Hallo allemaal,
Ik heb sinds 3 weken een S210 E270 CDI 2002 en tot nu toe is de temperatuur nog niet boven de 60 graden geweest.
Lijkt me dus na het lezen van de andere topics dat de thermostaat kapot is.
Op het forum vind genoeg topics over kapotte thermostaten alleen nergens een how to om deze te vervangen.
Hebben jullie misschien ergens een "kleine"handleiding hoe je deze het makkelijkste kan vervangen?
Alvast bedankt!
S210 Thermostaat vervangen
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De 270cdi ken ik niet uit m'n hoofd, maar als je een foto post dan komt er vanzelf een how-to
Het wordt niet veel gedaan, maar koelvloeistof heeft ook een houdbaarheid en moet dus ook periodiek vervangen worden. Het is dus verstandig om de bodemplaat net achter de bumper te demonteren, het aftapschroefje van de radiateur open te zetten (en ook de dop van je reservoir even losdraaien, anders stroomt het niet door). Dan is het een kwestie van thermostaat losschroeven, nieuwe plaatsen, vastzetten, afvullen en warmdraaien/ontluchten/afvullen. Om te ontluchten zet je je kachel op de warmste stand, anders staat je kachelkraan niet open. Klinkt simpel en dat is het ook.
Het wordt niet veel gedaan, maar koelvloeistof heeft ook een houdbaarheid en moet dus ook periodiek vervangen worden. Het is dus verstandig om de bodemplaat net achter de bumper te demonteren, het aftapschroefje van de radiateur open te zetten (en ook de dop van je reservoir even losdraaien, anders stroomt het niet door). Dan is het een kwestie van thermostaat losschroeven, nieuwe plaatsen, vastzetten, afvullen en warmdraaien/ontluchten/afvullen. Om te ontluchten zet je je kachel op de warmste stand, anders staat je kachelkraan niet open. Klinkt simpel en dat is het ook.
Logboek S500.
- svenvanr
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 07 okt 2011 15:22
- Mercedes-Benz: SLK 1997 - S210 2002 - W203 2004
- Locatie: Zeeland (NB)
Altijd handig om eerst zelf te kijken en daarna de klep dicht te gooien en dan pas iets op het forum plaatsen.....
Ik heb nog wel een foto van de motor zonder kappen maar daar is het moeilijk te zien.
Met een beetje op googelen en leidingen volgen vermoed ik dat de thermostaat de rood omcirkelde is op de foto.
Ik heb nog wel een foto van de motor zonder kappen maar daar is het moeilijk te zien.
Met een beetje op googelen en leidingen volgen vermoed ik dat de thermostaat de rood omcirkelde is op de foto.
- Bijlagen
-
- 20150205_192605_2.jpg (155.43 KiB) 1397 keer bekeken
- svenvanr
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 07 okt 2011 15:22
- Mercedes-Benz: SLK 1997 - S210 2002 - W203 2004
- Locatie: Zeeland (NB)
Op het internet heb ik thermostaten gevonden maar de ene heeft een openingstemperatuur van 87 en de andere 92. Wat is hier het verschil tussen behalve die 5 graden en wat is beter?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Afhankelijk van waar je woont, een dealer zal je de juiste kunnen aanraden
Sterker nog, als een dealer het uitzoekt zal hij op één type uitkomen (ik denk dat je bij een universele leverancier info hebt ingewonnen, vraag ook je dealer eens om een prijs, kan best eens lonen).
Sterker nog, als een dealer het uitzoekt zal hij op één type uitkomen (ik denk dat je bij een universele leverancier info hebt ingewonnen, vraag ook je dealer eens om een prijs, kan best eens lonen).
#doeslief
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
originele kopen , eigenlijk niks duurder dan een universele en bij een originele zit ook de sensor er al in
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Misschien dat ik nu aan alle kanten gecorrigeerd word (en dat mag ook ) maar ik meen dat diesels vaker een thermostaat hebben die pas bij 92gr open gaat omdat daar het blok wat warmer mag worden ivm een beter verbranding.
Een benzineblok heeft voorzover ik weet meestal een thermostaat die open gaat bij 87gr.
Bij mijn w203 (benzine) is recent ook de thermostaat vervangen en die gaat open bij 87gr.
Waarschijnlijk krijg je op het forum al snel een reactie welke je moet hebben en anders even de dealer bellen.
(Mocht ik mis zitten verbeter mij want ik leer graag )
Een benzineblok heeft voorzover ik weet meestal een thermostaat die open gaat bij 87gr.
Bij mijn w203 (benzine) is recent ook de thermostaat vervangen en die gaat open bij 87gr.
Waarschijnlijk krijg je op het forum al snel een reactie welke je moet hebben en anders even de dealer bellen.
(Mocht ik mis zitten verbeter mij want ik leer graag )
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
+1, voor een W168 zelfs dik goedkoper dan aftermarket!Dennis combi schreef:originele kopen , eigenlijk niks duurder dan een universele en bij een originele zit ook de sensor er al in
Logboek S500.
- svenvanr
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 07 okt 2011 15:22
- Mercedes-Benz: SLK 1997 - S210 2002 - W203 2004
- Locatie: Zeeland (NB)
K** K** en nog een keer K**
Vandaag eindelijk begonnen aan de vervanging van de thermostaat.
Tijdens het er uit halen van de oude thermostaat is een nippel van een leiding voor brandstoftoevoer afgebroken (zie foto's)
Wie kan me hier aub bij helpen?
Vandaag eindelijk begonnen aan de vervanging van de thermostaat.
Tijdens het er uit halen van de oude thermostaat is een nippel van een leiding voor brandstoftoevoer afgebroken (zie foto's)
Wie kan me hier aub bij helpen?
- Bijlagen
-
- 20150329_121946_resized.jpg (141.09 KiB) 1232 keer bekeken
-
- 20150329_122116_resized.jpg (141.79 KiB) 1232 keer bekeken
-
- 20150329_122001_resized.jpg (143.25 KiB) 1232 keer bekeken
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Denk dat je dat deel van de leiding moet bestellen, ik weet niet of je enkel de nippel los kan krijgen.
Morgen rijden zit er waarschijnlijk niet in
Morgen rijden zit er waarschijnlijk niet in
- michiel01
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
- Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
- Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
- Locatie: Meppel
Wordt complete leiding,nippels worden niet los verkocht!
Dat die rommel afbreekt komt omdat het plastic hard is geworden,niet iets nieuws maar vervelend.
Dat die rommel afbreekt komt omdat het plastic hard is geworden,niet iets nieuws maar vervelend.
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als het een plastic leiding is gewoon een nieuwe leiding bestellen idd. Zelf monteren is een makkie. Morgen dus meteen bellen en bestellen zou ik zeggen.