bumper materiaal
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Hallo hoe kom ik er achter van welk materiaal mijn bumper is .wil graag een scheur maken en kan dit doen door te lijmen en of door te lassen, maar dan moet ik dus wel weten waar hij van gemaakt is .het gaat om 2 bumpers een van mijn w251 R klasse en van een e55 amg grt
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Beste Andor,
Ik vermoed dat het ABS is (met een berg weekmakers). Je kunt dit als volgt controleren. Probeer een stukje ABS (bijv. Legosteentje) vast te solderen op de achterkant van je bumper (zie hier). Als dit lukt, dan is het ABS. Als het Legosteentje (of ander stukje waarvan je zeker weet dat het ABS is) niet blijft plakken dan is de bumper van iets anders gemaakt.
Ik weet vrijwel zeker dat het in ieder geval van hetzelfde materiaal is gemaakt als bij de W245 B-klasse. Als je voor de W245 zoekt op "Reparatur W245 stossstange" etc., dan vind je bijv. deze uitleg (ik vermoed dat er meer DHZ-ers onder de B-klasse eigenaren zitten dan onder de R-klasse eigenaren).
Tenslotte: Op alle moderne kunststof auto-onderdelen staat wel ergens (uit het zicht) de samenstelling vermeld (i.v.m. recycling). Ik vermoed dat je het bij de bumper pas ziet als je 'm demonteert (staat ongetwijfeld ergens op de achterkant).
Arjen.
Ik vermoed dat het ABS is (met een berg weekmakers). Je kunt dit als volgt controleren. Probeer een stukje ABS (bijv. Legosteentje) vast te solderen op de achterkant van je bumper (zie hier). Als dit lukt, dan is het ABS. Als het Legosteentje (of ander stukje waarvan je zeker weet dat het ABS is) niet blijft plakken dan is de bumper van iets anders gemaakt.
Ik weet vrijwel zeker dat het in ieder geval van hetzelfde materiaal is gemaakt als bij de W245 B-klasse. Als je voor de W245 zoekt op "Reparatur W245 stossstange" etc., dan vind je bijv. deze uitleg (ik vermoed dat er meer DHZ-ers onder de B-klasse eigenaren zitten dan onder de R-klasse eigenaren).
Tenslotte: Op alle moderne kunststof auto-onderdelen staat wel ergens (uit het zicht) de samenstelling vermeld (i.v.m. recycling). Ik vermoed dat je het bij de bumper pas ziet als je 'm demonteert (staat ongetwijfeld ergens op de achterkant).
Arjen.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Andor,
Als je een beetje het WWW afstruint dan lijkt iedereen toch wel te suggereren dat je niet alleen de scheur moet repareren (bijv. met een kunststoflas), maar ook dat je daarna het plastic vanaf de achterkant/binnenkant moet verstevigen. De meeste mensen lijken te suggereren dat je dit met een expoxy (en glasvezelmat) doet.
Zie bijv. hier en hier.
Je zou ook eens om advies kunnen vragen bij een locaal schadeherstelbedrijf (en daar om een prijsopgave vragen)...
Arjen.
Als je een beetje het WWW afstruint dan lijkt iedereen toch wel te suggereren dat je niet alleen de scheur moet repareren (bijv. met een kunststoflas), maar ook dat je daarna het plastic vanaf de achterkant/binnenkant moet verstevigen. De meeste mensen lijken te suggereren dat je dit met een expoxy (en glasvezelmat) doet.
Zie bijv. hier en hier.
Je zou ook eens om advies kunnen vragen bij een locaal schadeherstelbedrijf (en daar om een prijsopgave vragen)...
Arjen.