W220 (S320 1999) met airmatic probleem (zeer hard geveerd)
Sorry, de dealer vertrouw ik niet, daar heb ik hem neergezet met deze klacht, en zij gaven aan dat alles in orde was (mocht wel 300 euro onderzoekskosten aftikken).
Dus om de dealer nu een paar uur te laten zoeken a 100 euro per uur, terwijl ik hun kennis over airmatic in twijfel trek, dat lijkt mij geen goed idee.
Dus om de dealer nu een paar uur te laten zoeken a 100 euro per uur, terwijl ik hun kennis over airmatic in twijfel trek, dat lijkt mij geen goed idee.
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dan ga je naar een andere dealer...
Ze hoeven niks te zoeken, ze moeten de nieuwe dempers calibreren.
Je bent wel 'goed' geholpen bij die andere garage die blijkbaar niet schijnt te snappen dat je dit soort onderdelen moet calibreren...
Ze hoeven niks te zoeken, ze moeten de nieuwe dempers calibreren.
Je bent wel 'goed' geholpen bij die andere garage die blijkbaar niet schijnt te snappen dat je dit soort onderdelen moet calibreren...
Logboek S500.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 feb 2015 19:03
je kun altijd even vragen of ze dat ook kunnen want zelfs Dealers zijn verschillend. ik heb precies de zelfde probleem gehad als jij toen ik nieuwe veerpoten had geplaatst. mb dealer in de buurt kon dat niet( denk onkunde van de monteur) ben toen naar Groningen gegaan en die hebben hem weer prima afgesteld.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
kijk even in deze lijst.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
En??jackp schreef:heb al iemand gevonden in regio den haag dankzij pb van iemand hier. waarvoor dank.
Volgende week zaterdag wordt er gekalibreerd..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Auto is zaterdag gekalibreerd.
Hij stond achter veel te hoog en scheef.
Voor stond hij iets te hoog.
Hij staat nu weer goed.
Rijgedrag is een stuk beter, het echte harde dreunen is er uit, maar het is er nog wel.
Wel heeft de monteur (oud mercedes monteur) speling gevonden op draagarmen links voor en rechts voor en trekstang rechts achter.
Deze worden de 14e vervangen.
Al met al is het nu beter, maar nog niet zoals het was.
Afwachten hoe het gaat nadat het onderstel is aangepakt.
Als het dan zo blijft ben ik niet blij
Hij stond achter veel te hoog en scheef.
Voor stond hij iets te hoog.
Hij staat nu weer goed.
Rijgedrag is een stuk beter, het echte harde dreunen is er uit, maar het is er nog wel.
Wel heeft de monteur (oud mercedes monteur) speling gevonden op draagarmen links voor en rechts voor en trekstang rechts achter.
Deze worden de 14e vervangen.
Al met al is het nu beter, maar nog niet zoals het was.
Afwachten hoe het gaat nadat het onderstel is aangepakt.
Als het dan zo blijft ben ik niet blij
Afgelopen zaterdag onderstel aangepakt.
Diverse draagarmen vervangen en opnieuw uitgelijnd.
Auto rijd stukken strakker, maar heeft nog steeds een probleem achterin.
Samen met de monteur een proefrit gedaan en tijdens abrupte hobbels een duidelijk metaal op metaal geluid hoorbaar.
Het geluid lijkt te komen vanaf de bovenkant veerpoot aan de bestuurderskant.
Heb de leverancier (http://aerosus.de/) een mail gestuurd, ik mag de veerpoot omruilen.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of dat de oude veerpoten dit ook hadden. Deze heb ik toen vervangen terwijl ze (naar achteraf bleek) nog goed waren...
Dus misschien laat ik desze als test ook nog wel weer terugzetten...
Wordt er al met al niet veel blijer van...
Diverse draagarmen vervangen en opnieuw uitgelijnd.
Auto rijd stukken strakker, maar heeft nog steeds een probleem achterin.
Samen met de monteur een proefrit gedaan en tijdens abrupte hobbels een duidelijk metaal op metaal geluid hoorbaar.
Het geluid lijkt te komen vanaf de bovenkant veerpoot aan de bestuurderskant.
Heb de leverancier (http://aerosus.de/) een mail gestuurd, ik mag de veerpoot omruilen.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of dat de oude veerpoten dit ook hadden. Deze heb ik toen vervangen terwijl ze (naar achteraf bleek) nog goed waren...
Dus misschien laat ik desze als test ook nog wel weer terugzetten...
Wordt er al met al niet veel blijer van...
Ik heb hetzelfde probleem met een ML w164 uit 2006. Vorig jaar de compressor vervangen en sindsdien dezelfde problemen als wat jij omschrijft. ik merk alleen wel duidelijk dat als ik een stuk snelweg heb gereden dat alles weer goed is. maar de volgende morgen is de vering weer knalhard. als ik alleen centrum rijdt komt het ook niet goed die dag. Er is later een luchtbalg vervangen en alles opnieuw gecalibreerd. het leek even goed te gaan maar kwam weer terug in het oude probleem. MB dealer houdt vol dat het aan het verdeelblok ligt maar anderen spreken dat weer tegen. Ben benieuwd of je inmiddels de oplossing heb gevonden?
Tijdje met de nieuwe veren gereden. Iets te lang ook, paar keer geen tijd gehad om ze er onder uit te halen, paar keer dat de monteur geen tijd had.
Enfin, ze zijn vorige week weer vervangen door de oude achterveren. Wat mij daarbij opviel is dat de oude veren keihard zijn, je kunt ze handmatig met geen mogelijkheid in drukken, ook niet met 3 man. Nog geprobeerd ze onder de brug te zetten en dan te laten zakken, maar ook die kreeg ze niet ingedrukt. Dit terwijl de nieuwe veren super makkelijk in te drukken zijn.
Nu zitten de oude veren er weer onder, en heb dus nog hetzelfde probleem. hard geveerd. De metaal dreun is weg, maar nog steeds keihard geveerd.
Nieuwe (defecte) veren net vandaag teruggestuurd. Hoop binnen 2 weken nieuwe te hebben, zodra deze binnen zijn laat ik ze plaatsen. Ben zeer benieuwd.
Al met al dus nog geen stap vooruit gekomen, dankzij het defect in de nieuwe veren. Mochten de nieuw toegestuurde veren ook nog niet goed zijn, dan stuur ik ze weer terug en vraag een refund.
Ik zal daarna eens goed gaan nadenken of ik er originele bilsteins onderzet (850 per stuk) met de kans dat het probleem dus niet opgelost wordt!, of dat ik de auto weg doe.
Enfin, ze zijn vorige week weer vervangen door de oude achterveren. Wat mij daarbij opviel is dat de oude veren keihard zijn, je kunt ze handmatig met geen mogelijkheid in drukken, ook niet met 3 man. Nog geprobeerd ze onder de brug te zetten en dan te laten zakken, maar ook die kreeg ze niet ingedrukt. Dit terwijl de nieuwe veren super makkelijk in te drukken zijn.
Nu zitten de oude veren er weer onder, en heb dus nog hetzelfde probleem. hard geveerd. De metaal dreun is weg, maar nog steeds keihard geveerd.
Nieuwe (defecte) veren net vandaag teruggestuurd. Hoop binnen 2 weken nieuwe te hebben, zodra deze binnen zijn laat ik ze plaatsen. Ben zeer benieuwd.
Al met al dus nog geen stap vooruit gekomen, dankzij het defect in de nieuwe veren. Mochten de nieuw toegestuurde veren ook nog niet goed zijn, dan stuur ik ze weer terug en vraag een refund.
Ik zal daarna eens goed gaan nadenken of ik er originele bilsteins onderzet (850 per stuk) met de kans dat het probleem dus niet opgelost wordt!, of dat ik de auto weg doe.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Wij hebben ook een klant die dit merk onder zijn GL had. Was tien ongeveer 9 maanden geleden links en rechts voor gemonteerd door de vorige eigenaar.
Rechts rammelde toen als een gek. Onze klant had liever een originele dus die gemonteerd. 2 maanden later was links ook defect.
Mogelijk toeval. Ik hoop dat jouw 2e setje beter is. De service is in ieder geval goed
Rechts rammelde toen als een gek. Onze klant had liever een originele dus die gemonteerd. 2 maanden later was links ook defect.
Mogelijk toeval. Ik hoop dat jouw 2e setje beter is. De service is in ieder geval goed
De beste oplossing en de grondige is spiraalveren van arnott . Maat van mij heeft het er onder gegooid . Rijd superr , veert superr , niks mis mee . Enige minpunt dat hij achter wat hoger staat , dus 2 vingers aan de voorkant en achter 4 vingers . Ik overweeg het ook als ik nog een problemen krijg net de airmatic . Gr cetinjackp schreef:Zit er sterkt over te denken om de hele zooi maar te vervangen.
Nu kan ik kiezen uit een aantal opties.
1) alle airmatic spul er onderuit slopen en gewone springveren eronder zetten. Arnott heeft een conversie set voor 1600 euro.
2) airmatic vervangen, dus veerpoten, compressor, en valveblock, waarbij ik de spullen kan kopen van Arnott (complete set, veren + compressor voor 2250) (staat goed aangeschreven in USA). Of de spullen uit Duitsland halen bij areosus (complete set voor 1900) . Beide hebben 2 jaar garantie en 30 dagen teruggeef garantie.
Iemand ervaring met beide merken?
Wat zouden jullie doen?
Als ik de airmatic vervang door gewone veren is dat wel het goedkoopste, en ben ik minder storingsgevoelig. Aan de andere kant rijd airmatic (als het goed werkt, wel super...)