A 170 CDI Automaat w168 bwj 2001 Geen vermogen !!!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
robw168
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:47

28 jan 2015 15:43

Wie kan mij helpen met mijn A 170 CDI automaat Bijzondere storing!!!!!

Om te beginnen zal ik het zo kort mogelijk uitleggen wat er aan de hand is,en wat er tot nu toe aangedaan is.
Ik heb geen vermogen bij koude en warme motor ( top snelheid 110 / 120 km per uur ).geen noodloop en management lampje dat brand.
Mijn A 170 staat nu bij een Mercedes specialist ( ik noem geen namen ) en kwam tot de conclusie na dat hij de auto uitgelezen had dat er een lage uitstroom was in de uitlaat.het advies was katalysator zat verstopt.
katalysator is verwijderd storing nog niet verholpen ,Turbo druk was ook niet goed,Turbo is inmiddels ook vervangen door een originele KKK ( nieuw geen revisie),en je raad het al: storing nog niet verholpen.
Weer opnieuw uitlezen aan de computer geeft aan geen storingen,vervolgens ter controle turbo druk sensor gecontroleerd,EGR klep , en luchtmassameter.Brandstoffilter + luchtfilter vervangen.Ter extra informatie motor loopt als een zonnetje tikt niet en rookt ook niet,verbruikt geen olie of koelvloeistof.

WIE WEET WAT DIT IS ? HELPPPP !!

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet

Rob
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 jan 2015 16:56

Heeft die specialist ook Stardiagnose software of een universele uitleeskast van bv. Bosch oid? Dat kan nogal wat schelen namelijk.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

28 jan 2015 17:01

Verlies van turbodruk moet toch niet meteen tot een nieuwe turbo leiden? En als er aan de inlaatkant te weinig lucht (of brandstof) in gaat, lijkt het me logisch dat je aan de uitlaatkant ook minder druk meet.

Maar ja... Ik ben blond 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
robw168
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:47

28 jan 2015 19:38

plorie schreef:Heeft die specialist ook Stardiagnose software of een universele uitleeskast van bv. Bosch oid? Dat kan nogal wat schelen namelijk.
Hij heeft uitgelezen met een laptop,monteur zei tegen mij dat hij bewust de eerste software versie gebruikte.
de Mercedes is ook uitgelezen met een universeel diagnose apparaat.

Bedankt voor je reaktie.
andor
Berichten: 1032
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

28 jan 2015 19:46

Ik zou een even een andere garage zoeken (mb dealer) om te kijken wat hun menig is ,want zomaar een turbo vervang op de gok is niet handig grt
robw168
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:47

28 jan 2015 19:53

Hoi Andor,
Even over de oude turbo,de aanzuigbuis van de turbo heeft gelekt!,daardoor is er te veel speling in de turbo gekomen.
de A 170 heeft 210.000 km gelopen .

groeten Rob
andor
Berichten: 1032
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

28 jan 2015 20:02

Oke maar kapotte een turbo geeft vaak wel een motor storing en of noodloop daar de verhoudingen niet meer kloppen, maar misschien niet bij jou
samir
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:49
Mercedes-Benz: mercedes e350 cdi

29 jan 2015 14:21

Wordt je turbo wel goed aangestuurd ?
Alle vacuüm slangen controleren en aanstuurpotjes( van vacuümsysteem contr.)
Uitlezen (star) en exacte waardes bekijken van LMM, egr,turbodruk.
Plaats reactie