Iedere redelijke schadehersteller kan tegenwoordig die koplampen opknappen. Polijsten en een nieuwe coating aanbrengen. Ook de glasboeren doen dit zelfde werk voor weinig geld. Wij hebben er een keer 1 gehad en die deed het voor 60 euro per unit. Ze doen dit terwijl de unit in de auto zit en daardoor raken ze soms het lakwerk en dat geeft weer de nodige schade.
Daarom zou ik naar of een schadehersteller gaan of losse units aanleveren.
Aankooptips SLK350 (R171)?
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Zo'n kit van Meguiars kost bijna EUR50, maar daar gaan we natuurlijk veel langer mee doen dan die twee koplampjes. Beiden bedankt voor de tips... ze zouden ZO in een logboek passen...
Arjen.
Arjen.
Een logboek mag pas zodra A. M. te R geboren te D hem op naam heeft staan!arjen schreef: Zo'n kit van Meguiars kost bijna EUR50, maar daar gaan we natuurlijk veel langer mee doen dan die twee koplampjes. Beiden bedankt voor de tips... ze zouden ZO in een logboek passen...
Arjen.
Only dead fish go with the flow
- solubel
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23 apr 2013 23:35
- Mercedes-Benz: w245
- Locatie: Hellevoetsluis
Ik heb nog wel een karcher extractor staan: mag je de achterkant wel mee doen hoor..Voor degene die daar op hopen.... de achterkant van het tapijt wordt dan NIET gepoetst
Ik denk altijd heel goed na voordat ik wat doms zeg
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
plorie schreef:Anders kom je een keertje langs, dan doe ik het wel ff voor je
+1. Combineer het met een ritje naar het hoge noorden met je SLK ?
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
John, lijkt me zeker leuk om even bij je langs te rijden in het "Hoge Noorden" ... als 'ie eenmaal op kenteken staat
Andor, als alles doorgaat dan gaan we met de trein... mijn vader wil mee, en die gaat me echt niet in hun W169 A-klasse brengen om vervolgens mij weg te zien rijden in de SLK
De trein duurt niet eens zo heel veel langer dan met de B-klasse ... t.o.v. de terugweg weet ik het nog niet
Arjen.
Andor, als alles doorgaat dan gaan we met de trein... mijn vader wil mee, en die gaat me echt niet in hun W169 A-klasse brengen om vervolgens mij weg te zien rijden in de SLK
De trein duurt niet eens zo heel veel langer dan met de B-klasse ... t.o.v. de terugweg weet ik het nog niet
Arjen.
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Gaan jullie nou lekker lopen stoken?
Ik heb gisteravond het rapport van de aankoopkeuring gekregen. Hoewel de auto er echt keurig uitziet en heerlijk rijdt, waren er toch nog wel wat dingetjes die uit de keuring kwamen.
Het meest in het oog springende was natuurlijk dat kennelijk de inhoud van het EHBO tasje over datum was
Andere zaken waren dat de remmen (bijna) aan vervanging toe zijn, de accu nog uit 2004 is (en dus echt wel aan vervanging toe is), en dat er toch nog wel een aantal elektrische storingen was. Ik zal vandaag even bellen met de MB dealer in DU om te vragen wat zij er zelf van vonden, en bel straks met de ROGAM om te overleggen wat deze diagnose nu allemaal inhoudt (zowel qua toestand van de auto, als qua verwachte kosten om 'm weer pico bello in orde te maken).
Als het erop lijkt dat de storingen niet al te moeilijk verholpen kunnen worden, dan zal ik met de verkoper overleggen wat hij wil: Zakken in prijs, of 'm lekker aan een ander doorverkopen. Als ik straks een paar duizend euro kwijt ben aan onvermijdelijke reparaties, dan had ik wellicht beter even rustig kunnen doorsparen en een auto bij de merkdealer kunnen kopen met een jaar Europagarantie (i.p.v. bij een particulier).
Hoe dan ook ben ik ZEEEEEER blij met de aankoopkeuring Money wisely spent!
Arjen.
Ik heb gisteravond het rapport van de aankoopkeuring gekregen. Hoewel de auto er echt keurig uitziet en heerlijk rijdt, waren er toch nog wel wat dingetjes die uit de keuring kwamen.
Het meest in het oog springende was natuurlijk dat kennelijk de inhoud van het EHBO tasje over datum was
Andere zaken waren dat de remmen (bijna) aan vervanging toe zijn, de accu nog uit 2004 is (en dus echt wel aan vervanging toe is), en dat er toch nog wel een aantal elektrische storingen was. Ik zal vandaag even bellen met de MB dealer in DU om te vragen wat zij er zelf van vonden, en bel straks met de ROGAM om te overleggen wat deze diagnose nu allemaal inhoudt (zowel qua toestand van de auto, als qua verwachte kosten om 'm weer pico bello in orde te maken).
Als het erop lijkt dat de storingen niet al te moeilijk verholpen kunnen worden, dan zal ik met de verkoper overleggen wat hij wil: Zakken in prijs, of 'm lekker aan een ander doorverkopen. Als ik straks een paar duizend euro kwijt ben aan onvermijdelijke reparaties, dan had ik wellicht beter even rustig kunnen doorsparen en een auto bij de merkdealer kunnen kopen met een jaar Europagarantie (i.p.v. bij een particulier).
Hoe dan ook ben ik ZEEEEEER blij met de aankoopkeuring Money wisely spent!
Arjen.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Lijkt me sterk dat er een paar duizend euro aan reparaties bijkomt, echt kritische en dure punten zullen ze toch echt wel vermeld hebben op een keuring rapport.
Tja door sparen en eentje bij de dealer kopen is ook een beetje dubbel, uiteraard meer zekerheden en garantie, maar ook beduidend duurder.
Links of rechts om, bij de particulier betaal je stukken minder, bij de dealer beduidend duurder maar uiteraard meer zekerheden en garantie maar je moet wellicht ook nog een jaartje langer door sparen.
Voor mij was die keus niet zo moeilijk als de wagen verder goed rijdt/schakelt. dak constructie gaat mooi soepel open/dicht, kan er nooit veel mee aan de hand zijn.
Tja door sparen en eentje bij de dealer kopen is ook een beetje dubbel, uiteraard meer zekerheden en garantie, maar ook beduidend duurder.
Links of rechts om, bij de particulier betaal je stukken minder, bij de dealer beduidend duurder maar uiteraard meer zekerheden en garantie maar je moet wellicht ook nog een jaartje langer door sparen.
Voor mij was die keus niet zo moeilijk als de wagen verder goed rijdt/schakelt. dak constructie gaat mooi soepel open/dicht, kan er nooit veel mee aan de hand zijn.