Hallo
Pas heb ik olie ververst bij mijn benz van 98.
Daar is dus ook een nieuw filter in gekomen en nieuw ringetje zoals het hoort
Zoals jullie weten zit er bij mijn type een grote plastic dop naast de motor waar het filter inzit
Probleem is dat zodra ik de auto start hij het ringetje van de dop op 1 plekje na buiten duwt waardoor hij iets olie lekt
Dit was voor de verversing ook al een probleem
Wij dachten dat het door simpel een nieuw ringetje en filter te plaatsen wel opgelost was
Maar helaas
Iemand een idee?
Groeten
Olie lek bij filter e320 w210
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Is je behuizing beschadigd op die plek? Lekkage is best vreemd langs die aansluiting, die rubber ring zit aan de binnenkant van de behuizing.
Weet je zeker dat het langs de bovenkant komt en niet langs de onderkant? Die pakkingen staan er namelijk wél om bekend.
Weet je zeker dat het langs de bovenkant komt en niet langs de onderkant? Die pakkingen staan er namelijk wél om bekend.
Logboek S500.
Ja zeker weten dat hij de ring na buiten drukt. Heb het zelfs op film staan
Beetje geinformeerd. Meeste zeggen de carterontluchting verstopt
Hij kan dus zijn druk niet kwijt en dat is de enige plek waar het wel kan
Behuizing is verder wel in tact
Beetje geinformeerd. Meeste zeggen de carterontluchting verstopt
Hij kan dus zijn druk niet kwijt en dat is de enige plek waar het wel kan
Behuizing is verder wel in tact
- André Buskop
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 nov 2007 19:22
- Mercedes-Benz: 380 SL W211 E280
- Locatie: Ridderkerk
Wanneer je zoveel carterdruk hebt dat de pakking tussen het oliefilter wordt uitgedrukt, zou de olie overal uit moeten komen, uit alle afdichtingen. Carterdruk is eenvoudig vast te stellen, door de olievuldop er af te halen en het gat met je hand afdichten, dan voel je de druk. Ik denk eerder dat de schroefdraad in de dop van het oliefilter inwendig beschadigd is waardoor de dop er niet ver genoeg op gaat en niet goed aansluit. Ik zou de dop nog eens loshalen en dan zonder pakkingring er op schroeven om te zien hoe ver hij komt.
Ik ga er zo mee aan de gang
De dop kun je helemaal tot het einde erin draaien. Ook gaat dit niet zwaar ofzo
Hij draait er soepel en netjes in
Dit is ook al 5x nagekeken door verschillende mensen
Als de dop of draad beschadigd was zou je dit ook kunnen merken met het erop draaien van de dop
Ik sluit het natuurlijk niet 100% uit. Maar ga eerst ff wat testen doen
Zoals de ontluchting testen met de vul dop eraf enzovoort
De dop kun je helemaal tot het einde erin draaien. Ook gaat dit niet zwaar ofzo
Hij draait er soepel en netjes in
Dit is ook al 5x nagekeken door verschillende mensen
Als de dop of draad beschadigd was zou je dit ook kunnen merken met het erop draaien van de dop
Ik sluit het natuurlijk niet 100% uit. Maar ga eerst ff wat testen doen
Zoals de ontluchting testen met de vul dop eraf enzovoort
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wellicht ooit eens (veel) te vast gedraaid? er staat meen ik 25Nm op die dop. Ik heb er ook wel eens een verrot gedraaid Als hij blijft lekken zou ik een nieuwe "dop" kopen waar het filter dus overheen gestoken zit.
M112 inderdaad. Ja als hij blijft lekken koop ik inderdaad een nieuwe dop. Maar zover ik kan zien ziet hij er goed uit
Hoe staan jullie tegenover flush erin?
Spul in de olie gooien wat zo verstoppingen moet tegen gaan..
Hoe staan jullie tegenover flush erin?
Spul in de olie gooien wat zo verstoppingen moet tegen gaan..
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
ik zie net dat het voor de dop van de oliefilterbehuizing niks uitmaakt.plorie schreef:Een '98er is de V6 dus M112 (bouwgelijk met de M113).
welk zou ik me inderdaad af gaan vragen of de dop niet gewoon kapot gedraaid is? kan me niet voorstellen dat je afdichtring rondom aan t lekken krijgt.
wanneer ze anders al aangeven dat je carterontluchting dicht kan zitten is het misschien een oplossing om deze eerste eens te demonteren om te kijken of dat het probleem niet kan zijn?
greetings Evan
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bij die doppen draai je de afdichting zelf niet kapot, de dop stuit met een randje op de behuizing, maar de pakking zelf zit lager aan het filterhuis.
Heb je wel alle 0-ringen vervangen? 2 kleine onderaan, 2 iets grotere halverwege en de grote bij het schroefdraad.
Heb je wel alle 0-ringen vervangen? 2 kleine onderaan, 2 iets grotere halverwege en de grote bij het schroefdraad.
Logboek S500.