Goedemorgen,
na dik 2 jaar de auto 3 wk geleden weer tot leven gewekt.
Sindsdien liep hij af en toe op 3 cylinders, naarmate we er nu vaker mee rijden wordt het erger.
Bij koudemotor loopt ie op 3 cylinders, als hij opwarmt vaak op 2.
Heel soms loopt ie goed, kan ik volgas geven met af en toe een hikje.
Ik kan maar minimaal gas geven, bij veel gas krijg ik ploffen/backfire.
Wagen is 2 jaar geleden probleemloos en zonder storingen in de opslag gegaan.
Wagen start wel goed maar altijd op 3 cylinders.
Eergisteren liep ie ca 60km perfect geen hik of plof.
Nu ben ik van plan om het zo te gaan doen:
nieuwe bougies.
bougiekabels
bobine(s)
lmm
lambdasonde,
Ik woon op Flakkee en er zit hier geen dealer van MB om hem uit te laten lezen en het liefst rij ik niet naar R-dam, bang voor motorschade.
Is dit logisch en wat kan ik zelf testen of waar moet ik op letten,
Op voorhand bedankt voor uw mee denken,
Hans
C180/W202 1994 slaat over
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Ik zou beginnen met de (Motor)kabelboom te controleren.
Vooral bij de aansluitingen van de bobines. (Onder het inlaatspruitstuk)
Bekend euvel en de enige remedie is vervangen of herstellen van de kabelboom.
Vooral bij de aansluitingen van de bobines. (Onder het inlaatspruitstuk)
Bekend euvel en de enige remedie is vervangen of herstellen van de kabelboom.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Zou idd de kabelboom moeten zijn, rommelen met de kabel geeft verbetering.
Zijn er, behalve de dealer, mensen/bedrijven die dit vaker vervangen?
Btw, waar zitten de bobines exact..onder inlaatspruitstuk, of onder de afdekplaat van de bougies?
Ga toch ook maar bougies en kabels vervangen, iemand een tip welke bougies het beste zijn?
Dank voor u antwoord.
Zijn er, behalve de dealer, mensen/bedrijven die dit vaker vervangen?
Btw, waar zitten de bobines exact..onder inlaatspruitstuk, of onder de afdekplaat van de bougies?
Ga toch ook maar bougies en kabels vervangen, iemand een tip welke bougies het beste zijn?
Dank voor u antwoord.
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Kop hoeft er zekers niet af.
Met een berg gepriegel kun je het spruitstuk laten zitten (alhoewel het zonder spruitstuk wel gemakkelijker is)
Met een berg gepriegel kun je het spruitstuk laten zitten (alhoewel het zonder spruitstuk wel gemakkelijker is)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- Blitzen-Benz
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 03 mar 2010 16:18
het schijnt dat je hier http://mkb104.npage.de een motorkabelboom kunt bestellen voor de helft van de dealer prijs
Hartelijk dank voor de link, heb een mail gestuurd.
"Plorie" heeft me ook een adres gegeven, even ter info: een nieuwe kabelboom kost 700,- met montage 1650,-. zoveel is de wagen niet eens waard..
Nu wil ik gaan proberen een 2e-hands kabelboom te pakken te krijgen. Mocht ie dan weer goed lopen, kan ik altijd nog een nieuwe aanschaffen.
Een ieder bedankt voor zijn reactie(s) ,
Hans.
Edit: 2 mkb gevonden bij Beiboer MB parts, kijken wat de reactie wordt en of deze retour kan mocht deze ook krokant blijken,
Ik houd u op de hoogte
"Plorie" heeft me ook een adres gegeven, even ter info: een nieuwe kabelboom kost 700,- met montage 1650,-. zoveel is de wagen niet eens waard..
Nu wil ik gaan proberen een 2e-hands kabelboom te pakken te krijgen. Mocht ie dan weer goed lopen, kan ik altijd nog een nieuwe aanschaffen.
Een ieder bedankt voor zijn reactie(s) ,
Hans.
Edit: 2 mkb gevonden bij Beiboer MB parts, kijken wat de reactie wordt en of deze retour kan mocht deze ook krokant blijken,
Ik houd u op de hoogte
http://german-spob.com/start.php?teilen ... paget=gebr
Volgens mij moet deze passen/functioneren...
MB artikelnummer: A2024408605
Volgens mij moet deze passen/functioneren...
MB artikelnummer: A2024408605