Ik heb op mijn w203 180c kompressor uit 2004 bijna elke morgen nu het koud is de volgende meldingen.
Restrained srs control
BAS die niet functioneert en
ESP die niet functioneerd
ook geeft ie als ie deze rits meldingen gedaan heeft aan "Battery or alternator problem visit workshop"
Het lijkt of de computer wat traag is want als ik ongeveer 20 seconden wacht zie ik dat de eerste drie meldingen een voor een verdwijnen maar de laatste blijft in het menu als 1 malfunction staan wat ie overigens niet elke keer met het starten van een koude motor aangeeft.
De battery melding is niet van het dynamo die is twee maanden samen met de vrijlooppoelie vervangen dus dat is alvast uit te sluiten.
Misschien dat de accu wat minder begint te worden maar het lijkt me dat ie dat dan elke keer moet melden.
Misschien dat er hier iemand mij meer over deze meldingen kan vertellen misschien maak ik me zorgen om niks.
De auto rijd verder super en heb geen meldingen tijdens het rijden alleen bij de eerste start s'morgens als de motor nog koud is en meestal verder niet meer
W203 dashboard melding
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Accucapaciteit gaat hard achteruit bij lagere temperaturen. Ik verdenk de accu.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dus als de accu zijn volle of bijna volle kracht niet meer heeft kan dat er ook voor zorgen dat ie de meldingen geeft wat ie nu doet.Jeroen schreef:Accucapaciteit gaat hard achteruit bij lagere temperaturen. Ik verdenk de accu.
gr J
Ik denk dat ik dan toch even een nieuwe accu er in laat zetten helemaal als het echt gaat vriezen heb ik geen zin om stil te komen staan.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Ik denk dat je dat beter nu al kunt doen.ducatimo schreef:Dus als de accu zijn volle of bijna volle kracht niet meer heeft kan dat er ook voor zorgen dat ie de meldingen geeft wat ie nu doet.Jeroen schreef:Accucapaciteit gaat hard achteruit bij lagere temperaturen. Ik verdenk de accu.
gr J
Ik denk dat ik dan toch even een nieuwe accu er in laat zetten helemaal als het echt gaat vriezen heb ik geen zin om stil te komen staan.
Als je wacht tot het echt gaat vriezen ben je waarschijnlijk te laat. Ik spreek uit ervaring......
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Kleine update ivm met de storingen.
Ik heb vandaag de auto weer opgehaald bij de garage.
Na meten bleek de accu niet slecht te zijn maar ook niet echt top meer dus de accu vervangen en alle storingen gewist in de computer.
De volgende dag had ik de meldingen van srs epc en bas alweer terug heb dat even aangekeken tot ik de volgende dag met starten de hele rij meldingen weer kreeg maar daarbij ook battery or alternator problem visit workshop.
Accu en dynamo zijn nu vervangen dus dat is niet goed terug naar de garage ermee.
Ze zijn een tijd aan het zoeken geweest en hebben alle massa aansluitingen gereingd en opnieuw vast gezet vooral de massa op de versnellingsbak zou dit wel eens kunnen veroorzaken.
Vanmorgen bleven alle storingen weg maar ze hebben er nog wel een voltmeter op gehad en wat bleek het dynamo geeft met starten een piek van 15v waarna ie weer terug zakt naar 13.8v met andere woorden zoals ik het nu begrepen heb veroorzaakte een slechte massa de srs, bas en epc storing wat nu verholpen zou moeten zijn en de piek van 15v met starten zorgt voor de melding battery or alternator problem.
Ik moet het nu even aankijken geeft ie de melding weer gaan ze de dynamo vervangen voor een ander dynamo.
Dus hopen dat de storing niet terug komt (maar dat verwacht ik wel) en anders daarna de dynamo opnieuw vervangen.
Ik heb vandaag de auto weer opgehaald bij de garage.
Na meten bleek de accu niet slecht te zijn maar ook niet echt top meer dus de accu vervangen en alle storingen gewist in de computer.
De volgende dag had ik de meldingen van srs epc en bas alweer terug heb dat even aangekeken tot ik de volgende dag met starten de hele rij meldingen weer kreeg maar daarbij ook battery or alternator problem visit workshop.
Accu en dynamo zijn nu vervangen dus dat is niet goed terug naar de garage ermee.
Ze zijn een tijd aan het zoeken geweest en hebben alle massa aansluitingen gereingd en opnieuw vast gezet vooral de massa op de versnellingsbak zou dit wel eens kunnen veroorzaken.
Vanmorgen bleven alle storingen weg maar ze hebben er nog wel een voltmeter op gehad en wat bleek het dynamo geeft met starten een piek van 15v waarna ie weer terug zakt naar 13.8v met andere woorden zoals ik het nu begrepen heb veroorzaakte een slechte massa de srs, bas en epc storing wat nu verholpen zou moeten zijn en de piek van 15v met starten zorgt voor de melding battery or alternator problem.
Ik moet het nu even aankijken geeft ie de melding weer gaan ze de dynamo vervangen voor een ander dynamo.
Dus hopen dat de storing niet terug komt (maar dat verwacht ik wel) en anders daarna de dynamo opnieuw vervangen.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Vanmorgen gestart in e hoop geen meldingen te zien maar helaas ik zag al gelijk bas, esp en srs weer oplichten daarna gingen ze 1 voor 1 weer uit en drie sec daarna was ook de melding battery or alternator problem visit workshop weer terug.
Morgen maar weer naar de garage.
ze zullen de dynamo gaan uitwisselen waarvan ik me dan wel kan voorstellen dat dat de battery melding oplost maar ik ben wel benieuwd waar het nou toch aan ligt dat de andere drie meldingen steeds verschijnen.
Misschien hier kenners met ideeen of tips?
(in de vorige post heb ik het steeds over epc geen idee hoe ik daar op kom ik bedoel natuurlijk esp)
Morgen maar weer naar de garage.
ze zullen de dynamo gaan uitwisselen waarvan ik me dan wel kan voorstellen dat dat de battery melding oplost maar ik ben wel benieuwd waar het nou toch aan ligt dat de andere drie meldingen steeds verschijnen.
Misschien hier kenners met ideeen of tips?
(in de vorige post heb ik het steeds over epc geen idee hoe ik daar op kom ik bedoel natuurlijk esp)
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Gisteren hebben ze het dynamo gedemonteerd en op een dynamobank getest alles was goed.
Ze hebben contact gezocht met de mb garage die ze ook adviseerde om alle massa punten schoon te maken en na te lopen.
Ze gaven aan om de stekkerverbindingen van de motorregelunit (is toch de ecu?) goed schoon te maken er wil weleens wat vuil en olierestjes op komen.
Dat bleek nu ook te zijn ze hebben alles goed schoon gemaakt en zijn weer gaan meten.
Eerst gaf de dynamo een piekspanning met starten van 15v en zakte dan terug naar 13.4v nu geeft de dynamo met starten een spanning van 12.2v en loopt dan op naar 13.4v.
Ze hopen dat nu hiermee de storing verholpen is.
Laten we hopen dat dat zo is maar wie weet word vervolgd.
Ze hebben contact gezocht met de mb garage die ze ook adviseerde om alle massa punten schoon te maken en na te lopen.
Ze gaven aan om de stekkerverbindingen van de motorregelunit (is toch de ecu?) goed schoon te maken er wil weleens wat vuil en olierestjes op komen.
Dat bleek nu ook te zijn ze hebben alles goed schoon gemaakt en zijn weer gaan meten.
Eerst gaf de dynamo een piekspanning met starten van 15v en zakte dan terug naar 13.4v nu geeft de dynamo met starten een spanning van 12.2v en loopt dan op naar 13.4v.
Ze hopen dat nu hiermee de storing verholpen is.
Laten we hopen dat dat zo is maar wie weet word vervolgd.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dus het word toch weer word vervolgt.
Alle storingen en meldingen kwamen weer voorbij.
De garage gaat weer verder speuren (helaas)
Alle storingen en meldingen kwamen weer voorbij.
De garage gaat weer verder speuren (helaas)
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
De combinatie BAS, SRS en ESP duidt nog wel eens op een defect in de stuurhoeksensor.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Bedankt voor de tip ik heb het aan de garage doorgegeven.
Het was een logische tip wat ze alleen dan niet kunnen plaatsen is dat er ook de melding "battery or alternator problem visit workshop" bij komt.
Moet wel zeggen dat ik het nu wel steeds lastiger begin te vinden eerst had ik het idee dat vinden ze wel maar er is nu al het nodige vervangen schoongemaakt en nagekeken en nog steeds is het niet verholpen.
Waar eindigd het dan zou je zeggen.
Het was een logische tip wat ze alleen dan niet kunnen plaatsen is dat er ook de melding "battery or alternator problem visit workshop" bij komt.
Moet wel zeggen dat ik het nu wel steeds lastiger begin te vinden eerst had ik het idee dat vinden ze wel maar er is nu al het nodige vervangen schoongemaakt en nagekeken en nog steeds is het niet verholpen.
Waar eindigd het dan zou je zeggen.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Hallo
Ik heb de zelfde auto uit het zelfde jaar en had precies de zelfde klachten. In eerste instantie kreeg de accu de schuld maar het bleek de spanningsregelaar op de dynamo te zijn. E.e.a. is door de Mb dealer in Meppel geconstateerd en verholpen. ( €416, -)
Ik heb de zelfde auto uit het zelfde jaar en had precies de zelfde klachten. In eerste instantie kreeg de accu de schuld maar het bleek de spanningsregelaar op de dynamo te zijn. E.e.a. is door de Mb dealer in Meppel geconstateerd en verholpen. ( €416, -)
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dynamo is inderdaad vervangen en vorige week er weer onderuit geweest om de spanningsregelaar te testen.
Na testen zou die goed moeten zijn.
Na testen zou die goed moeten zijn.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.