Beste liefhebbers,
Wie kan mij met bovenstaande euvel helpen? Wie maakt dit ooit mee? Wat kan het zijn? Ik heb het gevoel dat de motor te weinig brandstof krijgt. Alleen waarom draait ie stationair wel gewoon goed. Dus geen onregelmatigheden te ontdekken.
Bij het wegrijden in koude stand maakt hij ook nog een normale indruk, echter na 100 á 150 meter komt de auto nauwelijks meer vooruit. Een snelwandelaar is nog sneller. laat je hem eerst warm draaien komt hij al vanaf de startblokken nauwelijks vooruit. Gas geven heeft ook geen zin (ondanks de hoge toeren die hij maakt) sneller gaat ie toch niet. Ook na maken van bochten en na afremmen komt hij nauwelijks weer vooruit. Pas na 1 km tot 1,5 begint hij pas beter te rijden. Soms met wat haperingen/inhoudingen, maar veel beter. Dit doet hij iedere keer als jij de auto voor het eerst gebruik die dag. Bij nat weer is ie ietsje erger.
Ik ga zo wie zo met hem naar de garage voor dit euvel. In 2013 heeft het mij al ruim 1000 euro gekost bij van Dijk en dochter(failliet). Toen stond ie ineens stil op de weg. Nadat diverse onderdelen door hen zijn vervangen deed ie weer goed. Ik hoop een niet al te dure MB garage in de buurt van Rotterdam te vinden voor mijn oudje.
w124 300 ce 1988 aut. heeft koude start problemen
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
In de rubriek "Mercedes Onderhoud" op deze pagina staan een aantal klassieke benz specialisten die bovendien oha een stuk voordeliger zijn dan de merkdealer(s). Start in Rotterdam is er 1.Ik hoop een niet al te dure MB garage in de buurt van Rotterdam te vinden
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Lijkt mij eerder een automaatbak probleem. Hoezo maakt de motor wél toeren maar je komt niet weg? Snap ik niet helemaal.
Als je de peilstok voor die bak er eens uit trekt? Lijkt (al is anderhalve minuut wel lang) dat de koppelomvormer geen olie heeft en eerst volgepompt moet worden.
Die omvormer, tja, eenrichtingslager kan ook het probleem zijn.
Als je de peilstok voor die bak er eens uit trekt? Lijkt (al is anderhalve minuut wel lang) dat de koppelomvormer geen olie heeft en eerst volgepompt moet worden.
Die omvormer, tja, eenrichtingslager kan ook het probleem zijn.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Het lijkt erop dat dit in het KLR (kaltlaufreglung) van de M103 gezocht moet worden.Pas na 1 km tot 1,5 begint hij pas beter te rijden. Soms met wat haperingen/inhoudingen, maar veel beter. Dit doet hij iedere keer als jij de auto voor het eerst gebruik die dag. Bij nat weer is ie ietsje erger.
Zorg in eerste instantie voor een goede ontstekingsvoorziening. Dus verdeler, rotor, bougiekabels en bougies nieuw of zgan.
Controleer de kunststof kap onder de LMM en rubber slangen van en naar de inlaat op (uitdroging)scheuren ofwel valse lucht.
Vervolgens dienen de koelwater- en inlaatlucht temp sensors, omloopventiel en lambdasensor getest worden op werking en waardes.
Omdat ie warm en stationair wel goed loopt sluit ik een defecte LMM potmeter of OVP uit. Hij start altijd wel ? Dan is de benzinedrukregelaar, brandstofpomp en accumulator ook in orde.
Hi Foetske: Wellicht vreemd, maar hij maakt echt toeren bij het gas geven, alleen veel harder (dan stapvoets) gaat hij niet rijden. Ik hoor ook dat het wellicht aan de katalysator zou kunnen liggen, dat hij vol drab is.
Hi Prometheus: ik ga jouw informatiegegevens eerst nalopen alvorens ik mijn auto naar de garage breng. Bedankt voor jullie snelle reactie. Jouw verwijzing naar garages neem ik ter harte.
Ik ga nog een verslag brengen.
Gr,
Gino
Hi Prometheus: ik ga jouw informatiegegevens eerst nalopen alvorens ik mijn auto naar de garage breng. Bedankt voor jullie snelle reactie. Jouw verwijzing naar garages neem ik ter harte.
Ik ga nog een verslag brengen.
Gr,
Gino
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Als de motor (veel) meer toeren maakt dan stationnair, dan moet de auto vooruit gaan (in D of andere voorwaartse versnelling)
Dat heeft niks met trekkracht te maken, want dan moet de motor niet eens op toeren kómen, hooguit van 800 naar 1000 rpm. Meer niet.
Als jouw motor dus veel meer, halfgas of zo, maakt, zit het probleem in de versnellingsbak, mechanisch, of in de aansturing, elektrisch. Of is die bak nog hydraulisch/vacuum gestuurd? 98', Zou nog net kunnen.
Dat heeft niks met trekkracht te maken, want dan moet de motor niet eens op toeren kómen, hooguit van 800 naar 1000 rpm. Meer niet.
Als jouw motor dus veel meer, halfgas of zo, maakt, zit het probleem in de versnellingsbak, mechanisch, of in de aansturing, elektrisch. Of is die bak nog hydraulisch/vacuum gestuurd? 98', Zou nog net kunnen.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
88 staat er..98 is een heel andere coupe
Wel op toeren en nie vooruitkomen....ik gooi et ook op een "bak" probleempje.
zit er wel olie in je versnellingsbak(genoeg)
Of misschien een lekkage wat je kan zien op de plaats waar he em meestal parkeert?
Wel op toeren en nie vooruitkomen....ik gooi et ook op een "bak" probleempje.
zit er wel olie in je versnellingsbak(genoeg)
Of misschien een lekkage wat je kan zien op de plaats waar he em meestal parkeert?
Het is altijd wat en zelden goed
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
tikvout. Solly !
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed