Beste Dames en Heren,
Mijn Beide W460"s hebben een kwaal ontwikkeld welke een behoorlijke brom laat horen boven de 75 KM per uur.
Als je in de cabine zit is het niet echt duidelijk of heb van voor of achter komt. doch achter in heb je er veel minder landt van.
Dus doende heb ik bij één van de auto's een voor as los gesleuteld om te zien wat er loos is.
Ik heb ontdekt dat beide linker Homokineet een stof hoes verrot is maar verder ziet alles er nig zeer nettjes uit.
Mijn vraag kennen mensen het zelfde probleem en wat is de juiste reparatie techniek.
W460 Voor assen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:08
- Mercedes-Benz: W460 G klasse 280GE & 300GD
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
hoi, Als je de glanzende bollen aan de zijkant bedoeld, waar de ring met stofhoes tegen zit, dit is alleen de buitenste bescherming,
Binnenin zit de eigenlijke homokineet, en die heeft ook nog een eigen hoesje.
heb momenteel niet het handboek bij de hand, maar daar staat wel wat in uitgelegd.
gr Alex
Binnenin zit de eigenlijke homokineet, en die heeft ook nog een eigen hoesje.
heb momenteel niet het handboek bij de hand, maar daar staat wel wat in uitgelegd.
gr Alex
- André Buskop
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 nov 2007 19:22
- Mercedes-Benz: 380 SL W211 E280
- Locatie: Ridderkerk
Hier kun je alles vinden over de assen van een W460.
http://www.hehlhans.de/stichwoerter.htm
http://www.hehlhans.de/stichwoerter.htm
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:08
- Mercedes-Benz: W460 G klasse 280GE & 300GD
Bedankt voor de info..
Zo langzaam aan heb ik nog meer info verkregen en het blijkt dat 1 van de homokineten speling heeft ontwikkelt.
Maar het gerommel of brom kan ook uit de tussenbak komen. Daar schijnt een balans lager te zitten welke droog kan lopen.
Dus ook dat gaan we bekijken evenals het uitnemen van de aandrijfassen om deze schoon te maken en goed door te smeren.
Zo langzaam aan heb ik nog meer info verkregen en het blijkt dat 1 van de homokineten speling heeft ontwikkelt.
Maar het gerommel of brom kan ook uit de tussenbak komen. Daar schijnt een balans lager te zitten welke droog kan lopen.
Dus ook dat gaan we bekijken evenals het uitnemen van de aandrijfassen om deze schoon te maken en goed door te smeren.