Sinds 5 weken in het bezit van een slk 170 200 naast de W 210 300 td avantgarde combi die al weer 5 jaar in mijn bezit is.
Probleem met de slk is het volgende motor houd in en ook is het vermogen duidelijk minder als de tank dop er enige tij niet af is geweest.
Na dop een keer open te draaien een flink gesis,(ook als maar enkele kilometers zijn gereden), daarna zijn de problemen even opgelost totdat en weer onder of overdruk in de tank aanwezig is.
Na opendraaien dop is een behoorlijke benzine lucht te ruiken.
Heeft iemand hier een verklaring voor??
bvd
Louizy
R 170 200 inhouden motor
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Beluchting benzine tank verstopt?
Waar die zit? geen idee....(gaat volgens mij via een koolstof filter, of een 1 richtings klepje)
Waar die zit? geen idee....(gaat volgens mij via een koolstof filter, of een 1 richtings klepje)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Soms.......... wordt ik wel eens erg moe van al diescho2684 schreef:Beluchting benzine tank verstopt?
Waar die zit? geen idee....(gaat volgens mij via een koolstof filter, of een 1 richtings klepje)
milieu maatregelen voor de particulier...............
Vroeger !! toen de uitlaat van je benzineauto na een snelle
rit nog lichtgrijs was als je de auto goed had afgesteld zat er
gewoon een gaatje in je tankdop
En als het mijn R170 was pakte ik nu meteen een accutol
en een 1 mm boortje
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Owja, dat weet ik ook nog wel...Cornelis69 schreef:Vroeger !! toen de uitlaat van je benzineauto na een snelle
rit nog lichtgrijs was
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Nee hoor, dat mag niet...Cornelis69 schreef:En als het mijn R170 was pakte ik nu meteen een accutol
en een 1 mm boortje
Benzine vervliegt en mag in geen geval contact maken met de buitenlucht....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Rechtsonder zit de ontluchter van de tank, is een rubberen tuitje, vlak achter de bumper.
Maar leuk man een SLK R170
http://www.ebay.co.uk/bhp/gummi-pflege
Wonderspul voor je dakrubbers
rubbers in goede conditie te houden erg belangrijk bij de R170, zijn gevoelig voor lekkage.
Controleer geregeld uw afvoergootjes aan de voor en achterzijde, vooral achter zeer belangrijk!
Mocht deze verstopt raken kan de kofferbak vol water lopen en op de bodem ligt nu net een dure module die veel regelt waaronder het dak.
Achter zitten ze in de rand onder de kofferklep, links en rechts afgedekt met een zwart roostertje.
Makkelijkste is even de roosters verwijderen en met een verlengde slang doorblazen met de compressor, met wat water kunt u controleren of ze vrij zijn, moet onder de achter bumper water wegkomen als ze vrij zijn.
http://ryououki.no-ip.com/r170/
Ook zou ik een olie stop kabel monteren, de nokkenasmagneet lekt namelijk waardoor de olie langzaam naar de computer kruipt via de kabelboom.
IN het ergste geval moet u een nieuwe kabel en computer kopen, kost 1000 euro of meer.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... t%20hold=0
Ideaal!
Maar leuk man een SLK R170
http://www.ebay.co.uk/bhp/gummi-pflege
Wonderspul voor je dakrubbers
rubbers in goede conditie te houden erg belangrijk bij de R170, zijn gevoelig voor lekkage.
Controleer geregeld uw afvoergootjes aan de voor en achterzijde, vooral achter zeer belangrijk!
Mocht deze verstopt raken kan de kofferbak vol water lopen en op de bodem ligt nu net een dure module die veel regelt waaronder het dak.
Achter zitten ze in de rand onder de kofferklep, links en rechts afgedekt met een zwart roostertje.
Makkelijkste is even de roosters verwijderen en met een verlengde slang doorblazen met de compressor, met wat water kunt u controleren of ze vrij zijn, moet onder de achter bumper water wegkomen als ze vrij zijn.
http://ryououki.no-ip.com/r170/
Ook zou ik een olie stop kabel monteren, de nokkenasmagneet lekt namelijk waardoor de olie langzaam naar de computer kruipt via de kabelboom.
IN het ergste geval moet u een nieuwe kabel en computer kopen, kost 1000 euro of meer.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... t%20hold=0
Ideaal!
Laatst gewijzigd door bofkont op 28 okt 2014 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Is dat dan ook gelijk de beluchter?
Ontluchten als in tank vullen, lucht moet er uit...
Beluchten als in benzine op rijden, tank moet lucht hebben...
Ontluchten als in tank vullen, lucht moet er uit...
Beluchten als in benzine op rijden, tank moet lucht hebben...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z