Heb je ook echt gezien dat de compressie weg was?
Gat in de zuiger lijkt me erg sterk, er is dan geen compressie.
Zuiger veren kunnen wel verrot zijn, dan slaan inderdaad je bougies vet.
Kunnen ook nog je klepsteel rubbers zijn, olie loopt dan via je kleppen naar binnen. (dit is niet mega duur en kan vervangen worden zonder de koppen eraf te halen)
Maar meestal komen dit soort klachten voor als ze gechipt zijn, klopsensoren worden dan niet goed uitgelezen/gebruikt.
Even compressie meten en een leakdown test doen, dit zal waarschijnlijk uitwijzen waar het probleem vandaan komt.
Of de info opvragen wat de dealer nu precies heeft gedaan/gemeten.
Ik zou wel even op de kosten letten, kan aardig prijzig worden als er in het slechtste geval meerdere cilinders er last van hebben.
Ik zou dan ook de optie open houden om naar een ander blok te kijken, voor 500 tot 1000 euro heb je al een ander motor.
Zeker aangezien je nu al 600 euro kwijt bent en dit om er alleen maar achter te komen dat een cilinder slechte of geen compressie meer heeft.
s211 bougies verbrand!!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Chippen ook bij benzine motoren?CLK_nick schreef:Maar meestal komen dit soort klachten voor als ze gechipt zijn
Heb ik nog niet eerder van gehoord eigenlijk.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Tuurlijk kan dat bij benzine motoren, kosten/baten is alleen dan niet echt interessant, want meer dan een 3-5% extra is er niet uit te halen. Bij turbo motoren daarentegen kan je er heel veel mee bereiken, maar is vakkundig tunen erg belangrijk, anders is het al snel plof..enscho2684 schreef:Chippen ook bij benzine motoren?CLK_nick schreef:Maar meestal komen dit soort klachten voor als ze gechipt zijn
Heb ik nog niet eerder van gehoord eigenlijk.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ik denk niet meer dan een defecte sensor die andere benzine (toevallig kort daarvoor getankt?) geregistreerd heeft. Toevallig bio-brandstof getankt? Ik denk dat er niet eens zoveel aan de hand hoeft te zijn. Want idd, een gat in de zuiger geeft een olie-feest. En een verbrande klep, dat zou nog kunnen.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Turboloze blokken is idd niet heel interessant, maar tegenwoordig heeft bijna elk blok er zo'n blaaspijp op zitten.scho2684 schreef:Chippen ook bij benzine motoren?CLK_nick schreef:Maar meestal komen dit soort klachten voor als ze gechipt zijn
Heb ik nog niet eerder van gehoord eigenlijk.
Logboek S500.
Pas een oude grap gelezen in het AMT Magazine:
"Beter een gat in je zuiger dan een zuiger in je gat"
(Excuses, ik kon het niet laten...)
Aan TS het verzoek om tzt te laten weten wat er werkelijk aan de hand was; het blijft vooral gissen voor ons allen nu!
"Beter een gat in je zuiger dan een zuiger in je gat"
(Excuses, ik kon het niet laten...)
Aan TS het verzoek om tzt te laten weten wat er werkelijk aan de hand was; het blijft vooral gissen voor ons allen nu!
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
- Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003
allen alvast bedankt voor de reacties
ik heb erin kunnen kijken met een aparaatje en volgens de monteur daar zou ik dan een gat zien
heb ik niet kunnen zien!
heb geen rare brandstof oid getankt
zij hebben er twee maal 6 nieuwe bougies ingezet en die zijn verbrand!
volgens de duitse dealer zou reparatie ong 3000 kst
de auto word nu door de anwb opgehaald en verwacht ik volgende week bij mijn garage
het blijft dus nog even afwachten en gissen
ik heb erin kunnen kijken met een aparaatje en volgens de monteur daar zou ik dan een gat zien
heb ik niet kunnen zien!
heb geen rare brandstof oid getankt
zij hebben er twee maal 6 nieuwe bougies ingezet en die zijn verbrand!
volgens de duitse dealer zou reparatie ong 3000 kst
de auto word nu door de anwb opgehaald en verwacht ik volgende week bij mijn garage
het blijft dus nog even afwachten en gissen
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
+1plorie schreef:En dan alle 6 de bougies weer verbrand door een gat in 1 zuiger? Ik volg het niet zo hoor...
Raar verhaal, ik zou er maar eens door een echte monteur naar laten kijken, kan natuurlijk dat 'ie echt kapot is, maar de dingen die je noemt kunnen simpelweg niet samen gaan
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
2x6=?ArneBennink schreef:zij hebben er twee maal 6 nieuwe bougies ingezet en die zijn verbrand!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
- Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003
nou me duitse "vrienden" zaten er goed naast met gat in zuiger en minimaal €3000 schade
nieuwe bougies waren helemaal niet verbrand, hebben me gewoon weer de oude laten zien waarschijnlijk
is 1 uitlaatklep kapot , vrijdag staat hij weer klaar voor een fratcie van de prijs van me duitse "vrienden"
nieuwe bougies waren helemaal niet verbrand, hebben me gewoon weer de oude laten zien waarschijnlijk
is 1 uitlaatklep kapot , vrijdag staat hij weer klaar voor een fratcie van de prijs van me duitse "vrienden"
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
dankzy onze duitse vrienden.