W203 dashboard melding
- Ebber
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Hier heb ik dan uit ervaring een kleine opmerking over.. Afgelopen zomer gaf mijn dynamo ook de geest (S203180K) Mijn auto viel stil. Na controle bleek dat de dynamo niet meer bijlaad. Dezelfde avond had ik hem er nog onderuit gehaald en de dag erop weg gebracht voor revisie. Ik had specifiek voor een revisie gekozen omdat een originele nieuwe best prijzig was en ik geen imitatie wilde. Als je immers een 'nieuwe' koopt heb je ook een ruilorgaan en dus gereviseerd. Ik liet hem dus hier in Helmond bij een bekend en gerenommeerd bedrijf reviseren en heb alles laten schoonmaken, spuiten en vernieuwen tot alle rubbers en cups aan toe. Toen ik de dynamo terug gemonteerd had werkte alles ook weer normaal en de dynamo laadde weer gewoon bij. Hierna heb ik 2 maanden gereden en warempel weer hetzelfde probleem Na controle laadde de dynamo weer niet bij Demonteer ik de dynamo weer breng hem terug naar het revisie bedrijf melden ze me daar doodleuk dat het een lastige dynamo is om te reviseren... (dat hadden ze er van te voren niet bij verteld). Maar toch ik kreeg op hun kosten gemonteerd en al een nieuwe spanningsregelaar mee. Wederom de dynamo gemonteerd en alles was weer normaal, ik dacht het blijft een mechanisch onderdeel kan altijd gebeuren toch..? Helaas na een proefrit van 3 km wederom hetzelfde resultaat Toen heb ik hem goed kwaad naar een Mercedes specialist hier in Helmond gebracht, http://www.malex-automotive.nl die had hem uitgelezen en toen kwam het euvel aan het licht, intern mechanisch defect dynamo. Nu blijkt dus bij navraag dat deze dynamo's gevoelig zijn voor revisie en het dus niet altijd trefzeker is. Ik heb toen een nieuwe originele gemonteerd en alles is opgelost. Wel kreeg ik bij het revisie bedrijf de factuur vergoed van hun revisie 250€. Ik wil hier alleen maar zeggen dat ook al geeft de dynamo na reparatie of vervanging van onderdelen 100% op de testbank, dit wil zeker niet zeggen dat het goed is en blijft.
1’th day member
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dat klopt helemaal ze hebben hem extern getest waar hij vandaan kwam en goed zou moeten zijn.
Ik denk dat ze dat toch nog een keer moeten testen dan moet wel weer het dynamo eronder vandaan maar dat moeten ze daar maar bekijken.
Uit voorzorg heb ik in augustus toen de dynamo samen met de vrijlooppoelie vervangen is ook voor een originele nieuwe gekozen.
De garage gaf toen zelf al aan in verband met storings gevoeligheid te kiezen voor een originele nieuwe al met al was ik toen voor die reparatie ruim €800,= kwijt.
De storingen zijn eigenlijk begonnen vorig jaar toen het voor het eerst koud begon te worden en er een nachtvorstje geweest was.
Ik ga nogmaals aankaarten dat ze de spanningsregelaar moeten testen het is het meest logische euvel maar ja logica gaat niet altijd op met electronische problemen.
De laatste keer gaf de monteur aan dat ie de motorregelunit aan de zijkant van het blok Ook niet helemaal vertrouwde.
Tja ik ben geen monteur maar ik zie het ook weer niet zitten om maar te gaan vervangen net zolang tot het weg is.
Ik denk dat ze dat toch nog een keer moeten testen dan moet wel weer het dynamo eronder vandaan maar dat moeten ze daar maar bekijken.
Uit voorzorg heb ik in augustus toen de dynamo samen met de vrijlooppoelie vervangen is ook voor een originele nieuwe gekozen.
De garage gaf toen zelf al aan in verband met storings gevoeligheid te kiezen voor een originele nieuwe al met al was ik toen voor die reparatie ruim €800,= kwijt.
De storingen zijn eigenlijk begonnen vorig jaar toen het voor het eerst koud begon te worden en er een nachtvorstje geweest was.
Ik ga nogmaals aankaarten dat ze de spanningsregelaar moeten testen het is het meest logische euvel maar ja logica gaat niet altijd op met electronische problemen.
De laatste keer gaf de monteur aan dat ie de motorregelunit aan de zijkant van het blok Ook niet helemaal vertrouwde.
Tja ik ben geen monteur maar ik zie het ook weer niet zitten om maar te gaan vervangen net zolang tot het weg is.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Ebber
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Bij mij heeft de testbank 2 keer een goed resultaat gegeven getest normaal en belast toch is dit zeker geen garantie. Ik vermoed dat er iets meer aan de hand is of je dynamo is niet goed of de stuurunit. Mijn advies is om bij de dealer uit te laten lezen!
1’th day member
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
gisteren waren alle eerder besproken storingen er natuurlijk nog steeds maar vandaag een storing erbij.
De lights delay functie werkt niet meer hij is zo ingesteld dat als ik de auto open maak en de auto uitzet de mistlampen en stadslichten nog 15 seconden blijven branden.
Dit werkte vanmorgen niet meer ik weet niet of het een met het ander te maken heeft maar ik weet er even geen oplossing voor.
Ik weet ook even niet wat voor aktie ik moet ondernemen de garage heeft mij verteld dat ik gewoon door kan rijden en hun gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om het op te lossen en wat de oorzaak nog meer buiten hun eerdere werk kan zijn (naar aanleiding van voorgaande reacties vertrouw ik persoonlijk de spanningsregelaar nog niet).
wat mij dwars zit is dat ik nu moet gaan zitten wachten totdat hun mij een keer gaan bellen de ervaring leert dat het zo maar zou kunnen dat ik dus heeeel lang kan gaan zitten wachten terwijl ik toch die storingen weg wil hebben en liever gisteren dan vandaag.
Had ik maar een lekke band dan was het zo verholpen
De lights delay functie werkt niet meer hij is zo ingesteld dat als ik de auto open maak en de auto uitzet de mistlampen en stadslichten nog 15 seconden blijven branden.
Dit werkte vanmorgen niet meer ik weet niet of het een met het ander te maken heeft maar ik weet er even geen oplossing voor.
Ik weet ook even niet wat voor aktie ik moet ondernemen de garage heeft mij verteld dat ik gewoon door kan rijden en hun gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om het op te lossen en wat de oorzaak nog meer buiten hun eerdere werk kan zijn (naar aanleiding van voorgaande reacties vertrouw ik persoonlijk de spanningsregelaar nog niet).
wat mij dwars zit is dat ik nu moet gaan zitten wachten totdat hun mij een keer gaan bellen de ervaring leert dat het zo maar zou kunnen dat ik dus heeeel lang kan gaan zitten wachten terwijl ik toch die storingen weg wil hebben en liever gisteren dan vandaag.
Had ik maar een lekke band dan was het zo verholpen
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Mr Feestneus
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 13 feb 2007 19:52
- Mercedes-Benz: Mercedes 180cdi (S204) Ford escort rs2000 16v (voor op circuit) Ford transit (werk)
- Specialisatie: Team Industrial Services
- Locatie: Wuustwezel - Antwerpen - België
Ik heb hetzelfde gehad na een lange stilstand, de accu was/is nieuw van vorige winter, maar de bas, esp ed foutmeldingen zaten bij mij in de Sam-module onder de zekeringkast vooraan...
Nadeel van de moderne elektronische wagens, je hebt goede computers en voldoende spanning nodig of het loopt mis
Mvg Steven
Nadeel van de moderne elektronische wagens, je hebt goede computers en voldoende spanning nodig of het loopt mis
Mvg Steven
Crouzen in een Benzzz is goed voor ieder mens...
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Hoe zijn ze daar achter gekomen en hoe is dat uiteindelijk opgelost?
Heb je een nieuwe sam module moeten plaatsen of kunnen ze daar nog iets aan repareren.
Wat waren je kosten (als ik dat vragen mag?)
De lights delay functie werkte trouwens vanavond weer gewoon zo als het hoort ik hou het maar even in de gaten.
Heb je een nieuwe sam module moeten plaatsen of kunnen ze daar nog iets aan repareren.
Wat waren je kosten (als ik dat vragen mag?)
De lights delay functie werkte trouwens vanavond weer gewoon zo als het hoort ik hou het maar even in de gaten.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Geen idee.
Het is een combinatie van meldingen srs,esp,bas en soms van de 10x ongeveer 7 a 8x een dynamo andere alternator problem.
Ik krijg de meldingen waarna ze weer een voor een uitgaan en alles functioneerd als het hoort.
Het is ook alleen met starten in de morgen soms zie ik de meldingen dan overdag nog weleens terug komen met starten maar vaak ook niet.
Mijn gevoel zet nog steeds ondanks controle dat de spanningsregelaar op het dynamo niet goed functioneerd.
Dinsdag middag gaat ie weer voor onderzoek naar de garage
Het is een combinatie van meldingen srs,esp,bas en soms van de 10x ongeveer 7 a 8x een dynamo andere alternator problem.
Ik krijg de meldingen waarna ze weer een voor een uitgaan en alles functioneerd als het hoort.
Het is ook alleen met starten in de morgen soms zie ik de meldingen dan overdag nog weleens terug komen met starten maar vaak ook niet.
Mijn gevoel zet nog steeds ondanks controle dat de spanningsregelaar op het dynamo niet goed functioneerd.
Dinsdag middag gaat ie weer voor onderzoek naar de garage
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Wat jij nu opnoemt zijn exact de zelfde verschijnselen welke ik met mijn wagen had. Ook alleen s'morgens en de rest van de dag geen probleem. Ik zeg een nieuwe spanningsregelaar, maar ik ben natuurlijk geen monteur, slechts een eenvoudige schilder.
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Haha ik een eenvoudige tuinman
Heb vandaag het wel bij de garage aangegeven ze hebben hem er al eens onderuit gehad en op een testbank getest waar ie toen goed was.
Ik heb hier op dit topic al reacties gehad van mensen die hem wel drie keer hebben getest en uiteindelijk bleek ie toch defect.
Ze gaan hem weer uitmeten maar ik kan ze moeilijk dwingen om hem te vervangen.
Alles wijst erop en alle info van hier wijst er ook op.
Gaan ze hem testen blijkt ie goed te zijn (deze test dan).
Heb ik weer
Heb vandaag het wel bij de garage aangegeven ze hebben hem er al eens onderuit gehad en op een testbank getest waar ie toen goed was.
Ik heb hier op dit topic al reacties gehad van mensen die hem wel drie keer hebben getest en uiteindelijk bleek ie toch defect.
Ze gaan hem weer uitmeten maar ik kan ze moeilijk dwingen om hem te vervangen.
Alles wijst erop en alle info van hier wijst er ook op.
Gaan ze hem testen blijkt ie goed te zijn (deze test dan).
Heb ik weer
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Mr Feestneus
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 13 feb 2007 19:52
- Mercedes-Benz: Mercedes 180cdi (S204) Ford escort rs2000 16v (voor op circuit) Ford transit (werk)
- Specialisatie: Team Industrial Services
- Locatie: Wuustwezel - Antwerpen - België
Ik had al wat opgezocht op het internet, ook enkele keren uitgelezen en ik kreeg geen connectie met de esp computer.
Dan alles van zekeringen geconfronteerd en gemeten, dan van de zekeringkast naar de esp computer beginnen uitmeten, en daar kwam het snel boven dat ik niet overal spanning kreeg waar nodig... verder gaan zoeken en bij de sam-module uitgekomen. Deze vervangen en nu is alles terug in orde. Kost was nog schappelijk, een 150euro voor een occasion module, het uitlezenen en werkuren, deze kost anders iets van een 300 euro (sam module) het uitlezen en controleren vd zekeringen kun je zelf doen, dat heb ik ook gedaan. En de computer uitlezen ben ik bij kennisen gaan doen die er één hebben en dan nadien pas naar een MB garage gegaan.
Mvg Steven
Dan alles van zekeringen geconfronteerd en gemeten, dan van de zekeringkast naar de esp computer beginnen uitmeten, en daar kwam het snel boven dat ik niet overal spanning kreeg waar nodig... verder gaan zoeken en bij de sam-module uitgekomen. Deze vervangen en nu is alles terug in orde. Kost was nog schappelijk, een 150euro voor een occasion module, het uitlezenen en werkuren, deze kost anders iets van een 300 euro (sam module) het uitlezen en controleren vd zekeringen kun je zelf doen, dat heb ik ook gedaan. En de computer uitlezen ben ik bij kennisen gaan doen die er één hebben en dan nadien pas naar een MB garage gegaan.
Mvg Steven
Crouzen in een Benzzz is goed voor ieder mens...
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dat zegt mijn gevoel ook vaak heb ik het als ik op gevoel af ga bij het rechte eind het is alleen wat lastig om dat tegen de garage te zeggen.Ebber schreef:Ik weet dat het lastig is om hem zomaar even uit te wisselen met een nieuwe maar mijn mening is dat met het monteren van een nieuwe originele opgelost is!
Die gaan echt niet even een dynamo voor een nieuwe omwisselen omdat de klant (die geen monteur maar tuinman is) zegt dat het voor zijn gevoel daar aan ligt.
A.s dinsdag ga ik het toch sterk aanraden.
Dat het aan de Sam module ligt kan ik bijna niet voorstellen ze hebben terwijl de dynamo erin zat met starten gemeten dat ie een piekspanning van 15v gaf dit hebben ze gemeten voor de Sam module als de Sam module niet goed zou zijn hadden ze toen goede waardes moeten meten.
Naar aanleiding van alle info hier wat ik echt supertof vind ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het echt de spanningsregelaar is en daarbij maak ik me qua kosten niet zoveel zorgen omdat de garage die in augustus vervangen heeft dus garantie.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Ik weet niet of ik bij een MB garage terecht kan om uit te lezen zonder dat er gelijk reparatie uitgevoerd worden en ik weer honderden euro's kwijt ben.
Vind het ook raar dat als ze daar wel zouden vinden dat het probleem de regelaar is en ik hem dan weer mee neem in het kader van "bedankt ik laat hem ergens anders repareren"
Heb wel besloten dat ik hem als ze het bij de huidige garage nu nog niet hebben verholpen hem wel naar een MB garage moet brengen ik wil van de storing af asap.
Kan dat eigenlijk een stardiagnose zonder reparatie uit laten voeren?
Wat zouden de kosten zijn?
Ik weet niet of ik bij een MB garage terecht kan om uit te lezen zonder dat er gelijk reparatie uitgevoerd worden en ik weer honderden euro's kwijt ben.
Vind het ook raar dat als ze daar wel zouden vinden dat het probleem de regelaar is en ik hem dan weer mee neem in het kader van "bedankt ik laat hem ergens anders repareren"
Heb wel besloten dat ik hem als ze het bij de huidige garage nu nog niet hebben verholpen hem wel naar een MB garage moet brengen ik wil van de storing af asap.
Kan dat eigenlijk een stardiagnose zonder reparatie uit laten voeren?
Wat zouden de kosten zijn?
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.