Door problemen met mijn automaat die inmiddels opgelost zijn met dank aan dit forum heb ik vandaag enkele keren gereden zonder radio om het opnieuw perfecte schakelen van de automaat goed te kunnen evalueren.
Bij het nemen van drempels met mijn raam een beetje open hoorde ik nu echter een luid piepend/krakend geluid van bij het rechtervoorwiel waar voetgangers bleken voor om te kijken. Hieronder vind je een filmpje waarop het te horen valt. Iemand die dit geluid herkent? Enig idee welk onderdeel verdachte is?
Bedankt!
http://i43.photobucket.com/albums/e387/ ... iejdqe.mp4
W211 Heftig piepende/krakende ophanging rechtsvoor
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
zonder naar het filmpje te kijken, het gewricht boven het wiel durft al eens speling te vertonen. Makkelijk aan te voelen en makkelijk te vervangen ook.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
Idem. Tiijdje terug exact hetzelfde gehad. Nieuwe kogel voor de bovenste draagarm bij de dealer gehaald (€70,-) en zelf gemonteerd. 3 kleine boutjes en één grote. Opkrikken en wiel eraf en erop is nog het meeste werk.
Geen haast? Kan het ook in Berlijn bestellen bij Taxi-teile, stukken goedkoper. Haal zelf erg veel daar als het geen haast is.
Succes!
Geen haast? Kan het ook in Berlijn bestellen bij Taxi-teile, stukken goedkoper. Haal zelf erg veel daar als het geen haast is.
Succes!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Lijkt mij toch eerder een rubber ophangingspunt wat niet meer helemaal jofel is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Hoe controleer je die kogels en rubbers eigenlijk? In gemonteerde toestand kan ik helaas nergens een probleem vaststellen.
Op het geluid dat verspreid wordt kan ik me ook niet oriënteren. Het "gekreun" wordt namelijk geproduceerd of versterkt door die dunne schijf achter de remschijf, als ik tegen deze schijf druk vermindert het volume van het geproduceerde geluid, wellicht fungeert de schijf als een soort luidspreker? Bij het opkrikken verdwijnt het geluid ook helemaal dus ik kan het niet gaan uitlokken terwijl ik de ophanging inspecteer. Vervolgens is het ook verdwenen tot als er eerst wat met de auto gereden wordt.
Op het geluid dat verspreid wordt kan ik me ook niet oriënteren. Het "gekreun" wordt namelijk geproduceerd of versterkt door die dunne schijf achter de remschijf, als ik tegen deze schijf druk vermindert het volume van het geproduceerde geluid, wellicht fungeert de schijf als een soort luidspreker? Bij het opkrikken verdwijnt het geluid ook helemaal dus ik kan het niet gaan uitlokken terwijl ik de ophanging inspecteer. Vervolgens is het ook verdwenen tot als er eerst wat met de auto gereden wordt.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Even op de brug zetten, dan iemand je auto wat in laten veren.
Dan zou het toch wel duidelijk moeten worden waar het vandaan komt (of iig waar het niet vandaan komt)
Dan zou het toch wel duidelijk moeten worden waar het vandaan komt (of iig waar het niet vandaan komt)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Bleek toch net iets moeilijker te zijn. Je moet het kogelgewricht namelijk ook nog uit de arm zien te persen, nee?Lux schreef:Idem. Tiijdje terug exact hetzelfde gehad. Nieuwe kogel voor de bovenste draagarm bij de dealer gehaald (€70,-) en zelf gemonteerd. 3 kleine boutjes en één grote. Opkrikken en wiel eraf en erop is nog het meeste werk.
Geen haast? Kan het ook in Berlijn bestellen bij Taxi-teile, stukken goedkoper. Haal zelf erg veel daar als het geen haast is.
Succes!
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daar heb je idd even een stuurkogeltrekker voor nodig, en dan popt ie ook los. Eerst de moer helemaal losdraaien om de draad op te zuiveren, dan weer een stukje terug erop om te voorkomen dat die arm naar boven klapt bij het persen.
Logboek S500.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Oké thanks!
Toen ik de arm zonet losgemaakt heb kon ik alleszins wel een zekere speling op het gewricht constateren.
Toen ik de arm zonet losgemaakt heb kon ik alleszins wel een zekere speling op het gewricht constateren.
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 06 jul 2014 11:04
- Mercedes-Benz: w202 c180 Elegance aut. 1995
- Specialisatie: cardetailing
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
1 voor 1 de verdachte punten inspuiten met wd40. Dus de eerste inspuiten>inveren/testen en net zolang door gaan tot je de slechte heb gevonden.
Succes.
Succes.
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 06 jul 2014 11:04
- Mercedes-Benz: w202 c180 Elegance aut. 1995
- Specialisatie: cardetailing
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Je hebt het spul al los lees ik
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Nee, heb hem gewoon weer gemonteerd omdat ik het kogelgewricht niet los kreeg.
Heb daarnet eens een bestek laten maken bij een Erkend Mercedes servicepunt. Zij zeggen dat links en rechts kogelgewrichten en draagarmen compleet met rubbers dienen vervangen te worden. Het gaat om nummer 20 (€162 excl. btw) op de afbeelding hierboven alsook 140 (€264 excl. btw) compleet, inclusief werkuren en btw vragen ze daarvoor €1200.
Op die manier zal het kraken natuurlijk verholpen zijn.
Stofhoesje van het kogelgewricht van de draagarm 140 is zowel links als rechts naar boven gekomen dus zeggen zij: vervangen. Maar volgens mij is dat al 100.000 km het geval en wordt dat kapje gewoon omhooggeduwd door een slechte constructie. Als de auto gewoon op zijn wielen staat zoals op de autokeuring het geval is dan is er niets te zien aan die stofhoes.
De auto heeft 180.000 km en was verder probleemloos tot dusver. Zou ik aangehaalde onderdelen maar beter gewoon laten vervangen op deze kilometerstand of is dat toch een beetje preventief?
Vind het nogal veel geld. Ja kan natuurlijk elk ophangingsdeel laten vervangen, nieuw zal altijd beter zijn maar het hoeft ook geen nieuwe auto te worden voor mij.
Heb daarnet eens een bestek laten maken bij een Erkend Mercedes servicepunt. Zij zeggen dat links en rechts kogelgewrichten en draagarmen compleet met rubbers dienen vervangen te worden. Het gaat om nummer 20 (€162 excl. btw) op de afbeelding hierboven alsook 140 (€264 excl. btw) compleet, inclusief werkuren en btw vragen ze daarvoor €1200.
Op die manier zal het kraken natuurlijk verholpen zijn.
Stofhoesje van het kogelgewricht van de draagarm 140 is zowel links als rechts naar boven gekomen dus zeggen zij: vervangen. Maar volgens mij is dat al 100.000 km het geval en wordt dat kapje gewoon omhooggeduwd door een slechte constructie. Als de auto gewoon op zijn wielen staat zoals op de autokeuring het geval is dan is er niets te zien aan die stofhoes.
De auto heeft 180.000 km en was verder probleemloos tot dusver. Zou ik aangehaalde onderdelen maar beter gewoon laten vervangen op deze kilometerstand of is dat toch een beetje preventief?
Vind het nogal veel geld. Ja kan natuurlijk elk ophangingsdeel laten vervangen, nieuw zal altijd beter zijn maar het hoeft ook geen nieuwe auto te worden voor mij.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Rubbers dan bedoel je?Jeroen Merlijn schreef:1 voor 1 de verdachte punten inspuiten met wd40. Dus de eerste inspuiten>inveren/testen en net zolang door gaan tot je de slechte heb gevonden.
Succes.
Die kogelgewrichten (rotulen hier in België, zeggen jullie dat ook?) zitten toch afgesloten onder halfverstorven stofhoesen en daar kan je toch niet bij?
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 06 jul 2014 11:04
- Mercedes-Benz: w202 c180 Elegance aut. 1995
- Specialisatie: cardetailing
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Daar kun je inderdaad niet bij als de hoesjes nog heel zijn.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4065
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Spuit je onderste fusseekogel eens door met een injectienaald.. kijke wat die dan doet.