He net met mijn oude vertrouwde 19" wielen met mijn C63 AMG een keer gas gegeven en ik schrok toen mijn ESP bij het overschakelen bij 140km p/u nog ingreep. De auto was werkelijk niet meer vooruit te branden en ik verloor heel veel vermogen.
Omdat ik nieuw ben vroeg ik mijzelf af of dit komt door het vermogen en koude banden of dat er iets mis is met de ESP sensor ofzo??
https://www.youtube.com/watch?v=erIAb_06J00
Dit was de tweede ronde/test en toen was het minder als bij de eerste keer.
Kan zomaar zijn dat het aan de kwaliteit banden, temperatuur van de banden in combinatie met het vermogen zit of dat er iets mis is met de automaat of ESP??
Wie kan mij een advies geven en me wellicht geruststellen?
ESP grijpt in bij 140km per uur??
Bedankt W220L daar was ik al een beetje bang voor, ik zal maandag gelijk een afspraak maken bij de Mercedes Dealer hier om de hoek.
W220L Ik heb er net in gereden en toen deed ie het niet dus even uitlaten lezen kan geen kwaad, tja als je een auto als dit koopt kost het geld.
Maar ik wil er nog heeeel lang van genieten dus moet ie wel goed zijn.
Bedankt voor je tijd ik laat nog weten wat het was, wellicht ook bruikbaar voor andere in de toekomst
Maar ik wil er nog heeeel lang van genieten dus moet ie wel goed zijn.
Bedankt voor je tijd ik laat nog weten wat het was, wellicht ook bruikbaar voor andere in de toekomst
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het gaat niet alleen om de breedte, maar om de bijbehorende wang hoogtes. Dat bepaalt samen de wieldiameter, en die moet voor en achter (min of meer) gelijk zijn.
Logboek S500.
Voor en achter 35 hoog dus dat moet gewoon goed zijn.Het gaat niet alleen om de breedte, maar om de bijbehorende wang hoogtes. Dat bepaalt samen de wieldiameter, en die moet voor en achter (min of meer) gelijk zijn.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
daar gaat het dus fout
achter moet lager zijn dan voor wanneer je een breedset hebt.
bandenmaat word gebaseerd op 3 dingen
De breedte aangegeven in mm
de hoogte aangegeven in het percentage van de breedte
inchmaat.
achter moet lager zijn dan voor wanneer je een breedset hebt.
bandenmaat word gebaseerd op 3 dingen
De breedte aangegeven in mm
de hoogte aangegeven in het percentage van de breedte
inchmaat.
greetings Evan
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Inderdaad, bandenmaat is fout.
225 en 255 is de breedte. 35 is de wanghoogte, dat is 35% van de breedte. Maarrrr... 35% van 225 is minder dan 35% van 255. Dus, de omtrek van je achterwielen is groter dan die van je voorwielen. En bij hogere snelheden gaat dat buiten de marges lopen van wat je ESP nog leuk vindt. Op een gegeven moment denkt je ESP-systeem dus dat je wielen doorslaan omdat de snelheden voor en achter verschillen. Die blijft dus net zo lang afknijpen totdat dat weer goed komt. Niet wetende dat je wielen gewoon grip hebben, maar als je zover vertraagt dat de verschillen weer binnen marges vallen (op lagere snelheid kennelijk).
225 en 255 is de breedte. 35 is de wanghoogte, dat is 35% van de breedte. Maarrrr... 35% van 225 is minder dan 35% van 255. Dus, de omtrek van je achterwielen is groter dan die van je voorwielen. En bij hogere snelheden gaat dat buiten de marges lopen van wat je ESP nog leuk vindt. Op een gegeven moment denkt je ESP-systeem dus dat je wielen doorslaan omdat de snelheden voor en achter verschillen. Die blijft dus net zo lang afknijpen totdat dat weer goed komt. Niet wetende dat je wielen gewoon grip hebben, maar als je zover vertraagt dat de verschillen weer binnen marges vallen (op lagere snelheid kennelijk).
Logboek S500.
- ///Monster
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 16 okt 2012 23:14
- Mercedes-Benz: W213 E400 BiTurbo
- Locatie: Rotterdam