W203 C klasse kompressor Auto houdt in bij gas geven

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Alaatin61
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2013 19:27

25 okt 2014 16:07

Hallo forumleden,

Ik heb een vervelend probleem. Het gaat om een C Klasse C200 kompressor bouwjaar 2001 handgeschakeld.

Autohoudt in bij het gas geven. Het volgende is al gedaan. Nieuwe luchtmassameter, nieuwe nokkenasversteller en een nieuwe abschaltventil, allemaal origineel. Als ik de auto laat uitlezen geeft de auto de luchtmassameter aan. En als ik de storingen laat wissen is het probleem weg. Alles werkt de auto trekt goed op, maar na een tijdje (paar uur) is het probleem weer terug.
Alaatin61
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2013 19:27

25 okt 2014 16:24

Hier nog wat informatie. De auto komt wel tot 4 a 5 duizend toeren, maar dit gaat langzamer vergeleken met vroeger. Het lijkt alsof de motor 100 pk heeft in plaats van 163 pk.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

25 okt 2014 16:44

Als hij het probleem heeft even een stukje rijden met de stekker van de LMM los. Heeft de auto dan wel weer vol vermogen, dan is de LMM hoofdverdachte.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

06 nov 2014 14:38

Alaatin61 is u probleem opgelost?
Graag zou ik ook e.e.a. willen weten want ik heb een soortgelijk probleem en ik lees er veel over de LMM etc problemen.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

10 nov 2014 23:52

OOk mijn wagen houd soms'' in, ook een C klasse 2.00 een W203 bouwjaar 2001 2 deurs model
vanmorgen stond ik even stil met koude draaiende motor en het verbruik in display liep op naar record hoogte van 28.2 / 100km
na een stukje rijden loopt hij langzaam terug naar 13.5 wat nog teveel is
De ene dag rijd hij snoei hard en de andere dag is het of dat hij maar 100 pk s heeft ipv de 163 .... :?

vorige week uitgelezen nadat het motormanagement lampje brandde en men dacht aan een slecht werkende gasklep, deze is gedemonteerd en schoongemaakt/ gesmeerd
toch is het probleem weer terug, dan snel dan langzamer al brand het motormanagement lampje ''nog'' niet weer.
iemand idee waar te zoeken? ik lees en hoor dat hier meer mensen met dit model veel problemen hebben.
Zelfs ik hoorde de garage zeggen er staat er 1 met een zelfde probleem en we komen er niet uit ... wat moet ik dan?
Iemand idee? ook voor de persoon die dit topic opende want die heeft een soortgelijk probleem
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

14 nov 2014 20:36

Zijn de bougies nog ok? Bij een hogere compressiedruk is het moeilijker om vonken te trekken. Bij volgas is de druk het hoogst.
En bij' misfiring' durft het verbruik omhoog gaan omdat de lambda sonde zuurstof dedecteert in de uitlaat. Ten gevolge daarvan zet de motorstuurdoos het mengsel steeds rijker.

Ik zou met bougies beginnen
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

15 nov 2014 19:09

Dankjewel Johan

long live Bougies voor zo n 80.000 km, en die zijn vorig jaar gezet, al kan ik ze nog wel ff laten controleren ik had het gevaagd maar weet niet of ze het gedaan hebben. en 2( bougies zit niet standaard in de beurt)
Maar dat verklaar denk ik nogniet dat hij de ene keer wel sneller is dan de andere keer

thx voor de tip
De vorige keer is hij uitgelezen en wat veranderd, de monteur zei de waardes ff aan te kijken endat hij zelf inregeld... ik heb geen idee of dat zo is.
het lampje is nog niet gaan branden
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

15 nov 2014 19:11

Alaatin probleem al weg of ?
is het ook een benzine ?
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

15 nov 2014 19:14

P.s. volgens de monteur kan het van alles zijn
Wat de auto aangeeft (uitlezen) is toch maar een richting'' naar een probleem?

Monteur zei nog dat al geeft de auto het niet aan het alsnog de LM kan zijn, je zou er eigenlijk 1 moeten hebben om te testen... maar het zijn dure dingen orginleel zo n 400 ?
en als je dan nog het probleem hebt ben je 400 armer
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Leeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2014 22:55
Mercedes-Benz: C180 estate

16 nov 2014 10:21

Interessant topic,

Zoals al in een ander topic aangegeven vind ik dat mijn W204 teveel lawaai maakt bij het optrekken ( ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar de BMW's die ik altijd hiervoor had waren wat dat betreft een stuk stiller, eens op snelheid is de Mercedes stil trouwens ). Ook heb ik het idee dat het de ene keer sneller gaat dan de andere ( het optrekken/inhalen ). Bougies heb ik al gecontroleerd, zagen er allemaal hetzelfde uit ( wat misschien geen garantie is voor werking ).
Mijn vragen m.b.t. bovenstaande opmerkingen, kan je lucht massa meter maar zo afkoppelen ( heeft dit geen nadelige effecten ? ). Waar zit de stekker van deze meter ( het betreft een model 2011 )
Zijn er andere/betere bougies die het lopen van de motor positief kunnen beinvloeden ( in mijn BMW zaten van die bougies met meerdere electroden, wel duur maar misschien beter? of iridium bougies, iemand ervaringen ? ).
Ik heb trouwens geen ervaring met wat is "normaal" voor geluid in deze auto en als ik bij de dealer komt geeft hij aan dat dit "normaal" is, zou dat niet zo zijn kost hem dat wat ( garantie ). Dus of dit helemaal objectief is? Heeft iemand een adres in het noorden van het land wat geen officiele dealer is en dit kan beoordelen. Het kan m.i. geen officiele dealer zijn omdat in het hele noorden tot dezelfde groep hoort

B.v.d. Arie
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

18 nov 2014 17:24

Dat zou ik ook niet weten Leeuw maar ik zou als u was toch ff reageren in dat topic want dat is heel wat anders dan lawaai maken" het onderwerp ''inhouden''
De kans op antwoord op uw storing is nl groter gezien het onderwerp daar over gaat
niet rot bedoeld hoor ik heb niks te vertellen hierover :)
en betreft bougies zou ik gewoon nazien dat geen wat er in hoort en geen rommel dan is dat uitgesloten
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

19 nov 2014 12:52

Update van mijn W203

Misschien ook van nu voor Alaatin;

Vandaag toch nog eens gekeken n.a.v diverse topics van o.a. olie lekkage nabij de nokkenas en als gevolg daarvan vervuilde stekkers.
En wat blijkt dat mijn W203 sport daar ook last van heeft!
Kapje vooraan de cilinderblok eraf klikken, en daar zit een soort van magneet? verbonden met een stekker.
er zit al een verloop kabeltje aan zodat olie niet direkt weg kan lopen in de kabel.
In overleg met de monteur komen we tot de conclusie dat de zogenaamde magneet nabij de nokkenas ''inwendig'' wat olie lekt en de olie zit ook al aan de stekker! ik kan dat wel ontvetten met remolie maar als de magneet'' zelf lek is dan is dat maar tijdelijk dus en herhaalt het zich weer.
Dit kan zo wie zo niet goed zijn dus een nieuwe magneet a +/- €81 en meteen maar een nieuw kabeltje a €23 en het monteren, magneet moet met vloeibare pakking gemonteerd worden dat is 1 uur a €120 MB uurtarief dus te samen €200 hoppaaaaaaa :shock:

Mag ik hieruit concluderen dat als er olie lekt het kontakt slecht is/word? de gassen die worden gemeten waarin een kleine hoeveelheid lekkende olie een andere meting geeft? met alle gevolgen van dien?
Mijn oorspronkelijk klacht was dus dat de wagen soms ontzettend snel is en dan opeens weer inhoud en wisselende (benzine) / waardes / verbruik op mijn display
Ik heb heel benieuwd, volgende week de afspraak het spul laten vervangen en kijken of het euvel zich niet herhaalt.
word vervolgd
Commentaar kom maar .... :)

P.s. Alaatin heb jij geen olie lekkage bij de nokkenas / stekkers? weet niet of dat ermee heeft te maken maar toch....
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Alaatin61
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2013 19:27

21 nov 2014 18:19

Bij mij is het probleem de luchtmassameter, is opgelost. Uit voorzorg heb ik ook de nokkenasversteller, extra kabel naar de nokkenasversteller en de abschaltsventiel vervangen.
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

22 nov 2014 10:12

Hoi Allaatin,. leuk en bedankt dat u even wat horen dat is gunstig voor mij en uiteraard ook anderen die dit vaak voorkomend probleem hebben.
Wat bent u voor de onderdelen kwijt als ik vragen mag, graag ff een +/- prijs per onderdeel en wel MB orgineeel?

Had u melding op de comp dat de LM het was of alleen verdacht ?
Bij mij is een klein (inwendig) olie lek bij de nokkenasversteller/magneet en dat zorgt dat ook de stekkers vol in de olie zitten en deze zou ik woensdag laten vervangen maar ik betwijfel het of het daarmee is opgelost ik denk eerder de luchtmassameter te vervangen dan kan ik altijd nog zien maar dan weet ik meteen wat en of dat de boosdoener is.
Ik heb het schoon gemaakt en zou a.s. een afspraak hebben bij de MB
Ik kan nu nog zeggen de LM te vervangen dat lijkt mij logischer verklaring dat hij verschillende waardes meet dan de magneet hoewel (weinig) olie lek ook niet goed is maar het word een te dure grap omalles in 1 te doen

Hoe zijn bij u de meetwaardes in de display?
B.v. Als ik met koude motor weg rijd kan hij de ene keer oplopen tot rond de 20 / 100 km en de andere keer weer 16 / 100 km
Ik hoor graag van u
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

22 nov 2014 10:28

Ik lees dat u op 25 oktober de luchtmassameter heeft vervangen en het probleem er nog was hoe kan dit ?
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Plaats reactie