W639 Raam mechaniek

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

09 jan 2015 10:16

ik een probleempje met mn vito (w639)

gisteren had ik ineens dat mn raam onderin mn deur lag
naa een heletijd geprigel ben ik er achter gekomen dat het houdertje van de staaldraad stuk is die mn raam op tilt
heb al begrepen dat dit een kwaal van de vito is :'( :'(

nou is mn vraag is hier wat voor te krijgen

zit er verschil tussen de diverse types in de zelfde type auto ik ben al diversen tegen gekomen op ebay

en hoe kan ik dit stukje plastic het betse vervangen

ik hoor graag van jullie gr pascal
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

09 jan 2015 12:18

Bij mijn W126 kostte de kunststof raamgeleider een paar euro bij de dealer en die kon ik demonteren door een klinknagel uit te boren en de nieuwe te monteren met een boutje en zelfborgende moer.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

09 jan 2015 12:53

gewoon een nieuw raampatent erin...kun je er weer 4 jaar tegen (aan die ene kant) - die dingen gaan allemaal zo'n beetje kapot (mercedes heeft een hekel aan vet)

greetingz,
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

17 jan 2015 21:15

oke ik zal van de week ff bij wensink langs om het te vragen

maar dan blijf nog de vraag hoe zal ik dit onderdeel moeten vervangen moet ik mn raam er uit halen of is het zo te doen

gr
benzkepower
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

18 jan 2015 09:39

deurpaneel er af en met wat gepruts is dat wel te doen...
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

24 jan 2015 21:16

van de week ff bij wensink langs geweest voor de vito is het niet los te bestellen ja het hele mechaniek
nou ben ik ff een het sneupen geweest ik kwam op de volgende dingen

optie 1: allen de blokjes/ gelijders

optie 2 : setje met kabels

is er iemand die mij kan vertellen of bijde optie passen en evt wat de beste keus is


en hoe zijn dezen de vervangen
moet het raam er uit zo ja hoe ???
hoe kan ik dit het beste aan pakken ???

ik hoor het graag gr pascal
vliegman
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39
Mercedes-Benz: Vito 639
Locatie: Hapert

26 jan 2015 14:23

Kijk op Ebay Duitsland staan sets vanaf een euro of 26
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

26 jan 2015 20:47

vliegman schreef:Kijk op Ebay Duitsland staan sets vanaf een euro of 26
Als je MN post hier boven had gelezen zou je ook kunnennzien dat ik in .de wat gevonden had ik was alleen verder op zoek naar advies welke optie ik moet hebben
Gebruikersavatar
Mr. Viano
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
Locatie: Gouda

27 jan 2015 09:50

Ik heb zelf alleen de blokjes een keer vervangen. (bovenste link van jou) Je moet de kabel weer om de rol spannen en daarna is het lastig om de looprol weer terug op de motor te krijgen. De kabel staat namelijk best wel onder spanning. Ik heb een schroevendraaier door het gat in de rol gestoken om zo wat meer houvast te krijgen. Daarna de rol met de schroevendraaier boven de as van de motor zien te krijgen en daarna de rol op de as schuiven.
't Is wat gepriegel en je hebt een paar stevige knuisten nodig, maar dan zal het wel lukken.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

11 feb 2015 14:31

dat met de kabels om de rol te krijgen weet ik onderhand ook al dat er een beste spanning op zit

ik zal binnen kort de gelijders bestellen als ze binnen zijn zal ik wel een paar fotos plaatsen

bedankt alvast
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

28 nov 2015 12:06

Al een tijd je geleden en vergeten foto's hier te plaatsen
Via eBay een reparatie set besteld kabels gelijders ect.
Samen met een maat die bij carglass werkt alles weer gemonteerd
Tot dat het sochters vochtig werd dan begint het raam zwaar te lopen
Ik heb de geleide rubbers al behandeld met w40 maar veen resultaat
Is er iemand die hier een oplossing voor weet
Ik ben namelijk bang dat MN raam anders weer beneden ligt
Het gaat nog steeds om links voor rechts voor geen probleem

Ik hoor het graag gr pascal
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

13 mei 2016 20:51

Weet iemand toevallig al een oplossing ???
Nu wil het raam met normaal warm weer ook niet lekker meer omhoog tevens bij het omhoog gaan hoor ik het raam ook tikken/ knappen ik kan niet precies de locatie vinden

Nu mn airco het ook laat afweten was het vandeweek wel aardig benauwd in de vito ook met het bijrijders raam open ?

Ik hoor het graag Gr pascal
Plaats reactie