Noodloop sprinter

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Loopie33
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2014 10:10

22 nov 2014 10:22

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en hoop ieder geval op andermans ervaringen en tips.

Wij hebben enkele Sprinters bussen en bakwagens. Bij een groot aantal ontstaan er problemen met het inlaat en/ of uitlastspruitstuk. Vervelende is dan de nooddoop en vaak bezoekjes aan de dealer waarbij eerst " kleinere" mogelijkheden worden onderzocht. Vaak is er de volgende dag weer nooddoop en blijkt het spruitstuk de boosdoener. Of het is een stukje onkunde of de dealer moet van de importeur eerst de goedkopere opties proberen.

Nu zijn er bij ons een groot aantal gevallen van dit probleem buiten de garantie. Soms net na de 300.000 kilometers speelt dit probleem en hoor hè de auto's fluiten.

Nu mijn vraag. Is dit normaal en mag je dat verwachten bij deze standen? Ik heb het dus over een serie gevallen en niet een uitzondering. Of kan hier nog coulance of hulp van dealer/importeur uit komen?

Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft, of een tip wat te doen. Het zijn namelijk geen goedkope rekeningen.

Groeten loopie33
Gebruikersavatar
Jos0016
Berichten: 677
Lid geworden op: 27 apr 2006 21:35
Mercedes-Benz: 560 sel 1987 Sprinter 315 cdi W221 500
Specialisatie: Dakdekker
Locatie: helmond
Contacteer:

22 nov 2014 17:14

Zijn het wel de spruitstukken, ik heb dit zelf enkele keren gehad maar dat lag aan roetfilter dAt ging regenereren.
Heb toen een andere roetfilter eronder gezet en daarna geen lastgever gehad.
Zijn sprinters van 2008
Gr.jos
http://www.dedakdekker.com
  • Once upon a time there was Mercedes and i have an Caruna.
  • 6 koeien (24/25 m2) leer en 100 manuren hebben ze ervoor nodig gehad volgens de leerspecialisten, en dan heb je een Caruna.
  • Sinds 12 januari 2008 is de S-klasse Club aangesloten bij de MBAC.
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4072
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

22 nov 2014 23:14

Probleem zijn de slechte/goedkope spruitstuk bouten, deze breken net achter de kop.
Bij het monteren van een nieuw inlaatspruitstuk, hoort een setje vernieuwde bouten bijbesteld te worden.
Ze leveren nog steeds dezelfde spruitstuk met het oude type bout.
Loopie33
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2014 10:10

23 nov 2014 00:01

Dat denk ik wel. Die werden gemeld door de dealer en vervangen. Al met al erg kostbaar!

Is dat normaal dat die dingen stuk gaan bij deze kilometerstanden?

Dat die bouten afbreken heb ik idd gehoord. Dealer waarschuwt dat de nota hogerwordt als de bouten afbreken.

Iedere keer rijst bij mij de vraag of dat acceptabel is dat deze dingen stuk gaan. Ik vind van niet bij deze km stand?
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

23 nov 2014 09:20

Ik denk dat je er goed aan doet om met de dealer contact op te nemen met MB Nederland.
Only dead fish go with the flow
Plaats reactie