W211 Gele motormanagment lampje
Bij mijn w211 blijft het gele motormanagment lampje branden zonder dat ik echt problemen had. Motor liep erg onrustig toen het aanging. Na stoppen en opnieuw starten weer alles normaal, behalve dat het lampje blijft branden. Dit probleem heb ik bij kmstand 80.000 (nu164000) ook gehad. Duitse MB dealer heeft toen de ketting in de motor vervangen (opgerekte ketting naar zijn mening) en het probleem was verdwenen. Kosten toendertijd Euro 600. Heb het verhaaltje nooit geloofd. Idem dite nederlandse dealer vond ook altijd wel iets tegen hoge rparatiekosten, terwijl er geen problemen waren. Wie kan mij helpen?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Even een apart onderwerp gemaakt van je vraag
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een lampje kan 1000 oorzaken hebben, daar zul je hier geen zinnig antwoord op krijgen. Uitlezen met Star bij een specialist of dealer is de eerste stap, maar dan is het handig als je vermeldt in welke regio je zit.
Logboek S500.
Ik heb de auto bij de EMA toendertijd gekocht in Eindhoven en de beurten laten doen bij de EMA in Roermond. Zo ver als ik het weet zijn die inmiddels failliet. Heb de auto toendertijd met volle garantie gekocht. In die tijd hebben ze veel onderdelen gratis vervangen terwijl ik geen klachten had. (turbo, startmotor,etc.) Had geen vertrouwen meer in ze en ben naar duitse Dealer gegaan, hoewel ik die ook niet vertrouwde. Weet nu niet wie ik wel kan vertrouwen. Moet einde week op vakantie naar het Sauerland en weet niet of ik ermee kan doorrijden tot ik weer terug ben. Wie mij raad?
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Naar mijn idee moet je niet met zulke lampjes verre einden gaan rijden, zeker als je niet weet wat er aan de hand is.
Je hebt wel een erg wantrouwende houding tegen dealers... terwijl als ik het goed begrijp ze wel problemen hebben opgelost en ook nog eens dure dingen onder garantie hebben vervangen? Daar zou ik maar wat blij mee zijn...
Er meldt zich vast wel iemand die een adresje in jouw omgeving weet, of anders kun je in de buurt van Tilburg terecht bij Dennis Combi of in de achterhoek bij MBenzNL.
Je hebt wel een erg wantrouwende houding tegen dealers... terwijl als ik het goed begrijp ze wel problemen hebben opgelost en ook nog eens dure dingen onder garantie hebben vervangen? Daar zou ik maar wat blij mee zijn...
Er meldt zich vast wel iemand die een adresje in jouw omgeving weet, of anders kun je in de buurt van Tilburg terecht bij Dennis Combi of in de achterhoek bij MBenzNL.
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Het kan van alles zijn van een losgeschoten stekkertje, een defecte lambdasonde of een blok dat op ontploffen staat.
Zie adviezen hierboven. Meten is weten en gissen is missen
Zie adviezen hierboven. Meten is weten en gissen is missen
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Volgens dit overzicht staat vd Akker in Uden hoog aangeschreven.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Op basis van...........?Prometheus schreef:Volgens dit overzicht staat vd Akker in Uden hoog aangeschreven.
Beoordeeld door............?
Getoetst op waarheid en betrouwbaarheid door..........?
Sorry hoor maar de inhoud van dit soort sites met oncontroleerbare
"aanbevelingen" & "beoordelingen" heeft voor mij dezelfde waarde als
een toiletrol ......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je zult er maar een nodig hebben en niet kunnen vinden!Cornelis69 schreef:heeft voor mij dezelfde waarde als
een toiletrol ......
Maar OT; zal regio Roermond zijn gok ik.
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8040
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Lees het toch best vaak: het niet vertrouwen van een dealer...
Nu is het wel algemeen bekend dat de tegenwoordige generatie dealer werkplaatsen niet altijd evenveel kennis hebben van autotechniek, het is tegenwoordig immers een computer uitlezen en modulair vervangen...
Het feit dat een werkplaats niet vertrouwd wordt heeft echter volgens mij alleen maar te maken wanneer rekeningen duurder uitvallen dan men gehoopt had of zou verwachten dat deze duurder zijn en verder ook niet meer informeren.
In veel gevallen probeert men ook gratis info op te halen (is overigens niks mis mee) en vervolgens met die verkregen info "ergens" langs te gaan om het al dan of niet te laten opknappen (of verzieken)
Een geel motor lampje staat omschreven in je gebruiks-handleiding: zo spoedig als mogelijk naar een door MB erkend bedrijf laten nakijken.
Laat dat ding gewoon bij een dealer uitlezen, dan heb je in ieder geval een indicatie waar mogelijk de oorzaak zit, dat kost echt niet heel de wereld en beslist minder dan mogelijke vervolgschade...
Daarna kun je altijd nog bepalen waar je het laat repareren...
Nu is het wel algemeen bekend dat de tegenwoordige generatie dealer werkplaatsen niet altijd evenveel kennis hebben van autotechniek, het is tegenwoordig immers een computer uitlezen en modulair vervangen...
Het feit dat een werkplaats niet vertrouwd wordt heeft echter volgens mij alleen maar te maken wanneer rekeningen duurder uitvallen dan men gehoopt had of zou verwachten dat deze duurder zijn en verder ook niet meer informeren.
In veel gevallen probeert men ook gratis info op te halen (is overigens niks mis mee) en vervolgens met die verkregen info "ergens" langs te gaan om het al dan of niet te laten opknappen (of verzieken)
Een geel motor lampje staat omschreven in je gebruiks-handleiding: zo spoedig als mogelijk naar een door MB erkend bedrijf laten nakijken.
Laat dat ding gewoon bij een dealer uitlezen, dan heb je in ieder geval een indicatie waar mogelijk de oorzaak zit, dat kost echt niet heel de wereld en beslist minder dan mogelijke vervolgschade...
Daarna kun je altijd nog bepalen waar je het laat repareren...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het gaat vaak mis op het punt 'communicatie', en dan wel beide zijden op. Een klant moet duidelijk uitspreken wat hij verwacht en een dealer moet duidelijk communiceren wat ze gaan doen, wat ze gevonden hebben en wat er gedaan moet worden.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
en wat dat gaat kosten ook tochplorie schreef:Het gaat vaak mis op het punt 'communicatie', en dan wel beide zijden op. Een klant moet duidelijk uitspreken wat hij verwacht en een dealer moet duidelijk communiceren wat ze gaan doen, wat ze gevonden hebben en wat er gedaan moet worden.
en soms ook nog wat er nog meer mis kan gaan tijdens de reparatie
en wat dat extra kan gaan kosten
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....