluut geen liefhebber van, en zou het zeker niet aanbevelen.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
ah ok moest ik naar 1 gaan kijken zal ik daar goed opletten of er geen roest is.
moest er nu ze roest zijn hoeveel kost dat om dat op te lossen.
zal daar zeker eens kijken
230pk zou al meer dan genoeg zijn.
moest er nu ze roest zijn hoeveel kost dat om dat op te lossen.
zal daar zeker eens kijken
230pk zou al meer dan genoeg zijn.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Geloof me 192pk met de slk 230 is meer dan voldoende
Tuning zou ik echt niet aan beginnen.
Roest verwijderen en kosten ligt er maar net aan hoe ver alles is aangetast en door wie je het laat doen.
Ik heb een adresje die doet het op de avond en zaterdagen voor mij, ik was 350 euro kwijt, voor wielkasten en dorpels.
Maar bij een schadebedrijf kost dat zo 1000 euro.
Tuning zou ik echt niet aan beginnen.
Roest verwijderen en kosten ligt er maar net aan hoe ver alles is aangetast en door wie je het laat doen.
Ik heb een adresje die doet het op de avond en zaterdagen voor mij, ik was 350 euro kwijt, voor wielkasten en dorpels.
Maar bij een schadebedrijf kost dat zo 1000 euro.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
zal er nog over nadenken of ik het wel zal doen, het is dan ook mijn eerste benzine wagen
de 320 zal voor mij geen optie zijn de verkeers belasting voor een 3.2L is rond de 1011 en voor de 2.3l is die maar 495
dat is bijna de helft dat dit scheelt + mijn verzekering dat dan een stuk hoger zal liggen.
ah ok als ik geluk heb en er is niets of heel weinig roest aan de auto hoe is dit dan te voorkomen dat dit begint te roesten?
hoe komt eigenlijk dat de slk zo roest gevoelig is?
de 320 zal voor mij geen optie zijn de verkeers belasting voor een 3.2L is rond de 1011 en voor de 2.3l is die maar 495
dat is bijna de helft dat dit scheelt + mijn verzekering dat dan een stuk hoger zal liggen.
ah ok als ik geluk heb en er is niets of heel weinig roest aan de auto hoe is dit dan te voorkomen dat dit begint te roesten?
hoe komt eigenlijk dat de slk zo roest gevoelig is?
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Bijna elke mercedes is roestgevoelig zo rond de eeuw wisseling, bij de SLK valt het relatief erg mee zelfs, dus ja grote kans dat je eentje zonder roest koopt.
Een C/E rond die jaren zijn dramatisch. Slechte kwaliteit plaatwerk en te snel door de zinkbaden zijn de oorzaken daarvan, kortom verkeerde kostenbesparing.
Een C/E rond die jaren zijn dramatisch. Slechte kwaliteit plaatwerk en te snel door de zinkbaden zijn de oorzaken daarvan, kortom verkeerde kostenbesparing.