W211 Heftig piepende/krakende ophanging rechtsvoor
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nummer 20 (fuseekogel) gaat wel vaker kapot bij een 211. Komt altijd speling op. Nummer 140 (draagarm voor) krijgt vaak speling op het rubber. Die gaan scheuren is mijn ervaring. Met het juiste speciale gereedschap is die kogel persen een eitje. Met een staande pers ook mogelijk maar dan moet je even het fuseestuk uitbouwen. Ook geen wereldklus. Voor het mooie moet hij wel even uitgelijnd worden nadat die draagarm vervangen is. Zit een sleufgat in. 1200 is een hoop geld. Bij de dealer zal het idd niet heel goedkoop zijn.
Laatst gewijzigd door Tom op 22 mar 2015 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als het merk niet eens genoemd wordt zou ik daar niet aan beginnen.Lux schreef:€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
Laatst gewijzigd door plorie op 23 mar 2015 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Logboek S500.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Klopt wat je zegt. 20 is bijna zeker de boosdoender in mijn geval en de rubbers van 140 zitten nogal losjes. De garage heeft wellicht dezelfde ervaring als jou en raadde daarom aan om die te vervangen.Tom schreef:nummer 20 (fuseekogel) gaat wel vaker kapot bij een 211. Komt altijd speling op. Nummer 140 (draagarm voor) krijgt vaak speling op het rubber. Die gaan scheuren is mijn ervaring. Met het juiste speciale gereedschap is die kogel persen een eitje. Met een staande pers ook mogelijk maar dan moet je even het fuseestuk uitbouwen. Ook geen wereldklus. Voor het mooie moet hij wel even uitgelijnd worden nadat die draagarm vervangen is. Zit een sleufgat in. 1200 is een hoop geld. Bij de dealer zal het idd niet heel goedkoop zijn.
Er €1200 voor betalen zou ik echter nooit doen.
Inmiddels zijn de 140's en de 20's links en rechts alsook de bovenste fuseekogels en kogels van de stuuras nieuw besteld van Lemförder.
Wat is jouw ervaring met de achteras van een 211?
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
plorie schreef:Als het merk niet eens genoemd wordt zou ik daar niet aan beginnen.Lux schreef:€319,90 voor een nieuwe set draagarmen incl kogels (reeds ingeperst), links en rechts........
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... e-komplett
OEM is wellicht iets standvastiger, prijsverschil wellicht aanzienlijk. Aan de andere kant, ze leveren geen Chinese imitatie , wel met TüV.
Bij mij houden ze tot op heden wel na ruim 25.000km op de rode Afrikaanse pistes, enkel de bovenste geschroefde kogel linksvoor was na 20k "op". Zijn redelijk wat Europese biljartlaken km's......
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Gisteren heb ik voor het eerst door de regen gereden sinds de ophanging piepte. Alle geluiden bleken toen onmiddellijk te verdwijnen en zijn ook niet teruggekeerd tot dusver.
Valt dit te verklaren? Of stopt een fuseekogel met piepen eens hij wat verder slijt en speelt de regen geen rol?
Valt dit te verklaren? Of stopt een fuseekogel met piepen eens hij wat verder slijt en speelt de regen geen rol?
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
De smerende werking van water op bijvoorbeeld stabilisatorrubbers?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Kan ik niet om lachenplorie schreef:Die waren nog niet besteld
De auto is inmiddels 24u later in garage helemaal droog en de ophanging klinkt nog steeds geluidloos.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
De buitenkant is weer helemaal droog...Gerespecteerd schreef:De auto is inmiddels 24u later in garage helemaal droog en de ophanging klinkt nog steeds geluidloos.
Dat piepen/kraken komt vanzelf wel weer terug...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Denk je? Er kan toch helemaal geen water bij die fuseekogels komen?
Heb hier zonet een pakket ontvangen met alle kogels van de ophanging vooraan, nieuw.
Heb hier zonet een pakket ontvangen met alle kogels van de ophanging vooraan, nieuw.
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als de hoesjes helemaal ok zijn kan er inderdaad geen water bij (en, nog veel belangrijker, vet uit). Maar alle andere rubbers, zoals bijvoorbeeld het hierboven aangehaalde stabilisatorstangrubber verdrogen/verouderen totdat een waterfilmpje een kortstondige smerende werking geeft.
Eenmaal helemaal droog (en dat zie je aan de buitenkant niet) gaat het dan weer piepen.
gr J
Eenmaal helemaal droog (en dat zie je aan de buitenkant niet) gaat het dan weer piepen.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Wij gebruiken al 3 jaar witspuitvet:
(druk op foto voor vergroting.)
Geen gepiep of gekraak.
De met witspuitvet in gespoten delen worden tevens goed beschermd tegen regenwater/ zout en alle rubbers drogen niet uit.
Minder of nagenoeg geen slijtage van deze onderdelen: deze actie bevalt ons prima en gaan dat zeker volhouden.
Meer informatie zie LOGBOEK.
(druk op foto voor vergroting.)
Geen gepiep of gekraak.
De met witspuitvet in gespoten delen worden tevens goed beschermd tegen regenwater/ zout en alle rubbers drogen niet uit.
Minder of nagenoeg geen slijtage van deze onderdelen: deze actie bevalt ons prima en gaan dat zeker volhouden.
Meer informatie zie LOGBOEK.
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.