W211 320cdi 2006 Schokken turbo of versnellingsbak?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Mohmaster
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2015 12:00
Mercedes-Benz: Mercedes W211 320 CDI 2006
Locatie: Oud Gastel

30 mar 2015 12:11

Hallo beste forum leden,

Ik ben hier nieuw en zal dus proberen mijn probleem zo goed mogelijk te beschrijven.
het betreft een E-klasse W211 uit begin 2006 met en V6 320 CDI motor.
km stand 125.000

Probleem:

Als ik na een lange rit ven ten minste 100 km aan een stuk op het gemak aan het "cruisen" ben geweest,
en vervolgens een klein beetje gas bij wil geven gaat de auto onwijs schokken en trekt ook niet meer op.
(het lijkt alsof je steeds even de rem in duwt)
dit duurt vervolgens een 10 a 20 seconden en daarna is het weer weg.
vervolgens is het dan soms een paar weken weg. ook gaat er geen storings lampje branden.

nu heb ik hem laten uitlezen bij de mercedes benz dealer in breda.
deze zeggen dat het de turbo computer is en dat deze vervangen moet worden.
deze gaan ze nu vervangen alleen heb ik mijn twijfels of dit wel het probleem is.
in mijn beleving is bij het wegvallen van eventueel turbo druk niet dat de auto onwijs gaat schokken.

Maar mijn vraag is dan ook wat zijn jullie ervaringen en of meningen omtrent dit.
ik denk persoonlijk zelf eerder aan de versnellingsbak.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

30 mar 2015 16:42

Wat is het probleem de turbo actuator van hella die gaan vaak kapot ,
Dennis combi
Berichten: 5890
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

30 mar 2015 16:49

vaak laten er kleine deeltjes van de uitlaatspruitstukken los waardoor de turbo beschadigd met idd schokken als gevolg
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Mohmaster
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2015 12:00
Mercedes-Benz: Mercedes W211 320 CDI 2006
Locatie: Oud Gastel

30 mar 2015 18:27

Volgens mij gaan ze inderdaad de turbo actuator vervangen of althans de sturing daarvan.
deze moesten ze opsturen naar Duitsland zeiden ze maar dat is dus een bekend probleem bij deze modellen?

maar deze zorgt er voor dat tijdens het optrekken (want is voornamelijk bij het optrekken) de turbo druk ineens wegvalt begrijp ik dan.
en dat zou dan resulteren in het ernstig schokken van de auto? heb ik het zo goed.
David Oudshoorn
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
Locatie: Montfoort
Contacteer:

02 apr 2015 21:26

Dit kan inderdaad gebeuren.
Daarnaast ben je bij een Mercedes Benz dealer geweest en die kunnen naar mijn mening zeer zeker diagnose stellen.

Mocht je echt twijfelen is het handig om de foutcodes hier te vermelden alleen denk dat het weggegooide energie is en dat we toch uitkomen bij de turbo actuator :)
Mohmaster
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2015 12:00
Mercedes-Benz: Mercedes W211 320 CDI 2006
Locatie: Oud Gastel

06 apr 2015 13:25

Mensen Allemaal heel erg bedankt,
ze hebben de turbo actuator vervangen en de besturing hiervan. nu ben ik van de week al naar valkenburg geweest en lijkt het probleem verholpen.

dus laten we maar even hopen dat het opgelost is.
tevens lijkt hij nu ook iets beter te lopen en meer vermogen.
Gebruikersavatar
triek
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2006 11:16
Mercedes-Benz: E300e Sport Edition Limited
Locatie: Amsterdam

17 jul 2017 18:41

Hi Mohmaster,

Je bericht is van alweer even geleden, maar vroeg me af of het uiteindelijk de oplossing was. Heeft de MB dealer de actuator laten reviseren?
Ik heb al sinds ik de auto heb (S211 320cdi 2006 - OM642) last van schokken alsof de auto zich verslikt. Ook bij mij was het vooral bij een lange rit als ik een stop gemaakt heb en dan bij het invoegen op de snelweg begint de auto hevig te bokken/schokken. Nooit heeft dit geresulteerd in een foutcode, maar afgelopen weekend kwam het weer voor en schoot de auto in noodloop. Ik heb direct kunnen stoppen en kon een foutcode uitlezen:
P0244 Turbo bypassklep solenoide A bereik/prestatie (P0244 Turbocharger Wastegate Solenoid A Range/Performance)
Plaats reactie