R 170 200 inhouden motor

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
louizy
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2012 18:17
Mercedes-Benz: w210 2n w124

28 okt 2014 15:57

Sinds 5 weken in het bezit van een slk 170 200 naast de W 210 300 td avantgarde combi die al weer 5 jaar in mijn bezit is.

Probleem met de slk is het volgende motor houd in en ook is het vermogen duidelijk minder als de tank dop er enige tij niet af is geweest.

Na dop een keer open te draaien een flink gesis,(ook als maar enkele kilometers zijn gereden), daarna zijn de problemen even opgelost totdat en weer onder of overdruk in de tank aanwezig is.
Na opendraaien dop is een behoorlijke benzine lucht te ruiken.
Heeft iemand hier een verklaring voor??

bvd
Louizy
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

28 okt 2014 16:17

Beluchting benzine tank verstopt?
Waar die zit? geen idee....(gaat volgens mij via een koolstof filter, of een 1 richtings klepje)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

28 okt 2014 16:37

scho2684 schreef:Beluchting benzine tank verstopt?
Waar die zit? geen idee....(gaat volgens mij via een koolstof filter, of een 1 richtings klepje)
Soms.......... :sst: wordt ik wel eens erg moe van al die
milieu maatregelen voor de particulier............... :roll:
Vroeger !! toen de uitlaat van je benzineauto na een snelle
rit nog lichtgrijs was als je de auto goed had afgesteld zat er
gewoon een gaatje in je tankdop :goedzo:

En als het mijn R170 was pakte ik nu meteen een accutol
en een 1 mm boortje :twisted: :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

28 okt 2014 16:39

Cornelis69 schreef:Vroeger !! toen de uitlaat van je benzineauto na een snelle
rit nog lichtgrijs was
Owja, dat weet ik ook nog wel... :goedzo:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
louizy
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2012 18:17
Mercedes-Benz: w210 2n w124

28 okt 2014 18:26

Ja ook wel eens over een koolstof filter gelezen bij rechter voorwiel!

weet iemand of dat ook bij een slk aanwezig is??
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 okt 2014 19:30

Zit over het algemeen rechtsachter, bij de tank.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

28 okt 2014 19:41

Cornelis69 schreef:En als het mijn R170 was pakte ik nu meteen een accutol
en een 1 mm boortje :twisted: :owja:
:roll: Nee hoor, dat mag niet...
Benzine vervliegt en mag in geen geval contact maken met de buitenlucht.... :schamen:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

28 okt 2014 20:09

Rechtsonder zit de ontluchter van de tank, is een rubberen tuitje, vlak achter de bumper.

Maar leuk man een SLK R170 :goedzo:

http://www.ebay.co.uk/bhp/gummi-pflege
Wonderspul voor je dakrubbers
rubbers in goede conditie te houden erg belangrijk bij de R170, zijn gevoelig voor lekkage.

Controleer geregeld uw afvoergootjes aan de voor en achterzijde, vooral achter zeer belangrijk!
Mocht deze verstopt raken kan de kofferbak vol water lopen en op de bodem ligt nu net een dure module die veel regelt waaronder het dak.
Achter zitten ze in de rand onder de kofferklep, links en rechts afgedekt met een zwart roostertje.
Makkelijkste is even de roosters verwijderen en met een verlengde slang doorblazen met de compressor, met wat water kunt u controleren of ze vrij zijn, moet onder de achter bumper water wegkomen als ze vrij zijn.

http://ryououki.no-ip.com/r170/

Ook zou ik een olie stop kabel monteren, de nokkenasmagneet lekt namelijk waardoor de olie langzaam naar de computer kruipt via de kabelboom.
IN het ergste geval moet u een nieuwe kabel en computer kopen, kost 1000 euro of meer.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... t%20hold=0
Ideaal!
Laatst gewijzigd door bofkont op 28 okt 2014 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

28 okt 2014 20:16

Is dat dan ook gelijk de beluchter?
Ontluchten als in tank vullen, lucht moet er uit...
Beluchten als in benzine op rijden, tank moet lucht hebben...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

28 okt 2014 20:24

Oh dat zou ik eerlijk gezegd niet weten scho :$
maar goed dat je de tip even mee geeft.
Plaats reactie