W204 C63AMG aankoopadvies gevr + info cilinderkopbouten ?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Fastcarlover
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2015 03:37
Mercedes-Benz: misschien binnenkort een W204 C63 AMG ?

06 feb 2015 13:24

ik overweeg de aankoop ve tweedehands W204 C63 AMG break die ingeschreven is als lichte vracht .

Enige twijfelpunten zijn :

-1°hij is v voor 2011 en loopt dus blijkbaar risico dat door corrosie de cilinderkopbouten breken waardoor de kans bestaat dat er koelwater via cilinderkoppakking (joint de cullasse zeggen ze hier) in de verbrandingsruimte komt , wat in 't ergste geval tot hydro-lock kan leiden waardoor zware en dure motorschade kan ontstaan bij starten .
Blijkbaar is er v MB of AMG daar geen terugroepactie voor al weten ze wat de risico's zijn (Engelstalige websites noemen voor hydrolockgevallen bij C63 AMG bedragen tot 20 duizend dollar ) .
Er zouden wel gevallen zijn waarbij MB AMG ook buiten garantieperiode deel vd herstelkosten voor z'n rekening neemt beweren ze .

Hebben jullie daar ervaringen of tips over ?

2)Wat zou het kosten om preventief de cilinderkopbouten te laten vervangen door nieuwe die niet meer corroderen en breken ?

En hoe doen ze dat dan ?

Is dat A) 1 oude cilinderkopbout eruit en 1 nieuwe in de plaats en aantrekken op moment en zo rijtje afgaan ?

Of B) halen ze alle cilinderkopbouten lost , nemen cilinderkoppen af , inspecteren , oude cilinderkoppakking (joint de cullasse) verwijderen en nieuwe plaatsen , cilinderkoppen terugplaatsen en monteren met nieuwe cilinderkopbouten ?

En als het optie B wordt , zijn er dan nog werkzaamheden die je dab best mee laat uitvoeren ? (bvb distributieketting en/of distributiekettingspanner vervangen , moeten kleppen geregeld worden of zitten er hydraulische klepstoters op ? Moeten er om op lpg te rijden andere klepzittingen gemonteerd worden ? )


3) Is het waar dat C63 AMG vaak olieverbruik heeft en je tussen 2 onderhoudsbeurten 2-3 keer olie moet bijvullen ? En is dat te wijten aan slecht inrijden , slecht warmrijden (koude motor te zwaar belasten) , veel koudstarts , motor zwaar belasten of gebruik v verkeerde olie ?
Welke olie moet er op ?


4)Heeft C63 AMG vast onderhoudsinterval , zo ja om de hoeveel km of tijd is dat of heeft hij variabel interval dat rekening houdt met rijstijl en gebruik zoals BMW waar iemand die veel korte ritjes doet in stadsverkeer sneller op onderhoud moet dan iemand die altijd lange ritten op snelwegen doet ?

5) Wat zijn de gewone onderhoudskosten ongeveer voor een W204 C63 AMG (als ik olie laat verversen laat ik telkens oliefilter vervangen ,banden bij maat die bandencentrale heeft ) ?

6)Kan je bij elke MB-dealer op onderhoud met AMG of moet je naar AMG-specialist ?

7) is die speedshift 7-trapsautomaat betrouwbaar en wordt daar versnellingsbakoliespoeling aanbevolen door fabrikant (kostprijs ongeveer ?En om de hoeveel km /tijd moet dat ?)of zeggen ze dat de versnellingsbak en differentieelolie niet ververst hoeft te worden zoals bij Audi ?


Ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben kwa onderhoudskosten en welke dingen je best preventief laat doen om wagen in optimale vorm te behouden voor lange tijd , zo kan extra slijtage of schade vaak voorkomen worden en blijft wagen ook betrouwbaar .


8) zijn er verder nog dingen waar ik moet op letten bij aanschaf ?
Fastcarlover
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2015 03:37
Mercedes-Benz: misschien binnenkort een W204 C63 AMG ?

08 feb 2015 03:25

Eigenlijk moest dat S204 C63 AMG geweest zijn voor breakmodel
Gebruikersavatar
RobZ
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jun 2010 10:26
Mercedes-Benz: W208 CLK 320 '98

08 feb 2015 13:41

Tja... een dergelijke auto rijdt simpelweg duur. (ja, er zijn uitzonderingen!)
Ze zijn in aanschaf duur en worden gekocht door publiek dat het kan en wil betalen en de prijs per kilometer blijft hoog over de hele levensduur.
En ik heb hier een keer gelezen dat er het meeste gerotzooid wordt met auto's uit de categorie AMG, M, en Porsche.

Ondanks de zeer nobele vraagstelling vraag ik me af of je naar de juiste auto kijkt als een bevriende garagist "de olie gaat doen". Als er niks stukgaat aan zo'n ding dan wil je wel graag de olie gewoon bij de dealer laten doen, want dat is slechts een fractie van het onderhoud.
En sorry, dit is inderdaad niet het antwoord op je vragen ;)
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

08 feb 2015 14:06

RobZ schreef:Tja... een dergelijke auto rijdt simpelweg duur. (ja, er zijn uitzonderingen!)
Ze zijn in aanschaf duur en worden gekocht door publiek dat het kan en wil betalen en de prijs per kilometer blijft hoog over de hele levensduur.
En ik heb hier een keer gelezen dat er het meeste gerotzooid wordt met auto's uit de categorie AMG, M, en Porsche.

Ondanks de zeer nobele vraagstelling vraag ik me af of je naar de juiste auto kijkt als een bevriende garagist "de olie gaat doen". Als er niks stukgaat aan zo'n ding dan wil je wel graag de olie gewoon bij de dealer laten doen, want dat is slechts een fractie van het onderhoud.
En sorry, dit is inderdaad niet het antwoord op je vragen ;)
+1
Maaaaar, je kan beter spijt hebben van dingen die je wel gedaan hebt als van dingen die je niet gedaan hebt. Ervaring is onbetaalbaar.
Only dead fish go with the flow
Fastcarlover
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2015 03:37
Mercedes-Benz: misschien binnenkort een W204 C63 AMG ?

08 feb 2015 14:56

Geen foute veronderstellingen maken aub :

Banden laat ik liefst bij maat met bandencentrale doen , dat is tenslotte z'n specialiteit en er zijn merkgarages die daarvoor ook naar bandencentrale gaan wat het dus stuk duurder maakt voor dezelfde band (want dan moet je uurloon voor automechanieker voor verplaatsing naar bandencentrale + wachttijd + terugkeer naar garage + prijs vd banden en werk door bandencentrale betalen ).

Voor onderhoud vd wagen zelf ga ik naar merkdealer ofwel merkspecialist , algemene alle merken garages hebben wel goedkoper uurtarief maar doordat ze meer tijd nodig hebben voor hetzelfde werk als iemand die ervaren is met dat type of merk voertuig en misschien bepaalde speciale tools/ gereedschappen ontberen kan goedkoop daar duurkoop worden .

Maar ik weet graag voordat ik iets koop of ik het ook kan onderhouden op lange termijn want velen kopen iets , schrikken dan vd onderhoudskosten enz en blijven er ofwel mee verder rijden maar modderen maar wat aan voor de goedkoop waardoor voertuig onbetrouwbaar wordt en extra slijtage krijgt en nog anderen doen het als ze schrikken vd runningcosts snel vd hand maar met soms grote financiële verliezen ; de volgende koper moet dan immers opdraaien voor achterstallig/gebrekkig onderhoud .

Want bij veel performancewagens is aankoop slechts deel vd echte kostprijs , bvb een Nissan GTR kost heel pak minder dan een Porsche 991 Turbo maar die GTR verbruikt veel meer en er is in België maar 1 officiële dealer en onderhoud is stukken duurder dan bij Porsche .
Dus veelrijder is op termijn goedkoper af met Porsche Turbo en wie weinig km doet komt misschien voordeliger uit met de GTR .
Plaats reactie