W211 Heftig piepende/krakende ophanging rechtsvoor

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

21 mar 2015 15:17

nummer 20 (fuseekogel) gaat wel vaker kapot bij een 211. Komt altijd speling op. Nummer 140 (draagarm voor) krijgt vaak speling op het rubber. Die gaan scheuren is mijn ervaring. Met het juiste speciale gereedschap is die kogel persen een eitje. Met een staande pers ook mogelijk maar dan moet je even het fuseestuk uitbouwen. Ook geen wereldklus. Voor het mooie moet hij wel even uitgelijnd worden nadat die draagarm vervangen is. Zit een sleufgat in. 1200 is een hoop geld. Bij de dealer zal het idd niet heel goedkoop zijn.
Laatst gewijzigd door Tom op 22 mar 2015 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lux
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
Locatie: Luxemburg & Afrika

22 mar 2015 01:04

€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........

http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

22 mar 2015 09:26

Heel leuk zo'n set armpjes maar dan heb je nog de kogel niet de je nodig hebt 8-)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

22 mar 2015 11:42

Lux schreef:€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........

http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
Als het merk niet eens genoemd wordt zou ik daar niet aan beginnen.
Laatst gewijzigd door plorie op 23 mar 2015 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

23 mar 2015 01:31

Tom schreef:nummer 20 (fuseekogel) gaat wel vaker kapot bij een 211. Komt altijd speling op. Nummer 140 (draagarm voor) krijgt vaak speling op het rubber. Die gaan scheuren is mijn ervaring. Met het juiste speciale gereedschap is die kogel persen een eitje. Met een staande pers ook mogelijk maar dan moet je even het fuseestuk uitbouwen. Ook geen wereldklus. Voor het mooie moet hij wel even uitgelijnd worden nadat die draagarm vervangen is. Zit een sleufgat in. 1200 is een hoop geld. Bij de dealer zal het idd niet heel goedkoop zijn.
Klopt wat je zegt. 20 is bijna zeker de boosdoender in mijn geval en de rubbers van 140 zitten nogal losjes. De garage heeft wellicht dezelfde ervaring als jou en raadde daarom aan om die te vervangen.
Er €1200 voor betalen zou ik echter nooit doen.
Inmiddels zijn de 140's en de 20's links en rechts alsook de bovenste fuseekogels en kogels van de stuuras nieuw besteld van Lemförder.
Wat is jouw ervaring met de achteras van een 211?
floere
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:22
Mercedes-Benz: E 320 cdi C200 C200 C240
Specialisatie: keuren
Locatie: burcht

23 mar 2015 19:28

WD 40 Doet wonderen als het over piepgeluiden gaat
Lux
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
Locatie: Luxemburg & Afrika

25 mar 2015 01:23

plorie schreef:
Lux schreef:€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........

http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
Als het merk niet eens genoemd wordt zou ik daar niet aan beginnen.

OEM is wellicht iets standvastiger, prijsverschil wellicht aanzienlijk. Aan de andere kant, ze leveren geen Chinese imitatie , wel met TüV.
Bij mij houden ze tot op heden wel na ruim 25.000km op de rode Afrikaanse pistes, enkel de bovenste geschroefde kogel linksvoor was na 20k "op". Zijn redelijk wat Europese biljartlaken km's......
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

27 mar 2015 16:47

Gisteren heb ik voor het eerst door de regen gereden sinds de ophanging piepte. Alle geluiden bleken toen onmiddellijk te verdwijnen en zijn ook niet teruggekeerd tot dusver.
Valt dit te verklaren? Of stopt een fuseekogel met piepen eens hij wat verder slijt en speelt de regen geen rol?
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

27 mar 2015 17:18

De smerende werking van water op bijvoorbeeld stabilisatorrubbers?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

27 mar 2015 20:51

Die waren nog niet besteld :lol:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

27 mar 2015 21:30

plorie schreef:Die waren nog niet besteld :lol:
Kan ik niet om lachen :D

De auto is inmiddels 24u later in garage helemaal droog en de ophanging klinkt nog steeds geluidloos.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

28 mar 2015 09:05

Gerespecteerd schreef:De auto is inmiddels 24u later in garage helemaal droog en de ophanging klinkt nog steeds geluidloos.
De buitenkant is weer helemaal droog...
Dat piepen/kraken komt vanzelf wel weer terug...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

28 mar 2015 11:31

Denk je? Er kan toch helemaal geen water bij die fuseekogels komen?

Heb hier zonet een pakket ontvangen met alle kogels van de ophanging vooraan, nieuw. :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

28 mar 2015 12:10

Als de hoesjes helemaal ok zijn kan er inderdaad geen water bij (en, nog veel belangrijker, vet uit). Maar alle andere rubbers, zoals bijvoorbeeld het hierboven aangehaalde stabilisatorstangrubber verdrogen/verouderen totdat een waterfilmpje een kortstondige smerende werking geeft.
Eenmaal helemaal droog (en dat zie je aan de buitenkant niet) gaat het dan weer piepen.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
John Kort
Berichten: 921
Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
Mercedes-Benz: W203 C240 2001
Specialisatie: Detailen/poetsen
Locatie: Den Oever

28 mar 2015 12:36

Wij gebruiken al 3 jaar witspuitvet:
42764 (druk op foto voor vergroting.)
Geen gepiep of gekraak.
De met witspuitvet in gespoten delen worden tevens goed beschermd tegen regenwater/ zout en alle rubbers drogen niet uit.
Minder of nagenoeg geen slijtage van deze onderdelen: deze actie bevalt ons prima en gaan dat zeker volhouden. :goedzo:
Meer informatie zie LOGBOEK.
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
Plaats reactie