Beste mede Mercedes fans.
Ik heb een ML 270 cdi W163 facelift uit 2004. Nu lagen mijn sleutels in een pand welke uitbrande. Ik zelf heb dit net wel maar mijn sleutels totaal niet overleefd. De auto wil ik nu gaan voorzien van Unimog assen met trekkerwielen, kooi constructie en zo voort. Dan wil ik er volgend jaar met een groep vrienden, die ook een dergelijk voertuig hebben, mee het terrein in gaan. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de enigste sleutel die ik heb heb helemaal verbrand is. Er lijkt nog wel een blokje in de restanten te zitten waar zo'n ring die om het contactslot zit op zou moeten reageren. Kan iemand mij vertellen hoe ik het alarm kan omzeilen? Ik ga van het hele project foto's maken en wil dan hier op dit forum ook een soort blog gaan bijhouden. Gr, Bokkie
Sleutel verbrand
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik denk dat we dat hier maar niet online gaan zetten, vind je ook nietBokkieAndijk schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik het alarm kan omzeilen?
Logboek S500.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jun 2007 22:16
- Locatie: Onderdijk
Haha. Daar ik ik niet eens bij stil gestaan. Als iemand mij denkt te kunnen helpen dan stuur ik graag even wat bewijzen in een pm om aan te tonen dat er niets zal gebeuren wat het spreekwoordelijke daglicht niet kan verdragen. Was idd niet de slimste actie van mij om het zo te plaatsen. Sorry.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jun 2007 22:16
- Locatie: Onderdijk
Ik durf niet te vragen wat een nieuwe sleutel kost. Maar het lijkt me een enorm bedrag voor een auto die in de rest van zijn leven misschien nog maar 1km af zal leggen.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nieuwe sleutel kan op chassisnummer besteld worden maar dan moet je wel met papieren, ID en de auto
naar de MB dealer.....
Dat laatste zal dan alleen op een trailer of oprijwagen lukken ben ik bang voor
naar de MB dealer.....
Dat laatste zal dan alleen op een trailer of oprijwagen lukken ben ik bang voor
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Wat je ook kunt doen is na een sleutelboer gaan en kijken als de transponder van de sleutel nog werkt ze hebben zon kastje waarmee ze de sleutel kunnen uitlezen als die aanwezig is laat je gewoon een normale sleutel bij maken , alleen je kunt dan niet meer de deuren van een afstand ontgrendelen alleen handmatig afsluiten en starten.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 jun 2007 22:16
- Locatie: Onderdijk
Heb ff gebeld. Een sleuteltje kost slechts € 325,- Das dus wat te gortig voor een crossauto lijkt mij. De printplaat is verbrand dus ik denk dat ik hem dan nog steeds niet van het alarm af krijg. Heb ik het goed als ik zeg dat het alarm bij activatie ook het starten blokkeert?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Deze vraag is al vaker gesteld, maar denk even andersom: het is niet makkelijk om een alarm uit te schakelen als je niet de originele attributen (lees: sleutel) hebt. Het zou wat zijn als dat allemaal zo eruit gesloopt kon worden. Want het is heel simpel: je hebt nu evenveel of zelfs minder toegangsmiddelen dan een gemiddelde autodief.
Logboek S500.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
buiten een eventueel optioneel alarm op (zoals het hier de hele tijd wordt genoemd) - zit er een transponder in die sleutel en een ontvanger in de auto en zolang de ontvanger de transponder niet ziet, valt er niets te starten
en dan is 325 euro nog niet eens zo slecht als dat de auto weer kan laten starten (ook een crosauto is stukken minder bruikbaar wanneer de motor niet start)
greetingz,
en dan is 325 euro nog niet eens zo slecht als dat de auto weer kan laten starten (ook een crosauto is stukken minder bruikbaar wanneer de motor niet start)
greetingz,
- DeMegens
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
- Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
- Specialisatie: Morsen
- Locatie: Brabant
Vergoed de (brand)verzekering hem niet? Hoef je niet je halve auto af te breken om hem te kunnen starten en werkt alles zoals het hoort. Duurt misschien ff maar je hebt er de minste moeite en zorgen mee.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Een beetje tricky misschien, maar als ik het goed zie is dat een FBS 2 sleutel? Hebben die niet een transponder of iets dergelijks in de baart ingebakken? En dus nog niet afhankelijk van de elektronica in het zwarte plastic. Of vergis ik me hier nu?
Als ik nu naar die sleutel kijk dan valt de schade op zich nog mee. Sleutelbaard lijk vrijwel in takt en van het plastic is ook maar een deel weg, zo gruwelijk heet zal het dan niet geweest zijn.
Ik verwacht dat je de wagen zelf er nog wel mee open zou moeten krijgen (puur mechanisch) en met een beetje mazzel werkt de sleutel nog gewoon in het contact slot. Alleen geen AB en alarm meer.
Als je op deze manier de wagen opent zal het alarm af gaan. Maar als ik het goed heb ook met een werkende sleutel in het contact ook weer uit gaan. Dat is bij de FBS3 in ieder geval wel zo.
Zeg maar op de manier openen/alarm deactiveren/starten met een sleutel met lege batterij...
Als ik nu naar die sleutel kijk dan valt de schade op zich nog mee. Sleutelbaard lijk vrijwel in takt en van het plastic is ook maar een deel weg, zo gruwelijk heet zal het dan niet geweest zijn.
Ik verwacht dat je de wagen zelf er nog wel mee open zou moeten krijgen (puur mechanisch) en met een beetje mazzel werkt de sleutel nog gewoon in het contact slot. Alleen geen AB en alarm meer.
Als je op deze manier de wagen opent zal het alarm af gaan. Maar als ik het goed heb ook met een werkende sleutel in het contact ook weer uit gaan. Dat is bij de FBS3 in ieder geval wel zo.
Zeg maar op de manier openen/alarm deactiveren/starten met een sleutel met lege batterij...