Mercedes C200 Kompressor W203 ratelt/tikt bij koude start
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
En dit is het geluidje dat constant hoorbaar is wanneer de toerental tussen de 1500 en de 2000 is : http://youtu.be/zFvLvhVcqBQ
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Vandaag van de dealer te horen gekregen dat het de nokkenasversteller is.. Dealer heeft mij verteld dat het niet schadelijk is als er doorgereden word. De dealer heeft ook gezegd dat de reparatie 800 euro zou kosten.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Inmiddels ben ik al +- 4000km verder en de auto werkt nog gewoon goed. Het is alleen wel zo dat hij onderin niet zo heel goed optrekt en dat is dan ook de enige minpunt die ik heb kunnen opmerken.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
In je eerste bericht praat je al over flushen. Heb je dit al gedaan?
Mijn 271 deed het ook. Na flush en toevoeging van Forte ben ik er vanaf. Mijn motor was dan ook alles behalve schoon te noemen. Na het flushen ben ik Total Quartz Energy 5W40 gaan gebruiken. Dit is een goedgekeurde olie.
Zie http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 75#p711400 voor plaatjes.
Een defecte/vervuilde spanner zorgt voor extra slijtage aan ketting en tandwielen omdat hier tijdelijk extra trillingen optreden. Je nokkenasversteller krijg je met een normale flush niet goed schoon. Daarom moet je een toevoeging gebruiken bij de verse olie.
Mijn 271 deed het ook. Na flush en toevoeging van Forte ben ik er vanaf. Mijn motor was dan ook alles behalve schoon te noemen. Na het flushen ben ik Total Quartz Energy 5W40 gaan gebruiken. Dit is een goedgekeurde olie.
Zie http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 75#p711400 voor plaatjes.
Een defecte/vervuilde spanner zorgt voor extra slijtage aan ketting en tandwielen omdat hier tijdelijk extra trillingen optreden. Je nokkenasversteller krijg je met een normale flush niet goed schoon. Daarom moet je een toevoeging gebruiken bij de verse olie.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Raimon schreef:In je eerste bericht praat je al over flushen. Heb je dit al gedaan?
Mijn 271 deed het ook. Na flush en toevoeging van Forte ben ik er vanaf. Mijn motor was dan ook alles behalve schoon te noemen. Na het flushen ben ik Total Quartz Energy 5W40 gaan gebruiken. Dit is een goedgekeurde olie.
Zie http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 75#p711400 voor plaatjes.
Een defecte/vervuilde spanner zorgt voor extra slijtage aan ketting en tandwielen omdat hier tijdelijk extra trillingen optreden. Je nokkenasversteller krijg je met een normale flush niet goed schoon. Daarom moet je een toevoeging gebruiken bij de verse olie.
Ik heb besloten om te wachten tot de volgende onderhoudsbeurt. Waarschijnlijk rond december. Wat is dan die extra toevoeging bij de verse olie?
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Update:
Inmiddels saat er 212000 km op de klok. Na de laatste onderhoudsbeurt in mei heeft er 5w40 als olie in de blok gezeten. Dit heeft ervoor gezorgd dat het tikken bij een koude start verdween. De auto heeft momenteel 14000 km gelopen na de onderhousbeurt en hij tikt weer sinds 2 dagen. Het komt er dus op neer dat het door de dikte van olie komt. In deze maand ga ik de olie (5w40 Castrol Edge Fst) weer verwisselen aangezien het aan vervanging toe is.
Inmiddels saat er 212000 km op de klok. Na de laatste onderhoudsbeurt in mei heeft er 5w40 als olie in de blok gezeten. Dit heeft ervoor gezorgd dat het tikken bij een koude start verdween. De auto heeft momenteel 14000 km gelopen na de onderhousbeurt en hij tikt weer sinds 2 dagen. Het komt er dus op neer dat het door de dikte van olie komt. In deze maand ga ik de olie (5w40 Castrol Edge Fst) weer verwisselen aangezien het aan vervanging toe is.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Uiteindelijk heb ik tot 252.000km probleemloos gereden met het ratelen. De auto kan er dus vrij oud mee worden. Overgestapt naar een w205 c220 BT uit 2014