Beste mannen,
Ik heb de auto uit laten lezen en inderdaad storingscode 2054 sensor brandstof regeleenheid hogedrukpomp kwam naar boven. Ik neem aan dat dit dezelfde is al was in de eerdere reactie benoemd is. Ik heb de modderkappen log gehaald en met een maat naar deze onderdeel gezocht. In eerste instantie dacht ik deze regeleenheid gevonden te hebben. Maar dat bleek de reservoir van de ruitenwisser te zijn. Hahaha. Dus nogmaals de vraag waar ik deze regeleenheid kan vinden. Ik heb deze niet zo 1,2,3 kunnen vinden achter de rechter modderkuipen. Mvg, Louis
W204 C220 cdi koelventilator draait bij koude motor.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Een 'sensor brandstof regeleenheid hogedrukpomp' is wat anders dan een druksensor in het aircosysteem. En met dat kastje in de wielkuip wordt weer iets anders bedoeld.
Die sensor brandstof regeleenheid hogedrukpomp lijkt mij een sensor in of aan de hogedrukpomp van het brandstof systeem te zijn. Deze zit ergens op, in of aan de motor gebouwd.
De druksensor van de airco zit zeer waarschijnlijk voor of na het aircofilter, hoge druk kant.
En dat kastje voor in de modderkuip/in de buurt van het voorwiel, mits in dit model überhaupt aanwezig, zorgt voor het aansturen van de ventilator. Uit het MSG komt dan een klein data signaal en dit kastje zet dat om naar een vermogenssignaal welke naar de fan gaan. (zegge een soort versterker).
Die laatste twee kunnen, voor zover aanwezig, en fan constant laten draaien. Van die brandstof sensor durf ik dat niet te zeggen. Ik heb geen idee wat die doet.
Maar is het misschien niet verstandiger de wagen bij een dealer of specialist naar binnen te rijden en te zeggen: "fix het"? Zonder juiste diagnose software, tekeningen en/of kennis wordt het zo wel erg veel zoeken en gokken.
Die sensor brandstof regeleenheid hogedrukpomp lijkt mij een sensor in of aan de hogedrukpomp van het brandstof systeem te zijn. Deze zit ergens op, in of aan de motor gebouwd.
De druksensor van de airco zit zeer waarschijnlijk voor of na het aircofilter, hoge druk kant.
En dat kastje voor in de modderkuip/in de buurt van het voorwiel, mits in dit model überhaupt aanwezig, zorgt voor het aansturen van de ventilator. Uit het MSG komt dan een klein data signaal en dit kastje zet dat om naar een vermogenssignaal welke naar de fan gaan. (zegge een soort versterker).
Die laatste twee kunnen, voor zover aanwezig, en fan constant laten draaien. Van die brandstof sensor durf ik dat niet te zeggen. Ik heb geen idee wat die doet.
Maar is het misschien niet verstandiger de wagen bij een dealer of specialist naar binnen te rijden en te zeggen: "fix het"? Zonder juiste diagnose software, tekeningen en/of kennis wordt het zo wel erg veel zoeken en gokken.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Weet je zeker dat t niet bv 2054-7 "Short circuit to positive or open circuit to component B1 !/4 (Coolant temprature sensor", isIk heb de auto uit laten lezen en inderdaad storingscode 2054 sensor brandstof regeleenheid hogedrukpomp kwam naar boven.
Dat zou nl. wel verklaren waarom de koelfan blijft draaien
Ik onderschrijf derhalve het advies van Rene: "Maar is het misschien niet verstandiger de wagen bij een dealer of specialist naar binnen te rijden"
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 feb 2015 10:27
- Mercedes-Benz: W204 C220 cdi
- Locatie: Rotterdam
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb toch maar een afspraak bij de dealer gemaakt. As maandag gaan ze ernaar kijken. Ik hou me hart vast wat het allemaal gaat kosten. Ik zal jullie op de hoogte houden