problemen W203.. Weet het niet meer Ook bij Mercedes niet!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Dat KAN zeker maar het KAN net zo makkelijk een klemmende steller zijn door vervuiling. Bij welke temperatuur komt de klacht naar voren? Tijdens opwarmen van de motor gaat de vervuiling eerst een beetje stroperig worden.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Kosteloos zei je? meestal is de nota nog sneller dan het licht.minnuh schreef:Beste reageerders
Vandaag heb ik kosteloos de computer uit laten lezen bij Mercedes Wensink Deventer.
Zie hier in de bijlage blad 1..
Mercedes zegt dat in eerste instantie de nokkenas censor oorzaak kan zijn van alle problemen.
Ik hoop zo dat ik nog een keer kan rekenen op jullie feedback..
Dank en hartelijke groet
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Het probleem doet zich voor als de motor warm is. Na een lange rit op de snelweg, lang in de file of als het heet weer is.
Een cilinder valt weg, motorblok schudt.. Wanneer ik vervolgens even goed toeren maak, is het meestal weer over.
Vooral als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is, lijkt het juist goed te zijn.
Inderdaad kosteloos.. Daarbij krijg ik de reparatie bij Wensink Deventer. van de sensor tegen gereduceerd tarief.
Ik hoop zo dat het nu verholpen is.
Een cilinder valt weg, motorblok schudt.. Wanneer ik vervolgens even goed toeren maak, is het meestal weer over.
Vooral als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is, lijkt het juist goed te zijn.
Inderdaad kosteloos.. Daarbij krijg ik de reparatie bij Wensink Deventer. van de sensor tegen gereduceerd tarief.
Ik hoop zo dat het nu verholpen is.
klinkt heel erg als een probleem wat ik ook heb gehad, zie mijn topic zit ook een filmpje bij Hier gaf hij ook vage meldingen over de katalysator en bobines etc. Bij mij zijn de bobines vervangen wat het probleem niet oploste, hierna ben ik zelf een beetje gaan experimenteren en ben ik bij de LMM (lucht massa meter) uitgekomen. Je kan die natuurlijk even lostrekken (let wel je motormanagement gaat dan aan) en kijken of het probleem dan weg is.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 jun 2015 20:07
Hoi ik heet Leo Ik heb dezelfde storing als hier wordt beschreven heeft iemand al een oplossing gevonden
Ik heb een 203 compressor 150.000 km van 2003 inmiddels ook ketting vv kop op nul uur terug gebracht, terug gemonteerd, probleem is dat,
hij nu de eerste cylinders uitschakeld .ra ra wat kan dat zijn (wel uitgelezen maar in die richting geen fout)
Ik heb een 203 compressor 150.000 km van 2003 inmiddels ook ketting vv kop op nul uur terug gebracht, terug gemonteerd, probleem is dat,
hij nu de eerste cylinders uitschakeld .ra ra wat kan dat zijn (wel uitgelezen maar in die richting geen fout)
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Beste minnuh,
Ik heb metmijn 180 kompressor van 2004 met 154.000 km ook last gehad van dit probleem.. althans die richting.. kijk mijn topic voor meer informatie..
Ik ben eerst naar de dealer geweest maar die zeggen natuurlijk het kan dit wezen en dat. Ik was alleen voor een diagnose al 180 euro lichter..
Nu heb ik met mijn geluk een paar goede kennissen in arnhem, en deze verwezen mij door naar een hele goede garage.. jonge man (schat jaar of 25 / 30)
Heb hem toen een half uur naar mij auto laten kijken , uitlezen met orignele Mercedes computer ( geen dealer garage) en gaf de nokkenasversteller aan..
De man heeft de nokkenassensor van een andere auto afgehaald en probleem bleef.. mijn blok schudde ook helemaal en liep op cilinder 3 niet goed.
Toen zei de man gelijk tegen mij ik weet bijna zeker dat het de ketting is.. heb de ketting inmiddels laten vervangen en mijn auto rijd weer super.. dankzij deze man.. natuurlijk heb ik de valse lucht ook laten controleren dit wel bij de dealer. Was perfect zaten de nieuwe slangetjes al op.
Als ik jou was zal ik de volgende dingen sowiezo nog controleren , zoals de mensen hierboven ook zeggen:
Valse lucht
Nokkenassensor
Lucht massa meter
Lambdasonde
Eventueel katalysator
Dit zijn de dingen die t meest voorkomen bij deze klachten, de ketting had je al vervangen en de kleppen etc controleerd zoals ik gauw had gelezen.
Hoop dat je ook wat aan mijn info hebt en wij horen graag wat het probleem is geweest als je auto weer goed is.
Heel veel dingen zoals LMM kan je met de diagnose al zien ( wel origineel Mercedes computer )
Wat ik al vaker heb gezegd helaas is dit type een goedkoop gemaakte auto met veel goedkope onderdelen. Alleen jammer dat er is bezuinigt op motoronderdelen.
Aan de andere kant is dit wel een mooie auto en heeft natuurlijk ook wel goede onderdelen.. maar ik stap eerdaags toch over op de w204 .. als mijn w203 tegen de 200.000 aan loopt.. heb er nu namelijk wel weer plezier van
Ik heb metmijn 180 kompressor van 2004 met 154.000 km ook last gehad van dit probleem.. althans die richting.. kijk mijn topic voor meer informatie..
Ik ben eerst naar de dealer geweest maar die zeggen natuurlijk het kan dit wezen en dat. Ik was alleen voor een diagnose al 180 euro lichter..
Nu heb ik met mijn geluk een paar goede kennissen in arnhem, en deze verwezen mij door naar een hele goede garage.. jonge man (schat jaar of 25 / 30)
Heb hem toen een half uur naar mij auto laten kijken , uitlezen met orignele Mercedes computer ( geen dealer garage) en gaf de nokkenasversteller aan..
De man heeft de nokkenassensor van een andere auto afgehaald en probleem bleef.. mijn blok schudde ook helemaal en liep op cilinder 3 niet goed.
Toen zei de man gelijk tegen mij ik weet bijna zeker dat het de ketting is.. heb de ketting inmiddels laten vervangen en mijn auto rijd weer super.. dankzij deze man.. natuurlijk heb ik de valse lucht ook laten controleren dit wel bij de dealer. Was perfect zaten de nieuwe slangetjes al op.
Als ik jou was zal ik de volgende dingen sowiezo nog controleren , zoals de mensen hierboven ook zeggen:
Valse lucht
Nokkenassensor
Lucht massa meter
Lambdasonde
Eventueel katalysator
Dit zijn de dingen die t meest voorkomen bij deze klachten, de ketting had je al vervangen en de kleppen etc controleerd zoals ik gauw had gelezen.
Hoop dat je ook wat aan mijn info hebt en wij horen graag wat het probleem is geweest als je auto weer goed is.
Heel veel dingen zoals LMM kan je met de diagnose al zien ( wel origineel Mercedes computer )
Wat ik al vaker heb gezegd helaas is dit type een goedkoop gemaakte auto met veel goedkope onderdelen. Alleen jammer dat er is bezuinigt op motoronderdelen.
Aan de andere kant is dit wel een mooie auto en heeft natuurlijk ook wel goede onderdelen.. maar ik stap eerdaags toch over op de w204 .. als mijn w203 tegen de 200.000 aan loopt.. heb er nu namelijk wel weer plezier van
- Martin180
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 26 dec 2011 12:06
- Mercedes-Benz: W203 C180 avantgarde 2004
- Locatie: `s-Heer Arendskerke
Hoi
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een soort gelijk probleem gehad met mijn w203 uit 2004 met toen rond de 80000km.
Motor ging ook slecht lopen miste ook een cilinder bij lage toeren en het lampje van motormanagment brande ook
Uit laten lezen bij een universele garage bij mij in de buurt ( omdat dit nog de enige was die open was op de zaterdag eind van de middag).
Het bleek bij de 3e cilinder te zitten maar hij hij kon ook niet precies zien wat.
Na even zoeken bleek het een luchtslangetje te zijn van zo'n 10 a 12 cm bij de cilinder kosten van het slangetje 8 euro.
Totale kosten van uitlezen zoeken en reparatie 180 euro.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een soort gelijk probleem gehad met mijn w203 uit 2004 met toen rond de 80000km.
Motor ging ook slecht lopen miste ook een cilinder bij lage toeren en het lampje van motormanagment brande ook
Uit laten lezen bij een universele garage bij mij in de buurt ( omdat dit nog de enige was die open was op de zaterdag eind van de middag).
Het bleek bij de 3e cilinder te zitten maar hij hij kon ook niet precies zien wat.
Na even zoeken bleek het een luchtslangetje te zijn van zo'n 10 a 12 cm bij de cilinder kosten van het slangetje 8 euro.
Totale kosten van uitlezen zoeken en reparatie 180 euro.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Dit slangetje zit op de M271 (facelift 203)
Topic starter heeft een 2002er M111
Topic starter heeft een 2002er M111
Ook na het vervangen van de nokkenascensor is het probleem niet verholpen. Zodra de motor echt warm werd (snelheid) was het direct weer raak.
De ketting is nu vervangen, koprevisie, twee keer spoeling, stootkleppen en de nokkenascensor.. allemaal gehad.
Computer wordt ook gezegd, maar hoe controleer je dat !
Luchtmassa kan dus nog.. KAT ? Waarom.. De negatieve KAT scores zijn toch de gevolgen van het probleem.
Wat super dat iedereen zo meedenkt
De ketting is nu vervangen, koprevisie, twee keer spoeling, stootkleppen en de nokkenascensor.. allemaal gehad.
Computer wordt ook gezegd, maar hoe controleer je dat !
Luchtmassa kan dus nog.. KAT ? Waarom.. De negatieve KAT scores zijn toch de gevolgen van het probleem.
Wat super dat iedereen zo meedenkt
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Is de nokkenasversteller zelf gecontroleerd/vervangen? Contactpinnen van de sensor en steller kan je nog vervangen.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Het kan inderdaad de nokkenasversteller nog wezen..
Ik zocht me ook rot naar wat het probleem kon wezen bij mijn auto.. wat ik al zei ben ik naar een goede garage geweest.. ik kan je eventueel wel de gegevens wel geven als je zin hebt om naar huissen (arnhem) te rijden,
Als je deze man uitlegt wat je allemaal hebt gedaan al misschien dat hij het dan nog kan zeggen.. en hij is ook niet te beroert om er even kosteloos na te kijken. Bij mij had hij het ook gelijk goed !(de ketting)
Is trouwens de spanner ook vervangen met het vervangen van de ketting?
De enigste dingen die nog over blijven zoals ik weet is;
Lamdasonde
Kat
Luchtmassameter
Brandstoffilter?
Neem aan dat je luchtfilter etc wel schoon zijn..
Geen probleem daar is dit forum ook voor.. heb hier ook al veel info vandaan.. laat het ons weten.
Ik zocht me ook rot naar wat het probleem kon wezen bij mijn auto.. wat ik al zei ben ik naar een goede garage geweest.. ik kan je eventueel wel de gegevens wel geven als je zin hebt om naar huissen (arnhem) te rijden,
Als je deze man uitlegt wat je allemaal hebt gedaan al misschien dat hij het dan nog kan zeggen.. en hij is ook niet te beroert om er even kosteloos na te kijken. Bij mij had hij het ook gelijk goed !(de ketting)
Is trouwens de spanner ook vervangen met het vervangen van de ketting?
De enigste dingen die nog over blijven zoals ik weet is;
Lamdasonde
Kat
Luchtmassameter
Brandstoffilter?
Neem aan dat je luchtfilter etc wel schoon zijn..
Geen probleem daar is dit forum ook voor.. heb hier ook al veel info vandaan.. laat het ons weten.
Het is slechts de censor die vervangen is. Niet de versteller..
Mercedes meent nu dat wellicht de ketting (zie begin topic) niet goed gemonteerd is. Dit uitzoeken kost natuurlijk een vermogen.
Op de andere bladen van het diagnose rapport zie ik vaak ook meldingen van onderspanning staan. Kan daar een verband liggen ?
Graag sluit ik eerst e.e.a. uit. ( wat jullie schrijven met name)
Wat me wel opvalt is dat de censor vervangen is het blok niet meer schudt, zoals dat voorheen wel met regelmaat het geval is.
Wel loopt de auto wisselend niet goed. Gebrek aan power zeg maar.
Mercedes meent nu dat wellicht de ketting (zie begin topic) niet goed gemonteerd is. Dit uitzoeken kost natuurlijk een vermogen.
Op de andere bladen van het diagnose rapport zie ik vaak ook meldingen van onderspanning staan. Kan daar een verband liggen ?
Graag sluit ik eerst e.e.a. uit. ( wat jullie schrijven met name)
Wat me wel opvalt is dat de censor vervangen is het blok niet meer schudt, zoals dat voorheen wel met regelmaat het geval is.
Wel loopt de auto wisselend niet goed. Gebrek aan power zeg maar.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Als de ketting met spanner inderdaad niet goed op tijd zijn gezet dan loopt ie inderdaad niet goed.. er zitten streepjes of icoontjes op de nokkenass of de tanden en die moeten precies goed staan.. maar eens verhaal halen bij degene die de ketting heeft gemonteert.
Als de kettingspanner(s)ook zijn vervangen dan zal dit het probleem wel wezen of 1 van de bovengenoemde problemen, er zit tegenwoordig zoveel spul in de auto's dat het van alles kan wezen.. alleen je hebt eigenlijk bijna alles al nagekeken wat het snelste voorkomt
Als de kettingspanner(s)ook zijn vervangen dan zal dit het probleem wel wezen of 1 van de bovengenoemde problemen, er zit tegenwoordig zoveel spul in de auto's dat het van alles kan wezen.. alleen je hebt eigenlijk bijna alles al nagekeken wat het snelste voorkomt