noodloop w211 320 cdi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

23 jan 2015 15:24

Plotseling toen ik optrok bij het stoplicht geen vermogen meer.
Rijdt nu in een nood progamma.
Bij het uitlezen werd de code 2510 ,laaddruk,insteleenheid gegeven.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen wat de code betekent?
mvgr Pablo
martindebelitos
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel

23 jan 2015 16:53

is de slang v/d turbo niet los of gescheurd martin
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

23 jan 2015 17:19

Dat zit allemaal goed,heb dat ooit wel eens gehad,maar toen hoorde je ook het fluiten door de lekkage.
Ik denk zelf dat het
Turbo actuator eventueel kan zijn .
andor
Berichten: 1032
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

23 jan 2015 17:57

of turbo overleden als je de aanzuig slang los haalt kun je kijken of er speling op het asje zit als het je zelf lukt of je moet bij mij in de buurt wonen dan wil ik ook wel even kijken grtandor
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

23 jan 2015 19:07

bedankt voor je reactie ,ik ben woonzaam Schiphol dus dat gaat m niet worden.
Denk dat het iets electronisch is ,iets wat de laaddruk aanstuurt (zie storings code)
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

23 jan 2015 19:37

vaak gaat de electronische aansturing van de wastegate de turbo actuator kapot dat is zon hella module , die zijn door speciale reparatie bedrijven te repareren.
floere
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:22
Mercedes-Benz: E 320 cdi C200 C200 C240
Specialisatie: keuren
Locatie: burcht

24 jan 2015 14:11

De slang van de luchtfilter zit goed vast ?
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

25 jan 2015 10:25

Inmiddels de storingscode in de autodata opgezocht.
De waarschijlijke oorzaak :Bedrading,Slecht contact,Stroef/klemt,Laaddrukactuator turbocompressor,turbocompressorsysteem.

Morgen even op de brug en kijken of de actuator werkt.
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

26 jan 2015 18:51

Vandaag de auto op de brug.
Bij stationair beweegt wel het armpje van de acuator naar de turbo.
Zou het zo kunnen zijn dat tijdens het rijden het armpje niet goed werkt?
Misschien dat de acuator een bepaalde waarde moet hebben en tijdens rijden niet goed functioneert?
Is er iemand die er ervaring mee heeft?
De turbo is oké en draait mooi soepel.
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2015 19:31

Is het niet je stelmotor voor je inlaatkleppen ?

Ik weel niet of je een V6 of een lijn zes hebt , bij mijn V6 was het nl. de stel motor die dezelfde storing en code gaf .
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

26 jan 2015 19:33

Het is de v6.
Was de storing ook de 2510?
pablo 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 dec 2013 14:31
Mercedes-Benz: E200 cdi E 270 cdi C 55 AMG E 320 CDI 4 Matic E 200 CDI CLS 55 AMG MAT E 220 D Bus.Sol.Amg

26 jan 2015 19:37

En kun je vertellen waar dat stelmotortje kan zitten?
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2015 19:38

Ik weet het nog voor 99% zeker , lees hier maar eens ,

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 74#p594674
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2015 19:39

De stelmotor zit onder je turbo , de O-ring van je luchtfilter buizen die op je turbo aansluiten gaat olie lekken op dat motortje en die geeft dan de geest .
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2015 19:41

Als je de kap van je motor afhaalt en je kijkt naar het y punt bij je turbo , zie ja daar dan olie zitten aan de onderkant , anders even voelen met je vinger aan de onderkant
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Plaats reactie