s211 bougies verbrand!!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
ArneBennink
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003

26 mar 2015 18:18

Goeden avond ,

afgelopen zaterdag onderweg naar wintersport
ging ineens motormangament lampje branden
locale dealer in duitsland opgezocht
4,5 u later en €600 lichter kwam de conclusie
verbande bougies, weinig compressie en een gat in een cilinder!?
lange leve de anwb , uurtje later met vervangend vervoer
reis kunnen voortzetten
iemand weleens zulke klachten gehad?
het betreft een s 211 E240 benzine van 2003

groet

arne
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

26 mar 2015 19:05

origineel motormanagement?

voor zoiets moet de ontsteking toch te vroeg staan ofniet?
greetings Evan
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 mar 2015 20:30

Uch...
Waardeloos zeg, nog nooit van gehoord...
Hoeveel km heeft de auto? hoe onderhouden?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
ArneBennink
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003

26 mar 2015 20:56

dat oranje icoontje, das origineel toch?

heb de auto pas twee maanden
helaas bij een particulier gekocht
wel netjes ingevulde boekjes erbij en nog een aantal rekeningen
staat "pas" 181 dznd op de teller
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 mar 2015 21:00

Oranje icoontje? wat wordt daar bedoeld?

Dat is echt balen zeg.
Is de auto dealer onderhouden?
Zoals mbsec500 al zegt, zoiets kan eigenlijk alleen gebeuren bij een te vroege ontsteking.
Maar dat zou je volgens mij al gemerkt moeten hebben dan door matige rijeigenschappen.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

26 mar 2015 21:29

Ik gok dat hij op t motorstoringslampje doelt.

Ik bedoel of de motor niet gechipt is of iets dergelijks?
greetings Evan
ArneBennink
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003

26 mar 2015 21:37

ja sorry bedoel storingslampje, heb niet zo veel verstand van motoren
hij is niet gechipt oid (volgens mij)
auto reed verder goed
storingslampje ging branden, daarna auto schudden
en totaal geen power meer, auto opnieuw starten was het weer ok
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

26 mar 2015 21:55

ArneBennink schreef: en totaal geen power meer, auto opnieuw starten was het weer ok
Da's op zijn zachtst gezegd in tegenspraak met de garage conclusie van gat in zuiger, want dan kan de motor na opnieuw opstarten beslist niet meer OK lopen.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

26 mar 2015 21:55

Een gat in een cilinder? Of zuiger?
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 mar 2015 22:11

E55amg schreef:
ArneBennink schreef: en totaal geen power meer, auto opnieuw starten was het weer ok
Da's op zijn zachtst gezegd in tegenspraak met de garage conclusie van gat in zuiger, want dan kan de motor na opnieuw opstarten beslist niet meer OK lopen.
Dan zetten we daar nog maar een beetje volume bij
+1!
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20705
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

26 mar 2015 22:29

als er een gat in een zuiger is gebrand dan komt de motorolie overal door naar buiten en trek je een enorm rookgordijn...dan ga je die echt niet nog een keer starten

greetingz,
ArneBennink
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:32
Mercedes-Benz: E Klasse W211 van 2003

26 mar 2015 22:38

volgens mij hadden ze het over een gat in de onderkant van een cilinder
dat hij nu dus te weinig compressie had zeiden ze
ze hebben er 2x 6 nieuwe bougies ingezet en die verbandden gelijk
ligt/ komt geen olie onder de auto oid
heb ook geen last van rook gehad
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 mar 2015 23:00

Onderkant vd cilinder zie je niet zonder de carterpan te lichten. Bovendien ontstaan gaten vanuit de verbrandingsruimte.

Taalbarriere-issue?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20705
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

26 mar 2015 23:03

ArneBennink schreef:volgens mij hadden ze het over een gat in de onderkant van een cilinder
dat is op zich natuurlijk ook wel gewenst...net als een gat in de bovenkant van een cillinder ;)

ik heb diverse 211ers gezien met een zuiger waar een gat in gebrand is (lang leve de V6 diesels :stom: ) en zo'n motor zet je zo snel mogelijk uit en ga je ook echt niet meer starten...motorolie komt dan ook echt overal uitgeperst

greetingz,
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

26 mar 2015 23:07

MBenzNL schreef:
ArneBennink schreef:volgens mij hadden ze het over een gat in de onderkant van een cilinder
dat is op zich natuurlijk ook wel gewenst...net als een gat in de bovenkant van een cillinder ;)


greetingz,
Hier dacht ik ook meteen aan. :lol:

Ik denk dat de TS even duidelijk verhaal
Moet halen bij de monteurs die diagnose gesteld hebben.
greetings Evan
Plaats reactie