Hallo,
Ik ben in het bezit van een W220 S500.
Deze auto moest constant gecorrigeerd worden met sturen, bleek stuur kogels versleten vervangen bij de dealer.
Meteen uitgelijnd veel beter sturen maar trok naar rechts, wederom uit gelijnd maar loopt nog steeds naar rechts niet heel erg maar net irritant.
nou is mijn vraag is er iemand op het forum met een w220 S500 niet al te Ver van Almere die eens met mijn auto wil rijden.
Om te kijken of dit goed is?
En ik of zelf of mee kan rijden in de andere auto?
groet Peter
W220 Trekt naar rechts
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Waarschijnlijk niet iets om je grote zorgen over te maken, maar ik kan me de vraag voorstellen. Is al vaker
over geschreven o.a. recent hier met een ook reactie van W220L een zeer ervaren W220 rijder :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=46485
Hoe is het met de banden ?
Als ik het verhaal lees zou het heel goed kunnen dat de klacht over een paar duizend kilometer
weg of veel minder is en met nieuwe banden ook.
Een nieuwe band heeft een "neutraal" recht loopvlak en dat slijt in naar de hoek waarin de wielen
staan in de uitlijning. De hoek is altijd een paar graden om de auto rechtuit ( of iets naar rechts )
te laten rijden want bij 0 graden, dus recht onder de auto blijf je constant corrigeren.
Nu wringt jouw auto als het ware tegen het oude loopvlak (ingesleten met de kapotte stuurkogels
en de oude uitlijning) en dat zou een verklaring kunnen zijn voor het sterkere naar rechts trekken
t.o.v. standaard.
over geschreven o.a. recent hier met een ook reactie van W220L een zeer ervaren W220 rijder :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=46485
Hoe is het met de banden ?
Als ik het verhaal lees zou het heel goed kunnen dat de klacht over een paar duizend kilometer
weg of veel minder is en met nieuwe banden ook.
Een nieuwe band heeft een "neutraal" recht loopvlak en dat slijt in naar de hoek waarin de wielen
staan in de uitlijning. De hoek is altijd een paar graden om de auto rechtuit ( of iets naar rechts )
te laten rijden want bij 0 graden, dus recht onder de auto blijf je constant corrigeren.
Nu wringt jouw auto als het ware tegen het oude loopvlak (ingesleten met de kapotte stuurkogels
en de oude uitlijning) en dat zou een verklaring kunnen zijn voor het sterkere naar rechts trekken
t.o.v. standaard.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Hallo Kees,Cornelis69 schreef:Waarschijnlijk niet iets om je grote zorgen over te maken, maar ik kan me de vraag voorstellen. Is al vaker
over geschreven o.a. recent hier met een ook reactie van W220L een zeer ervaren W220 rijder :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=46485
Hoe is het met de banden ?
Als ik het verhaal lees zou het heel goed kunnen dat de klacht over een paar duizend kilometer
weg of veel minder is en met nieuwe banden ook.
Een nieuwe band heeft een "neutraal" recht loopvlak en dat slijt in naar de hoek waarin de wielen
staan in de uitlijning. De hoek is altijd een paar graden om de auto rechtuit ( of iets naar rechts )
te laten rijden want bij 0 graden, dus recht onder de auto blijf je constant corrigeren.
Nu wringt jouw auto als het ware tegen het oude loopvlak (ingesleten met de kapotte stuurkogels
en de oude uitlijning) en dat zou een verklaring kunnen zijn voor het sterkere naar rechts trekken
t.o.v. standaard.
Daar Heb ik zelf ook aan gedacht dus dan moet ik nog even blijven rijden.
Dank voor je reactie.
En nieuwe banden ik wil best nieuwe banden kopen maar wil dan wel zeker weten dat het dan echt perfect is.
groet Peter
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Probeer eens de airmatic te laten calibreren , kan alleen met stardiagnose dwz het waterpas stellen van de vering
, als 1 veerpoot bv rechts voor te laag staat kan hij ook in het stuur trekken.
, als 1 veerpoot bv rechts voor te laag staat kan hij ook in het stuur trekken.
Hoi,gerardwb schreef:Probeer eens de airmatic te laten calibreren , kan alleen met stardiagnose dwz het waterpas stellen van de vering
, als 1 veerpoot bv rechts voor te laag staat kan hij ook in het stuur trekken.
Is ook gedaan bij dealer is goed,
Er is ook al en speciale bout geplaatst
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Misschien iemand even vragen of je zijn wielen mag testen , dan weet je of het in de wielen zit
Maar weet niet waar je woont anders had je mijne mogen testen .
Maar weet niet waar je woont anders had je mijne mogen testen .
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
Lorinser sr schreef:Misschien iemand even vragen of je zijn wielen mag testen , dan weet je of het in de wielen zit
Maar weet niet waar je woont anders had je mijne mogen testen .
Hallo Richard, ik woon in Almere en jij?
Dank voor het aanbod
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Doetinchempeter v schreef:Lorinser sr schreef:Misschien iemand even vragen of je zijn wielen mag testen , dan weet je of het in de wielen zit
Maar weet niet waar je woont anders had je mijne mogen testen .
Hallo Richard, ik woon in Almere en jij?
Dank voor het aanbod
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Nou dan moet dat toch goed komendschelte schreef:ik woon ook in Almere ...weliswaar met een 400cdi ..... die ik morgen met gereviseerde blok weer terug krijg!!
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
Voorwielen zijn van links naar rechts gewisseld, de auto stuurt nu veel beter en rustiger.peter v schreef:Hallo,
Ik ben in het bezit van een W220 S500.
Deze auto moest constant gecorrigeerd worden met sturen, bleek stuur kogels versleten vervangen bij de dealer.
Meteen uitgelijnd veel beter sturen maar trok naar rechts, wederom uit gelijnd maar loopt nog steeds naar rechts niet heel erg maar net irritant.
nou is mijn vraag is er iemand op het forum met een w220 S500 niet al te Ver van Almere die eens met mijn auto wil rijden.
Om te kijken of dit goed is?
En ik of zelf of mee kan rijden in de andere auto?
groet Peter
Ben op zoek naar iemand waar ik velgen van kan lenen of huren in de maat 225 55 17.
Om te kijken of de auto dan nog strakker gaat sturen zo ja dan wil ik op zoek naar 17"velgen en zet daar dan nieuwe banden op.
Alvast dank voor het lezen.
groet peter