verversen en spoelen zijn naar mijn idee hetzelfde alleen de werkwijze is anders.
als je ververst kun je inderdaad je omvormer niet leeg krijgen omdat je bij nieuwe modellen deze niet kan aftappen dus als je bij wijze van spreken 5 keer olie ververst achter elkaar is de omvormer ook ververst.
bij een spoeling gaat dit in 1 werkgang en dan is de vraag of het reinigings middel wel zin heeft.
@plorie bij het spoelen kan de machine ism de draaiende motor de versnellingsbak leegzuigen.
de machine geeft een signaal wanneer de bak leeg is en je de motor uit moet zetten.
op dit moment kun je het carterdeksel verwijderen en het filter wisselen en de magneten schoonmaken.
na het terugmonteren van het carterdeksel kun je met de machine de juiste hoeveelheid nieuwe olie terugpompen in de versnellingsbak.
als de juiste hoeveelheid olie is teruggepompt kun je de motor starten en laten draaien zodat de nieuwe olie rondgepompt wordt en je even alle versnellingen langs kunt gaan met de keuzehendel.
daarna kun je de olie peilen via peilstok of overloop pijpje.
kortom of je nu ververst of spoelt het blijft dezelfde actie namelijk het vervangen van oude atf voor nieuwe.