Beste forumleden,
Ik had even snel een vraagje, Ik ben in het bezit geweest van een W211 E400 CDI daar hebben originele AMG einddempers onder gezeten.
Nu heb ik deze eronderuit gehaald en heb ze nog in de kast liggen.
Ik ben van plan om een W211 E500 te kopen maar daar wil ik graag de AMG einddempers onder hebben.
Nu denk ik zelf wel dat dat gaat passen en ook wel kan, maar krijg je bij deze CDI dempers hetzelfde geroffel als bij de benzine dempers?
Of zou ik gewoon beter een AMG body kit kunnen kopen en AMG eindstukken?
Dit is trouwens de advertentie van de W211 E500 waar ik interesse in heb, ben van plan om hem deze week even te gaan kijken!
Met de optie's bijna gelijk aan elkaar de ene heeft distronic en de ander niet maar dat is niet perse een must have voor me!
Zat op me E400 CDI en vond het niet super fijn! hij pakte veel vrachtwagens en andere auto's op de andere weghelft waardoor die best wel fors remde terwijl er niks voor me zat
Comand wil ik er zeker in hebben en dat hebben ze allebei niet, dus dat word inbouwen
En keyless go lijkt me super fijn dus dat is wel een must have
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... ousPage=lr
Of deze E500 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... ousPage=lr
Welke adviseren jullie mijn aan?
Er is weinig keus voor mijn in deze klasse (5.0 V8) want ik moet er LPG G3 in hebben +/- 60000KM per jaar!
En een E420 CDI is voor mijn nog geen optie vind ze in de prijs nog net wat te pittig!!
En de E400 CDI vind ik voor zo een blok met prestaties tegenvallen! en niet omdat het een kettingverslinder is!! Heb erg veel plezier met mijn E400 CDI gehad en heb geen grote problemen gehad , super fijn blok verder!
Graag wil ik van jullie wat tips over de W211 E500 kwa motor + versnellingsbak ( lees dat de motoren vrijwel onverwoestbaar zijn?) en klopt het dat er in 2003 een 7G-tronic achter de 5.0l V8 is gelegd? zo ja is dat het overwegen waard tegenover de 5 bak?
Ik hoor het graag
AMG einddempers E400 CDI passend op een E500? +aanschaf E500
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Zijn de bestaande dempers speciaal ontworpen voor de CDI, of zijn het originele E55 AMG dempers?
Als het de 55 AMG dempers zijn, dus eigenlijk gemaakt voor een benzine, kun je een beste roffel verwachten ja.
Als het de 55 AMG dempers zijn, dus eigenlijk gemaakt voor een benzine, kun je een beste roffel verwachten ja.
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Justin07
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 03 aug 2014 21:02
- Mercedes-Benz: W212 E350 CDI
- Locatie: Tiel
Het gaat naar mijn weten om E400 CDI amg einddempers! tenminste zo heb ik ze wel gekocht
Dit zijn ze maar omdat ik ze onder mijn E400 CDI had liggen en er maar heel weinig geluid van af kwam?
Misschien kan iemand zo aan de einddempers zien van welke type motor ze zijn?
Wil sowieso een AMG bumper achter hebben voor de uitlaten
Dit zijn ze maar omdat ik ze onder mijn E400 CDI had liggen en er maar heel weinig geluid van af kwam?
Misschien kan iemand zo aan de einddempers zien van welke type motor ze zijn?
Wil sowieso een AMG bumper achter hebben voor de uitlaten
- Bijlagen
-
- image[3].jpeg (157.3 KiB) 1211 keer bekeken
-
- image[2].jpeg (105.47 KiB) 1211 keer bekeken
-
- image.jpeg (135.16 KiB) 1211 keer bekeken
-
- image[4].jpeg (215.28 KiB) 1211 keer bekeken
-
- image[1].jpeg (112.78 KiB) 1211 keer bekeken
- MercedesE320
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 29 mar 2013 12:35
- Mercedes-Benz: W204 C350,W126 SE280, ex W211 E240 Avantgarde 2003, ex W201 190D 2.5 Sportline
- Specialisatie: Bootje varen
- Locatie: Friesland
Is de voledige onderhouds historie ook bekend van beide auto's?
Zag dat diegene die de auto partuclier te koop heeft de auto nog maar net in z'n bezit heeft.
Ben met m vorige MB W211 daar ook behoorlijk mee de mist in gegaan. En een km stand van 23d is wel erg laag naar mijn idee. En ik geloof dat de duitse E500 nog wel eens iets met de tandwielen ofzo kon hebben, mischien kan iemand daar nog iets over vermelden.
Succes met zoeken in iedergeval.
Mvg
Zag dat diegene die de auto partuclier te koop heeft de auto nog maar net in z'n bezit heeft.
Ben met m vorige MB W211 daar ook behoorlijk mee de mist in gegaan. En een km stand van 23d is wel erg laag naar mijn idee. En ik geloof dat de duitse E500 nog wel eens iets met de tandwielen ofzo kon hebben, mischien kan iemand daar nog iets over vermelden.
Succes met zoeken in iedergeval.
Mvg
Mercedes de liefde die overgaat van vader op zoon
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Een diesel maakt nooit het geluid van een benzinemotor in het geval van uitlaten.
AMG ontwerpt zijn uitlaten naar benzinemotoren, op de C30CDI na.
Het enige wat AMG dempers in mijn ogen doen bij een diesel zijn de sierstukken zwart maken, en oke het is mooier voor het oog. Maar een brul ga je niet krijgen op een diesel.
De E500 zal stukken beter klinken met de dempers!
Zoals ik kan zien heb je originele E55 dempers in bezit, dus dat is al een goed teken
AMG ontwerpt zijn uitlaten naar benzinemotoren, op de C30CDI na.
Het enige wat AMG dempers in mijn ogen doen bij een diesel zijn de sierstukken zwart maken, en oke het is mooier voor het oog. Maar een brul ga je niet krijgen op een diesel.
De E500 zal stukken beter klinken met de dempers!
Zoals ik kan zien heb je originele E55 dempers in bezit, dus dat is al een goed teken
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Beetje offtopic, maar vraag eerst eens na hoeveel liters er reëel in de gastanks gaat.
Je gaat niet vrolijk worden als je maar 500 kilometer of zelfs minder per tankbeurt op gas kan rijden, met 60000km per jaar betekent dat elke 2 dagen tanken!
Of op dure benzine doorrijden, met een diesel haal je dubbele afstand.
Je gaat niet vrolijk worden als je maar 500 kilometer of zelfs minder per tankbeurt op gas kan rijden, met 60000km per jaar betekent dat elke 2 dagen tanken!
Of op dure benzine doorrijden, met een diesel haal je dubbele afstand.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Foutje in de header, verder op staat 238000 vermeld...MercedesE320 schreef:En een km stand van 23d is wel erg laag naar mijn idee
En met 60 dkm/j zou ik ook altijd voor een diesel gaan
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Justin07
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 03 aug 2014 21:02
- Mercedes-Benz: W212 E350 CDI
- Locatie: Tiel
Ik heb de diesels al allemaal gehad E220 / E320 / E400 beviel me allemaal super!! alleen van de 400 vond ik het verbruik stevig 1 op 7/8
En bij de E500 op lpg haal ik zeker de 80% vuller eruit! verwacht een goeie 600 a 700 km op een tank te rijden dan! en gaat dat niet lukken dan word het een hele lichtere voet haha.
Ben sowieso blij om te horen dat het origineel E55 amg uitlaten zijn!!! :D
En over de advertentie van de eerste E500 weet ik vrijwel zeker dat het een stille handelaar is, vandaar de korte tijd in bezit.
Bedankt voor jullie reactie's in ieder geval!
En bij de E500 op lpg haal ik zeker de 80% vuller eruit! verwacht een goeie 600 a 700 km op een tank te rijden dan! en gaat dat niet lukken dan word het een hele lichtere voet haha.
Ben sowieso blij om te horen dat het origineel E55 amg uitlaten zijn!!! :D
En over de advertentie van de eerste E500 weet ik vrijwel zeker dat het een stille handelaar is, vandaar de korte tijd in bezit.
Bedankt voor jullie reactie's in ieder geval!
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Mwah, stille handelaar...Justin07 schreef: En over de advertentie van de eerste E500 weet ik vrijwel zeker dat het een stille handelaar is, vandaar de korte tijd in bezit.
Bedankt voor jullie reactie's in ieder geval!
Bij jonkheer auto's zou ik ook goed uit kijken, ben daar eens geweest voor een CLK 55 en dat ding had helemaal in de prak gezeten.
Bumpers hingen los, alle ophang clipjes van het voorfront waren afgebroken overal roest (slecht overgespoten).
Met het in versnelling zetten had ik al een losse pook in mij handen
En maar blijven volhouden dat die het nooit gezien had, prima maar laat mij dan niet 250km rijden (zeg niet dat het bij elke auto van hun is)
Werd toen ook geholpen door iemand die je bij Jetcars verwacht als je weet wat ik bedoel
Bumpers hingen los, alle ophang clipjes van het voorfront waren afgebroken overal roest (slecht overgespoten).
Met het in versnelling zetten had ik al een losse pook in mij handen
En maar blijven volhouden dat die het nooit gezien had, prima maar laat mij dan niet 250km rijden (zeg niet dat het bij elke auto van hun is)
Werd toen ook geholpen door iemand die je bij Jetcars verwacht als je weet wat ik bedoel
- Justin07
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 03 aug 2014 21:02
- Mercedes-Benz: W212 E350 CDI
- Locatie: Tiel
Jaa Jetcars ken ik zeker wel! Ik zal er maar niet teveel over zeggen
Ik heb goed zicht op auto's dus ik laat me niet zomaar oplichten haha
Vanmiddag de E500 van de eerste advertentie wezen kijken! Bleek toch wel een stille handelaar te zijn maar auto viel me gruwelijk tegen!
Had schade links voor gehad! Super slecht gemaakt!
Versnellingspook bewoog met gasgeven dus baksteun aan zijn eind, motor trilde door de auto heen dus de motorsteunen moest ook vervangen worden, en daar boven op werkte de keyless go ook nog eens niet.
En vond het vermorgen op gas gruwelijk tegen vallen, als ze allemaal zo op gas rijden dan valt de E500 al af!!
Het leek wel 8 a 9 seconden te duren met de voet op de grond voordat die bij de 100 km/u was.
Ik merkte duidelijk dat deze E500 het zou afleggen tegen mijn (ex) E400 CDI of dit nou door de gas installatie kwam zou ik niet weten, maar zo wel dan houd het E500 verhaal hier op!
Ga morgen nog een E500 kijken op lpg en heb morgen ook nog een afspraak staan voor een E320 CDI dan doen we het maar wat rustiger aan een 320 komt ook nog wel goed mee in het verkeer. Dan word het in de tijd van de E320 CDI toch maar sparen voor een E420 CDI en maar accepteren dat ze nog vrij prijzig zijn..
En anders word het toch het overwegen waard om een E500 of toch misschien een E55 AMG op benzine te kopen voor af en toe te gebruiken zondagen en met super mooi weer! dan is af en toe gebruik nog wel te doen maar ben niet zo een benzine tanker
En dan de E320 CDI als dagelijks vervoer.
Maar dat word nog sowieso even goed nadenken E500 op benzine is nog wel te doen en de E55 AMG op benzine word al weer een stuk duurder dan moet ik toch rekenen tussen de €10000 a €15000 euro voor een mooi exemplaar
Dus dat worden nog goed wat nachtjes slapen haha
Hier een paar foto's van de E320 CDI waar ik morgen een kijkje bij ga nemen! eigenaar vanaf 2008 en NAP logische km stand van 259000 km alleen de kleur vind ik iets minder maar dat is nog te overbruggen.
Klinkt verder allemaal wel vertrouwelijk maar we zien het morgen wel
Ik heb goed zicht op auto's dus ik laat me niet zomaar oplichten haha
Vanmiddag de E500 van de eerste advertentie wezen kijken! Bleek toch wel een stille handelaar te zijn maar auto viel me gruwelijk tegen!
Had schade links voor gehad! Super slecht gemaakt!
Versnellingspook bewoog met gasgeven dus baksteun aan zijn eind, motor trilde door de auto heen dus de motorsteunen moest ook vervangen worden, en daar boven op werkte de keyless go ook nog eens niet.
En vond het vermorgen op gas gruwelijk tegen vallen, als ze allemaal zo op gas rijden dan valt de E500 al af!!
Het leek wel 8 a 9 seconden te duren met de voet op de grond voordat die bij de 100 km/u was.
Ik merkte duidelijk dat deze E500 het zou afleggen tegen mijn (ex) E400 CDI of dit nou door de gas installatie kwam zou ik niet weten, maar zo wel dan houd het E500 verhaal hier op!
Ga morgen nog een E500 kijken op lpg en heb morgen ook nog een afspraak staan voor een E320 CDI dan doen we het maar wat rustiger aan een 320 komt ook nog wel goed mee in het verkeer. Dan word het in de tijd van de E320 CDI toch maar sparen voor een E420 CDI en maar accepteren dat ze nog vrij prijzig zijn..
En anders word het toch het overwegen waard om een E500 of toch misschien een E55 AMG op benzine te kopen voor af en toe te gebruiken zondagen en met super mooi weer! dan is af en toe gebruik nog wel te doen maar ben niet zo een benzine tanker
En dan de E320 CDI als dagelijks vervoer.
Maar dat word nog sowieso even goed nadenken E500 op benzine is nog wel te doen en de E55 AMG op benzine word al weer een stuk duurder dan moet ik toch rekenen tussen de €10000 a €15000 euro voor een mooi exemplaar
Dus dat worden nog goed wat nachtjes slapen haha
Hier een paar foto's van de E320 CDI waar ik morgen een kijkje bij ga nemen! eigenaar vanaf 2008 en NAP logische km stand van 259000 km alleen de kleur vind ik iets minder maar dat is nog te overbruggen.
Klinkt verder allemaal wel vertrouwelijk maar we zien het morgen wel
- Bijlagen
-
- $_85 (3).JPG (57.45 KiB) 926 keer bekeken
-
- $_85 (2).JPG (51.28 KiB) 926 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Justin07 op 30 mar 2015 21:23, 3 keer totaal gewijzigd.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dan zou je geluk hebben dat alleen de buitenkant er mooi uitziet.Justin07 schreef:de E55 AMG op benzine word al weer een stuk duurder dan moet ik toch rekenen tussen de €10000 a €15000 euro voor een mooi exemplaar
Daar kun je met alle gemak van de wereld nog eens 10K boven op gooien voordat dan ook de binnenkant en vooral het onderliggende er goed uitziet, vergeet de 55....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z