noodloop w211 320 cdi
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
- Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
- Specialisatie: asfalteren
- Locatie: Hoorn
Dan zou je nog naar je wervelkleppen in de inlaat kunnen kijken , als daar teveel ruimte opzit en dus zwaar kunnen gaan , krijgt je stelmotor teveel weerstand en geeft dan storing
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 29 dec 2014 11:34
- Mercedes-Benz: E280 3.0 CDI 7G Avant. Sel en C320 CDI 7G AMG - Avantgarde
Het is denk ik de turbodrukregelaar. Elektrisch kastje bovenaan de turbo. Deze is vaak de boesdoener. Kastje is niet te verkrijgen maar wel gereviseerd bij de specialisten. Vaak wordt de turbo onnodig vervangen. Stelmotor is vaak ook een bijhorende probleem. M55 Ekas. De stelmotor is ongeveer 2uur werk en het kastje kan gemonteerd worden zonder de turbo los te halen. Brandt het motormanagementlampje en kan je toeren maken?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
- Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg
Het is de stelmotor helaas.
Ik krijg hem niet ertussenuit. Loopt een draadboom over heen.
Durf en krijg de turbo ook niet los alleen .Dit is dus wel nodig volgens mij ?Turbo los halen van de uitlaat ,en los halen van inlaatspruitstuk.
Eventueel advies ?
Ik krijg hem niet ertussenuit. Loopt een draadboom over heen.
Durf en krijg de turbo ook niet los alleen .Dit is dus wel nodig volgens mij ?Turbo los halen van de uitlaat ,en los halen van inlaatspruitstuk.
Eventueel advies ?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
- Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg
Van de inlaat die onder de y slang zit .Ligt vol met olie daar van het lekken van de turbo,en met uilezen nu gaf ie de code 2513 aan,
{Motor naar uitsluiting van aanzuigpad,Defect aan stelelement.}
{Motor naar uitsluiting van aanzuigpad,Defect aan stelelement.}
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
pablo 1 schreef:Klopt t zit m daarin.
Heb jij Arnold de gehele turbo verwijderd?
Turbo moet er vanaf.... ander kun je de stelmotor niet vervangen.
Controlleer ook gelijk ff de hevels van het inlaat-spruitstuk, bij mij waren die door de olie zo aangetast en uitgelodderd dat er veel speling opzat en dat er ongetwijfeld enkele maanden later ook aan zat te komen en dan krijg je nagenoeg hetzelfde euvel met dus nagenoeg hetzelfde werk.
Ps. let er wel op dat je de voetpakking van de turbo goed om terug zet.... anders komt er geen olietoevoer meer naar de turbo toe en kun je die na de eerste de beste proefrit ook gaan vervangen.....
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
- Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg
Gelukkig een ex monteur van de MB Dealer gevonden die daar zeer veel jaar heeft gewerkt en nu voor zich zelf is begonnen.
Maandag kan ik terecht om de mk55 stelmotor te laten vervangen en de turbo hoeft niet verwijderd te worden .
Hij zal gelijk de wervel kleppen nakijken of ze vastzitten en zal ze proberen vrij te maken indien nodig .
Forumleden bedankt voor jullie reacties allemaal !
Topic mag gesloten worden wat mij betreft.
Gr Pablo
Maandag kan ik terecht om de mk55 stelmotor te laten vervangen en de turbo hoeft niet verwijderd te worden .
Hij zal gelijk de wervel kleppen nakijken of ze vastzitten en zal ze proberen vrij te maken indien nodig .
Forumleden bedankt voor jullie reacties allemaal !
Topic mag gesloten worden wat mij betreft.
Gr Pablo
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Wacht nog maar even met dat sluiten...
Het is nog geen volgende week maandag geweest...
Het is nog geen volgende week maandag geweest...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z