Ik kwam vandaag er achter dat mn automaat lekt tussen de catterpan en het huis
Niet heel schrikbarend dit kan ik zelf wel op lossen
Maar ik kan mn autmaat niet peilen er staat mooi op de peilstok vist MB workshop en ik weet niet welke en hoeveel atf er in gaat
Nou is de automaat vorig jaar bij de dealer ververst zou dit onder garantie vallen ?
Ik hoor graag jullie antwoorden tegemoed komen
Gr pascal
PS fotos volgen forum en mn mobiel werken niet samen
w639 115cdi automaat lekage hoe peilen
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Valt niet onder garantie als een keerring gaat lekken. Weet je zeker dat het bakolie is?
Je kunt er een aparte peilstok voor kopen, en een breekclip om de dop weer te borgen.
Je kunt er een aparte peilstok voor kopen, en een breekclip om de dop weer te borgen.
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nog ff de fotos
ik weet 90% zeker dat het atf is de olie is rood gekleurt en mn motor is droog
er is dus een kans dat er een peil stok in zit begrijp ik en die breekclip (rode lipje ??) kan je met een schroeven draaier onder en af breken of gewoon aan trekken ??
en dan rest mij nog de vraag welke soort olie gaat er in en hoeveel ??
plorie al vast bedankt voor je antwoorden
gr
oke helaas hoef ik daar in ieder geval niet naar te vragenplorie schreef:Valt niet onder garantie als een keerring gaat lekken. Weet je zeker dat het bakolie is?
Je kunt er een aparte peilstok voor kopen, en een breekclip om de dop weer te borgen.
ik weet 90% zeker dat het atf is de olie is rood gekleurt en mn motor is droog
er is dus een kans dat er een peil stok in zit begrijp ik en die breekclip (rode lipje ??) kan je met een schroeven draaier onder en af breken of gewoon aan trekken ??
en dan rest mij nog de vraag welke soort olie gaat er in en hoeveel ??
plorie al vast bedankt voor je antwoorden
gr
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dit krijg je bij mijn weten vooral door te vast aandraaien van de boutjes van het AT carter. Hopelijk is de pan niet dusdanig vervormd dat hij blijft lekken. Ik zou toch effe verhaal proberen te halen bij degene die de carterpan na het wisselen van het ATFfilter heeft gemonteerd.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Heb je er een zware aanhanger achter gehad, zodat die het uit zijn ontluchting bovenop heeft gegooid.
Zit het misschien ook wat meer naar die boven die rode olie.
grtzz
Zit het misschien ook wat meer naar die boven die rode olie.
grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik zie de olie tussen de carterpan en de bak lekken zoals op de foto te zien is
Ik verwacht dat het de oring /pakking is en hoop dat de pan nog recht is
Ik heb ooit wel te zwarre karren gehad daar gaf ie geen kick om
En de boven kant en zij kant van de bak zijn nog mooi droog
Ik zal morgen ff met de dealer bellen wat we hier in kunnen op lossen
Word vervolgd
Al vast bedankt voor de tips
Ik verwacht dat het de oring /pakking is en hoop dat de pan nog recht is
Ik heb ooit wel te zwarre karren gehad daar gaf ie geen kick om
En de boven kant en zij kant van de bak zijn nog mooi droog
Ik zal morgen ff met de dealer bellen wat we hier in kunnen op lossen
Word vervolgd
Al vast bedankt voor de tips
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
+1 !Jeroen schreef:Dit krijg je bij mijn weten vooral door te vast aandraaien van de boutjes van het AT carter. Hopelijk is de pan niet dusdanig vervormd dat hij blijft lekken....
Zoek even de juiste momenten erbij, vaak worden ze veel te vast aangedraaid.
#doeslief
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
net ff contact gehad met de dealer woensdag 10:15 aanstaande gaat de dealer er even naar kijken
hun geloven niet in een kromme pan deze trekken hun standaard aan met een momentsleutel de dealer verdenkt de pakking dat het een verkeerde is
word vervolgd
hun geloven niet in een kromme pan deze trekken hun standaard aan met een momentsleutel de dealer verdenkt de pakking dat het een verkeerde is
word vervolgd
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Veel kans dat alleen de stekker lekt.
Is een bekend euvel. Kost 7 euro oid
De olie wordt door de wind alle richtingen op geblazen.
Is een bekend euvel. Kost 7 euro oid
De olie wordt door de wind alle richtingen op geblazen.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daar zat ik ook naar te kijken, maar het is wel heel veel olie voor een stekker, dan moet je wel schakelproblemen merken ook denk ik. Maar het is wel precies aan die zijde van de bak.
Logboek S500.
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Ik had in mijn garage een hele plek olie liggen door die stekker. (Dacht eerst dat het gewoon water was)
Geen schakelproblemen of foutcodes (Bak was ook goed nat)
Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.
Geen schakelproblemen of foutcodes (Bak was ook goed nat)
Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik dacht dat het standaardprocedure was om die stekkerbehuizingen te vervangen bij oliewissels, ze liggen ook gewoon op voorraad.
Logboek S500.
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Maus2000 schreef:Ik had in mijn garage een hele plek olie liggen door die stekker. (Dacht eerst dat het gewoon water was)
Geen schakelproblemen of foutcodes (Bak was ook goed nat)
Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.
+1 een maand terug het zelfde , nieuwe stekkerhuis geplaatst en lekkage was verholpen.
Was toch even zoeken, door de rij wint kon je de lekkage moeilijk vinden.
Maar door even op de stekker te drukken zag je duidelijk de lekkage.(althans bij de CLK)
Juiste peilstok is nodig om het oliepeil te kunnen meten.
Motor aanzetten, goed op de handrem zetten en in zijn D zetten. En dan peilen.
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
ik denk ook de stekker
op de pan kan hij nooit gaan lekken als je de bouten te vast zou draaien , de blokjes die daar op zitten komen tegen de onderkant van de bak aan en zijn dus begrenst , die pan kan dan ook nooit krom gaan door te vast aandraaien ( wat wel zo was bij bv de 124 )
op de pan kan hij nooit gaan lekken als je de bouten te vast zou draaien , de blokjes die daar op zitten komen tegen de onderkant van de bak aan en zijn dus begrenst , die pan kan dan ook nooit krom gaan door te vast aandraaien ( wat wel zo was bij bv de 124 )
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl