Hallo allen
Ik heb afgelopen weekend 2 maal kort na het wegrijden een stroomuitval van een paar seconden gehad. Na de eerste keer verscheen er op het dashboard een melding over de dynamo en dat ik een werkplaats moest bezoeken. Eén en ander verdween net zo plotseling als het op kwam zetten. De tweede maal dat het gebeurde ging het allemaal zo snel dat ik niet eens de tijd kreeg om te lezen wat er op het dashboard kwam te staan. Ik heb met het weinige technisch inzicht waar ik over beschik al eens gekeken naar de accuklemmen maar die zitten goed vast. Mijn auto is een gefacelifte S203 C180 Kompressor automaat.
Iemand enig idee of zal ik maar gelijk een afspraak maken voor een diagnose?
gr. Henk
S203 stroomuitval van enkele seconden
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
iemand enig idee?
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Zitten de massapunten op chassis, motor en bak ook goed vast?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Vanavond deed ie het weer, en kreeg nu ook de indruk dat ie wat schokkerig schakelde (automaat) en wederom kreeg ik de melding dat er iets met de dynamo aan de hand zou zijn. toch maar even naar laten kijken de komende week.
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Ik zal morgen eens onder dat voorste deksel kijken. volgens mij zit daar de motor onder.Jeroen schreef:Zitten de massapunten op chassis, motor en bak ook goed vast?
gr J
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Het probleem is inmiddels opgelost door dealer Wensink in Meppel. Het werd veroorzaakt door een haperende spanningswisselaar op de dynamo. bedankt voor jullie input!
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!