Kan allemaal wel zijn maar als je meerdere mailtjes stuurt een aantal keer belt de voicemail inspreekt en je hoort nog steeds niks terug is dat op zijn minst vervelend.
Ik heb maar weinig ervaring met tiko en de ervaring die ik heb is hartstikke goed maar ik vind dat ik nu toch wel wat moet gaan horen vanuit almere.
Ik moet er wel 120 km voor rijden dus even langs rijden is geen optie.
W203 dashboard melding
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Ik woon zelf in Almere, dus even langsgaan is niet zo'n probleem.
Ik zal hier laten weten of ik meneer Tiko heb gesproken.
Ik zal hier laten weten of ik meneer Tiko heb gesproken.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Zou mooi zijn.
Meneer Tiko heet Ernst en is een geschikte vent hij heeft het waarschijnlijk erg druk en dat is gelukkig een goeie zaak.
Komt vast wel goed.
Meneer Tiko heet Ernst en is een geschikte vent hij heeft het waarschijnlijk erg druk en dat is gelukkig een goeie zaak.
Komt vast wel goed.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Was vandaag bij Tiko in Almere.
Uiterst vriendelijk ontvangen door Ernst en zijn collega's.
Er stonden veel auto's binnen in diverse stadia van opbouw.
Ze hebben volop werk.
Kom er zeker terug met de C55
Uiterst vriendelijk ontvangen door Ernst en zijn collega's.
Er stonden veel auto's binnen in diverse stadia van opbouw.
Ze hebben volop werk.
Kom er zeker terug met de C55
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Dan zal ik nog maar een keertje contact proberen te zoeken.
Ik wil graag van de storing af maar kan alleen op zaterdag en de aankomende twee weken heb ik toch geen tijd dus er zit geen druk achter.
Nogmaals het zal wel goed komen.
Ik wil graag van de storing af maar kan alleen op zaterdag en de aankomende twee weken heb ik toch geen tijd dus er zit geen druk achter.
Nogmaals het zal wel goed komen.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Zou je mij nog even kunnen zeggen wat nou de denkwijze is van je tip.lobbestael schreef:stom maar koppel de acu eens af en aan en haal de pluskabel en de minkabel is tegen elkaar en dan kabels terug monteren op acu
groetjes
Ik heb sterk het gevoel dat ik met deze actie de boel echt naar de kl%$#%te help.
Als je dus met dit soort ideeen aankomt kan je ze beter niet delen.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Op die manier reset je alles en laat je condensatoren leeglopen en start een auto weer vanaf punt 0. Ik weet niet of het jouw problemen verhelpt, maar heel gek is die tip niet hoor.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Stel dat ik dat doe ben ik dan ook allerlei opgeslagen gegevens op de ecu of sam kwijt waardoor de auto weer aan de star gehangen moet worden.
Of is het het proberen waard.
Of is het het proberen waard.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dat werkt wellicht voor Mitsubishi's en Fiats uit de 80'er jaren als je het geduld niet kunt opbrengen om 10 min. te wachten om dergelijke condensatoren, met losgekoppede polen, leeg te laten lopen, maar als je dat doet met bv een W211 kun je gelijk een Battery Control Module van € 600,= gaan bestellen. Kan met een W203 goed gaan, maar dat kan met russische roulette ook. Niet doen dus.koppel de acu eens af en aan en haal de pluskabel en de minkabel is tegen elkaar
(Tenzij er iemand is die dit al diverse malen gepraktiseerd heeft
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Ik ga er inderdaad niet aan beginnen.
Ben nu bij twee garages waarvan een meerdere keren geweest als het een oplossing zou zijn hadden hun dat al wel gedaan.
Dus op naar de volgende tips.
Ben nu bij twee garages waarvan een meerdere keren geweest als het een oplossing zou zijn hadden hun dat al wel gedaan.
Dus op naar de volgende tips.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Ik irriteer me nog steeds een beetje aan de storing.
Op youtube kwam ik tegen dat je bij een verborgen menu kon zien wat de laadspanning deed.
Als ik in dat menu zit zie ik dat de auto zonder dat ie aan is een accu spanning heeft van 12,1v.
Als ik de auto start schiet ie naar 17,5v (na het starten kwamen de reeks meldingen weer voorbij)
de toeren zakken dan af dan blijft de ie op 14,3v.
Geef ik dan wat gas en laat het gas los blijft ie hangen op 13,8v
zet ik de auto weer uit loopt de spanning terug naar 12,2v
Zijn dit normale waardes
Nogmaals er zit al een nieuwe dynamo (nu bijna een jaar oud) en accu (ruim een half jaar oud) in.
Op youtube kwam ik tegen dat je bij een verborgen menu kon zien wat de laadspanning deed.
Als ik in dat menu zit zie ik dat de auto zonder dat ie aan is een accu spanning heeft van 12,1v.
Als ik de auto start schiet ie naar 17,5v (na het starten kwamen de reeks meldingen weer voorbij)
de toeren zakken dan af dan blijft de ie op 14,3v.
Geef ik dan wat gas en laat het gas los blijft ie hangen op 13,8v
zet ik de auto weer uit loopt de spanning terug naar 12,2v
Zijn dit normale waardes
Nogmaals er zit al een nieuwe dynamo (nu bijna een jaar oud) en accu (ruim een half jaar oud) in.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Ik heb vanmorgen de rits meldingen weer gehad terwijl ik het verborgen scherm aan had dan zie je hem weer boven de 17v pieken met starten.
Ik heb daarna de auto uitgezet even gewacht en weer gestart dan zie je met starten dat ie op 12.5v blijft hangen geen meldingen weergeeft en de spanning daarna naar 13,8v oploopt.
Het laatste lijkt me een normale laadspanning.
Waar moet ik het toch zoeken.
Blijkbaar werkt de spanningsregelaar anders zou die constant pieken of regelt de sam module ook het een en ander af?
Ik heb daarna de auto uitgezet even gewacht en weer gestart dan zie je met starten dat ie op 12.5v blijft hangen geen meldingen weergeeft en de spanning daarna naar 13,8v oploopt.
Het laatste lijkt me een normale laadspanning.
Waar moet ik het toch zoeken.
Blijkbaar werkt de spanningsregelaar anders zou die constant pieken of regelt de sam module ook het een en ander af?
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Volgens mij komen we na 9 maanden en 3 dagen opnieuw uit bij de spanningsregelaar van die simpele schilder uit Steenwijk!
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!