Verbrande donkere olie krijg je toch eerder van een slippende koppelomvormer dan van een schokkende te snel schakelende bak als de mijne zou je toch denken, niet?
Is alle ATF rood of enkel die van MB?
Als ze altijd rood hoort te zijn zit er gewoon motorolie in
Lijkt wel alsof er een deel van de oude ATF inclusief cleaner is achtergebleven in de auto.
Automaat schakelt bruusker na spoelen
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
no way dat die olie net van een gespoelde bak komt !!
heb wel eens een bak afgetapt 30.000 km na de spoeling en die zag eruit als nieuw
heb wel eens een bak afgetapt 30.000 km na de spoeling en die zag eruit als nieuw
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet er dus voor zorgen dat er alleen nog goede olie in de bak komt te zitten door hem te laten spoelen met nieuwe ATF.
En dan hopen dat hij weer beter gaat rijden dan met de vuile cleanerolie die er nu inzit.
Kans is klein dat het door enkel te spoelen nu nog goedkomt vrees ik.
Er is wel degelijk gespoeld (dat heb ik gezien) maar volgens mij is er dan nog een groot deel olie achtergebleven (in de koppelomvormer?). Denk dat het spoelen er niet uit bestond om de bak compleet te verversen maar wel om de oude olie wat te laten circuleren en vervolgens gewoon een verversing te doen?
De afgetapte olie is niet zwart zoals afgewerkte motorolie, vandaar de foto van die doek: ze maakt lichtbruine vlekken. Maar ze is natuurlijk wel veel te donker.
Ik moet er dus voor zorgen dat er alleen nog goede olie in de bak komt te zitten door hem te laten spoelen met nieuwe ATF.
En dan hopen dat hij weer beter gaat rijden dan met de vuile cleanerolie die er nu inzit.
Kans is klein dat het door enkel te spoelen nu nog goedkomt vrees ik.
Er is wel degelijk gespoeld (dat heb ik gezien) maar volgens mij is er dan nog een groot deel olie achtergebleven (in de koppelomvormer?). Denk dat het spoelen er niet uit bestond om de bak compleet te verversen maar wel om de oude olie wat te laten circuleren en vervolgens gewoon een verversing te doen?
De afgetapte olie is niet zwart zoals afgewerkte motorolie, vandaar de foto van die doek: ze maakt lichtbruine vlekken. Maar ze is natuurlijk wel veel te donker.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De oude bak van Jack is ook vrij vlot weer leeg gemaakt en die was ook nog heel netjes rood. Daar zal alleen niet veel mee gereden zijn, een paar honderd km max.
Logboek S500.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
De olie die er bij mij 3000 km is ingegaan is echt nooit rood geweest. Je hoeft er daarvoor geen analyse op te doen, dat is zo duidelijk als het maar kan zijn. Wat zit er in godsnaam in mijn versnellingsbak?
- Bijlagen
-
- image.jpg (86.19 KiB) 818 keer bekeken
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik denk toch dat t bedrijf wat dat bij mijn auto zo deed een probleem had.
Laat een goede diagnose stellen bij een goed gespecialiseerd bedrijf en ga met dat rapport terug naar t bedrijf waar je bent geweest. Met wat pech hebben hun je nu met een grote kostenpost opgezadeld.
Ik zou er in ieder geval niet meer mee rijden. Die automaat zal hier niet beter van worden.
Laat een goede diagnose stellen bij een goed gespecialiseerd bedrijf en ga met dat rapport terug naar t bedrijf waar je bent geweest. Met wat pech hebben hun je nu met een grote kostenpost opgezadeld.
Ik zou er in ieder geval niet meer mee rijden. Die automaat zal hier niet beter van worden.
greetings Evan
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Morgen wordt de automaat uit de auto gehaald en opengemaakt voor diagnose.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Revisie en andere koppelomvormer.
€2700. Lijkt me een gebruikelijke prijs?
€2700. Lijkt me een gebruikelijke prijs?
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Best een nette prijs, maar is dat niet vrij voorbarig voor een hikje? Al ben je nu wel een heel eind na demontage. Wat is er precies geconstateerd?
Logboek S500.
- Gerespecteerd
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
- Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
- Locatie: Sint-Martens-Latem (België)
Kon ook kiezen voor een tweedehands exemplaar van €1500 + €500 voor het monteren, coderen en verversen enzo.
De koppelomvormer is niet meer goed en daarnaast zou de bak aan een revisie toe zijn omdat hij de versnellingsbakolie verbrandt. Ga alleszins wel nog vragen welke onderdelen er nu precies zo slecht waren.
Ik veronderstel dat men altijd een hele hoop onderdelen vervangt bij het demonteren van de versnellingsbak, wellicht alles wat versleten kan zijn. Het demonteren is erg veel werk en omdat er garantie op zit wordt er geen enkel risico genomen anders mag men mogelijk opnieuw zoveel werk gaan doen enige tijd later.
Wordt gedaan door een automatenspecialist hier in de buurt: Carmatic in Tielt. Las er iets goeds over op een BMW 7-foum. Is een familiezaak, komt goed over.
Dat hikje was de laatste tijd veel verslechterd, het ging echt niet goed aflopen anders was ik er gewoon mee blijven rijden.
Maar ik had nu toch ook niet verwacht dat een revisie nodig zou zijn.
De koppelomvormer is niet meer goed en daarnaast zou de bak aan een revisie toe zijn omdat hij de versnellingsbakolie verbrandt. Ga alleszins wel nog vragen welke onderdelen er nu precies zo slecht waren.
Ik veronderstel dat men altijd een hele hoop onderdelen vervangt bij het demonteren van de versnellingsbak, wellicht alles wat versleten kan zijn. Het demonteren is erg veel werk en omdat er garantie op zit wordt er geen enkel risico genomen anders mag men mogelijk opnieuw zoveel werk gaan doen enige tijd later.
Wordt gedaan door een automatenspecialist hier in de buurt: Carmatic in Tielt. Las er iets goeds over op een BMW 7-foum. Is een familiezaak, komt goed over.
Dat hikje was de laatste tijd veel verslechterd, het ging echt niet goed aflopen anders was ik er gewoon mee blijven rijden.
Maar ik had nu toch ook niet verwacht dat een revisie nodig zou zijn.