Hallo ,
sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Mercedes -Benz w124 E250D Multiklepper.
De jongen van wie ik het heb gekocht zei me dat de gloeibougies moesten vervangen worden want anders zou moeilijk starten in de ochtend.
Nu deze morgen ben ik opgestaan en wou de benz starten maar gaf niets, motor sprong niet aan bleef maar haken op de startergeluid.
Nu heb ik een paar keer geprobeerd te starten opeens, wil hij helemaal niet meer starten, doet amper moeite maar als ik de contact draai voor te starten maakt een of andere relais een tikkend / tokkend geluid en de lichten van de dashbord gaan uit ???
Wat is nu het probleem want ben effe gek aan worden hoor
w124 E250 D Multiklepper start niet ?
- Mc W124 E250D Multi
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 dec 2014 13:24
- Mercedes-Benz: E250D Multiklepper
Je hebt een auto ... & je hebt een Mercedes
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
zoals Harolds het zegt, accuprobleem waarschijnlijk.
Haal eerst de accu er eens uit en zet het aan de lader.
Dan je accu testen, proberen te starten en als de motor wel start testen of de accu wel geladen wordt.
Met dit weer start mijn E300TD 24v ook zonder voorgloeien bij koude motor
Haal eerst de accu er eens uit en zet het aan de lader.
Dan je accu testen, proberen te starten en als de motor wel start testen of de accu wel geladen wordt.
Met dit weer start mijn E300TD 24v ook zonder voorgloeien bij koude motor
- Mc W124 E250D Multi
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 dec 2014 13:24
- Mercedes-Benz: E250D Multiklepper
Mannen bedankt , lag dus aan de accu
Je hebt een auto ... & je hebt een Mercedes
- Mc W124 E250D Multi
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 dec 2014 13:24
- Mercedes-Benz: E250D Multiklepper
Kan ik de bougies zelf vervangen?harolds schreef:De accu is leeg/kapot.
Laad/Vervang die eerst maar eens en laat dan de bougies z.s.m. allemaal vervangen.
Succes
Ik heb eens gekeken , ze ligge wel erg moeilijk bereikbaar.
Hoe moet dat eigenlijk zou het zelf gaan ?
Je hebt een auto ... & je hebt een Mercedes
- Lamaeker
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 28 jul 2008 10:54
- Mercedes-Benz: W212 - E250 élégance prestige 2015 + R107 - 380 SL BJ 1983 + R170 SLK 200 1998 + verkocht: W202 - C250 D elegance BJ 1994
- Locatie: Limburg
Hallo,
Gloeibougies vervangen is op zich geen lastig karwei.
Maak het je gemakkelijk door het inlaatspruitstuk te demonteren.
Let op dat er niks in de inlaat kanalen valt, als je dat spruitstuk gedemonteerd hebt. Dicht die gaten tijdelijk met bv een oude poetslap.
Dan kun je de 5 gloeistiften demonteren. Dat is het meest moeilijke van de klus. Die gloeistiften kunnen nl best vast zitten.
Het losdraaien moet met enig gevoel gebeuren, anders draai je de zaak kapot....en dan ben je verder van huis.
Als ze redelijk losgaan, is het vervangen ongeveer een uurtje à 1,5 uur werk (amateur-tempo...).
In mijn C ligt dezelfde 20 klepper. Ik heb de gloeibougies al een paar keer zelf vervangen en de laatste keer door de MB garage laten vervangen.
Is qua kosten te overzien en wel zo gemakkellijk....
Succes met je keuze
Gloeibougies vervangen is op zich geen lastig karwei.
Maak het je gemakkelijk door het inlaatspruitstuk te demonteren.
Let op dat er niks in de inlaat kanalen valt, als je dat spruitstuk gedemonteerd hebt. Dicht die gaten tijdelijk met bv een oude poetslap.
Dan kun je de 5 gloeistiften demonteren. Dat is het meest moeilijke van de klus. Die gloeistiften kunnen nl best vast zitten.
Het losdraaien moet met enig gevoel gebeuren, anders draai je de zaak kapot....en dan ben je verder van huis.
Als ze redelijk losgaan, is het vervangen ongeveer een uurtje à 1,5 uur werk (amateur-tempo...).
In mijn C ligt dezelfde 20 klepper. Ik heb de gloeibougies al een paar keer zelf vervangen en de laatste keer door de MB garage laten vervangen.
Is qua kosten te overzien en wel zo gemakkellijk....
Succes met je keuze
De aankoop van je eerste Benz is nooit de laatste...voor het leven verpest ...
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
de gloeibougies 'los' krijgen (want ze zitten door het roet vastgekoekt) voordat je ze losdraait is een handigheidje voor.
Iets met inspuiten WD40 en een nacht laten intrekken, motor even laten lopen, dat soort dingen.
Ik weet het niet precies meer, dus gebruik de zoekfunctie of iemand die het wel helemaal scherp in het geheugen heeft kan dat hopelijk hier melden.
Iets met inspuiten WD40 en een nacht laten intrekken, motor even laten lopen, dat soort dingen.
Ik weet het niet precies meer, dus gebruik de zoekfunctie of iemand die het wel helemaal scherp in het geheugen heeft kan dat hopelijk hier melden.