Hallo,
Ik ben in bezit van een w211 E500 uit 2002.
Ik heb de auto 2 dagen laten staan en nu is er 1 luchtveer ingezakt en hij blijft ook laag. De andere veren doen het gewoon maar die reageren ook niet op het bedieningspaneel. Geen storing of etc. Wel gaf hij aan dat de comfort dingen tijdelijk zijn uitgeschakeld ivm lage spanning vd accu. Iemand enig idee?
Gr harold lokhorst
W211 Luchtvering probleem
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 jul 2014 19:14
- Mercedes-Benz: Mercedes E55 AMG & BMW X5 3.0si 2007
- Specialisatie: rijden
- Locatie: Coevorden
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
ik zou de accu effe opladen en dan kyken of die ene luchtveer weer oppompt
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Of de compressor heeft het begeven of de luchtbalg , dit is eenvoudig te testen met stardiagnose , druktest compressor , en als de compressor kapot is vervang dan ook meteen het relais.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 19 jan 2013 20:24
- Mercedes-Benz: C207, E-klasse 250 CGI Coupe
Luchtvering en de lage accuspanning staan los van elkaar.
Ik heb ook met mijn vorige accu regelmatig dezelfde melding ontvangen, het betekent dat de accu niet genoeg spanning heeft voor alle functies. Meestal is de accu binnen een redelijke termijn aan vervanging toe.
Wat betreft de vering: ik denk dat een van de balgen lek is. Als het de compressor zou zijn, zou de auto dan niet in het geheel niet kunnen zakken/stijgen?
Gevalletje even lang de dealer....
Ik heb ook met mijn vorige accu regelmatig dezelfde melding ontvangen, het betekent dat de accu niet genoeg spanning heeft voor alle functies. Meestal is de accu binnen een redelijke termijn aan vervanging toe.
Wat betreft de vering: ik denk dat een van de balgen lek is. Als het de compressor zou zijn, zou de auto dan niet in het geheel niet kunnen zakken/stijgen?
Gevalletje even lang de dealer....
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 jul 2014 19:14
- Mercedes-Benz: Mercedes E55 AMG & BMW X5 3.0si 2007
- Specialisatie: rijden
- Locatie: Coevorden
De kilometerstand is 267.000km vol dealer onderhouden.
- kadir
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 05 jun 2013 13:20
- Mercedes-Benz: W213 E220
- Specialisatie: A na B
Als het echt maar aan 1 zijde is dan kan je bijna zeker weten dat die luchtbalg zijn beste tijd heeft gehad.
Je compressor zal vast nog wel goed zijn anders zou je auto aan alle kanten omlaag staan. Ik zou gelijk na de garage gaan om die balg te laten maken want iedere keer je compressor voor niks laten werken gaat ook fataal voor de compressor worden.
Je compressor zal vast nog wel goed zijn anders zou je auto aan alle kanten omlaag staan. Ik zou gelijk na de garage gaan om die balg te laten maken want iedere keer je compressor voor niks laten werken gaat ook fataal voor de compressor worden.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 jul 2014 19:14
- Mercedes-Benz: Mercedes E55 AMG & BMW X5 3.0si 2007
- Specialisatie: rijden
- Locatie: Coevorden
Oke bedankt! Auto staat bij de dealer in Duitsland.
Ik heb het eerder ook al gehad met mijn S320.
Ik heb het eerder ook al gehad met mijn S320.