In het rood aangegeven gedeelte zitten de olie kanalen en kleppen.
Het is de met groen aangegeven stekker die je los moeten halen.
Kan zijn dat die achter de modderkuip zit maar die kan je zo los halen, even het wiel loshalen en de kabel volgen.
Merk je wel verschil tussen de verschillende sport standen?
Volgens mij zijn de veerpoten vrij simpel, er zit een balg in hoe meer lucht hoe hoger die staat.
Laat hem maar eens zakken dan zal je hem horen afblazen.
De hardheid van de wagen komt volgens mij voornamelijk uit de schokdempers.
W220 (S320 1999) met airmatic probleem (zeer hard geveerd)
Ik merk wel verschil tussen de standen ( heb een 99 model, dus slechts 2 standen, comfort of sport) .
Het is echter kiezen uit hard of spijkerhard. Maar er is wel duidelijk verschil merkbaar, de sport stand is nog veel harder dan de comfort stand.
Het is echter kiezen uit hard of spijkerhard. Maar er is wel duidelijk verschil merkbaar, de sport stand is nog veel harder dan de comfort stand.
Gisteravond een andere airmatic ECU geprobeerd. Deze airmatic ECU was wel goed, gaf geen foutmeldingen zoals degene die ik uit duitsland besteld had, maar geen verbetering in het veercomfort....
Nu moest ik gisteren een uurtje rijden, en het viel me ook op dat dat airmatic compressor redelijk vaak aanslaat, het lijkt soms wel alsof hij continue aanstaat. (lichte extra bromtoon te horen als je goed luistert...)
Dus nu ook een nieuw airmatic relay besteld om dit ook te kunnen uitsluiten. the story continues. mocht dit ook niet helpen, dan ga ik nog proberen het valve block (drukventiel?) te vervangen,. Mocht dat ook niet helpen , dan plaats ik 4 nieuwe veerpoten...
Nu moest ik gisteren een uurtje rijden, en het viel me ook op dat dat airmatic compressor redelijk vaak aanslaat, het lijkt soms wel alsof hij continue aanstaat. (lichte extra bromtoon te horen als je goed luistert...)
Dus nu ook een nieuw airmatic relay besteld om dit ook te kunnen uitsluiten. the story continues. mocht dit ook niet helpen, dan ga ik nog proberen het valve block (drukventiel?) te vervangen,. Mocht dat ook niet helpen , dan plaats ik 4 nieuwe veerpoten...
Relay is vervangen, evenals het valve block (drukventiel) wat bovenop de compressor zit. Auto gaat nu wel iets sneller omhoog.
Maar verder geen verbetering in het comfort..
Verder heb ik nog veel zitten lezen over dit probleem (harde achterkant auto) en het zou ook nog wel eens het achter subframe kunnen zijn.
A.s. vrijdag wordt dat gechecked...
Ik houd jullie op de hoogte.
Maar verder geen verbetering in het comfort..
Verder heb ik nog veel zitten lezen over dit probleem (harde achterkant auto) en het zou ook nog wel eens het achter subframe kunnen zijn.
A.s. vrijdag wordt dat gechecked...
Ik houd jullie op de hoogte.
afgelopen vrijdag is het hele onderstel gechecked door een mercedes specialist.
Alles zag er top uit, geen speling te vinden.
Na deze video gezien te hebben, denk ik er toch sterk over na om de achterveren te vervangen :
https://mercedessource.com/problems/sus ... over-bumps
Alles zag er top uit, geen speling te vinden.
Na deze video gezien te hebben, denk ik er toch sterk over na om de achterveren te vervangen :
https://mercedessource.com/problems/sus ... over-bumps
2 nieuwe achterveren geplaatst.
Net ruim een uur op de snelweg gereden. Op de snelweg lijkt het veel beter nu.
In de stad met meer korte oneffenheden lijkt het ook wel iets beter maar zeker niet zo perfect als ik had verwacht....
Heb nu ff geen flauw idee meer wat het kan zijn. Of dat ik gewoon te hoge eisen stel....
Net ruim een uur op de snelweg gereden. Op de snelweg lijkt het veel beter nu.
In de stad met meer korte oneffenheden lijkt het ook wel iets beter maar zeker niet zo perfect als ik had verwacht....
Heb nu ff geen flauw idee meer wat het kan zijn. Of dat ik gewoon te hoge eisen stel....
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 feb 2015 19:03
heb je verder geen storingen? is de auto wel opnieuw gekalibreerd.
Ik heb verder geen enkele storing.ghostrider3679 schreef:heb je verder geen storingen? is de auto wel opnieuw gekalibreerd.
Auto is volgens mij niet opnieuw gekalibreerd. Maakt dat zoveel verschil? En waar in de regio den haag kan ik de auto laten kalibreren?
Heb net ff gekeken na jouw opmerking,en de auto lijkt aan de rechter achterkant wel iets hoger te staan dan aan de linker achterkant, verder lijkt achter wat hoger te staan dan voor.
Zal kijken of ik straks het eens precies kan opmeten.
De auto is een paar maanden terug wel bij de dealer geweest met de klachten over te harde airmatic. Daar hebben ze storingen uitgelezen (geen enkele storing) en het systeem getest op lekkages en dergelijke, maar volgens hun werkte alles goed. Zouden die ook niet moeten kijken naar calibratie?
Heb het net goed bekeken. Bij de voorkant kan ik aan beide kanten 2 vingers tussen het wiel en de wielkap krijgen.
Achter aan de bestuurderskant 3 vingers maar aan de passagiers kant 4 vingers.
Achter staat dus sowieso hoger en licht scheef. 1 cm Denk Ik
Zou calibreren zinvol zijn en waar kan ik dat doen in regio Den Haag?
Achter aan de bestuurderskant 3 vingers maar aan de passagiers kant 4 vingers.
Achter staat dus sowieso hoger en licht scheef. 1 cm Denk Ik
Zou calibreren zinvol zijn en waar kan ik dat doen in regio Den Haag?
Laatst gewijzigd door jackp op 14 feb 2015 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Dat is dus wel nodig. Je moet ze altyd met staediagnose aanmelden.
Anders blijven ze stug afgeverfd. Gr.
Anders blijven ze stug afgeverfd. Gr.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.