Goede middag,
Ik heb een ML 400 CDI van Jan 2003 en rij er momenteel mee in Kameroen.
1e vraag:
Nu meen ik er goed aan te doen de distributieriem/ketting op tijd te vervangen, maar een monteur hier (geen MB monteur) zegt dat mijn auto die niet heeft of niet hoeft te worden vervangen.
Ik dacht dat alle auto's die hadden maar heb ik het mis?
2e vraag:
Ik wil de koplampen vervangen wegens beschadiging maar alle automonteurs komen met een verkeerd model aanzetten en mompelen dan iets over dat mijn auto een Amerikaans model zou zijn en dat die andere koplampen heeft. mijn auto komt trouwens uit Duitsland.
Klopt het dat er verschillende modellen zijn en dus ook verschillende koplampen?
mvg
Harry
W163 ML 400 Distributieketting vraag en koplampen afstelllen
- MB320-4matic-wdb210
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 jun 2014 11:43
- Mercedes-Benz: ML 400 CDI, WDB163, 2003 + W212 2010
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik begrijp de topic titel niet echt: MB320-4matic-wdb210, dan heb je het over een 210 model, 320 (benz of diez?)
Je vraag betreft een ML 400 CDI...
In ieder geval is "nauwlettend in de gaten houden van" geen echt overbodige luxe bij een 400 CDI mbt de distributie (ketting)
Daar is hier op het forum voldoende info over te vinden.
Wat betreft die koplampen, die zullen waarschijnlijk alles wat niet uit Kameroen komt met US aanduiden...
Als het echt US lampen zijn, dan kunnen deze inderdaad anders zijn...
Je vraag betreft een ML 400 CDI...
In ieder geval is "nauwlettend in de gaten houden van" geen echt overbodige luxe bij een 400 CDI mbt de distributie (ketting)
Daar is hier op het forum voldoende info over te vinden.
Wat betreft die koplampen, die zullen waarschijnlijk alles wat niet uit Kameroen komt met US aanduiden...
Als het echt US lampen zijn, dan kunnen deze inderdaad anders zijn...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je motor heeft een ketting. 'In principe' zijn die onderhoudsvrij, maar zodra er problemen mee zijn moet je er snel bij zijn en vervangen, voordat je blok in de soep draait.
Wat zijn de 'beschadigingen'? Bedoel je vergeling van de plastic lenzen of zijn ze echt fysiek beschadigd? Anders kan een goede polijstbeurt nog wonderen verrichten.
Wat zijn de 'beschadigingen'? Bedoel je vergeling van de plastic lenzen of zijn ze echt fysiek beschadigd? Anders kan een goede polijstbeurt nog wonderen verrichten.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De 400 cdi heeft 2 echt zwakke plekken en dat is 1 de distributieketting die " lang trekt "
en 2 olielekkages waar je ze maar kan bedenken.
De ML wordt in de USA geproduceerd dus vandaar misschien enige verwarring.
Als de auto oorspronkelijk is geproduceerd voor Europa/ Duitsland en daar ook nieuw
is afgeleverd dan zijn het gewoon Europese lampen. Op veel MB onderdelen
zijn nummers terug te vinden dus ga daar eerst eens naar op zoek.
en 2 olielekkages waar je ze maar kan bedenken.
De ML wordt in de USA geproduceerd dus vandaar misschien enige verwarring.
Als de auto oorspronkelijk is geproduceerd voor Europa/ Duitsland en daar ook nieuw
is afgeleverd dan zijn het gewoon Europese lampen. Op veel MB onderdelen
zijn nummers terug te vinden dus ga daar eerst eens naar op zoek.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MB320-4matic-wdb210
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 jun 2014 11:43
- Mercedes-Benz: ML 400 CDI, WDB163, 2003 + W212 2010
Dank allemaal voor de super snelle reacties!
Ik zal kort even reageren:
scho2684:
Topic Titel is idd verwarrend, maar toen ik mij aanmeldde had ik een MB320-4matic-wdb210 (nog steeds trouwens met bijna 500.000 op de teller) en inmiddels heb ik er een ML400 bijgekocht, vandaar
Op dit moment geen problemen met de ketting, maar ik las er over dat het bij de ML400 nog al snel een probleem kan worden, iemand schreef hier zelfs: (ik citeer: "de Mercedes zegt dat je om de 50k aan de beurt bent met deze ketting en dat geloof ik zomaar." dus daar schrok ik wel van, heb inmiddels 179000 op de teller staan en geen idee of de vorige eigenaar er ooit iets aan gedaan heeft, vandaar. (gekocht met 159000).
Maar hij loopt prima en gaan rare geluiden.
plorie:
wbt de koplamp: ik had de lamp hier vervangen, maar de vervanger bleek een slechte Chinese kopie te zijn en nu in de unit binnenin volledig gesmolten, en weet niet of ik alleen het binnen gedeelte kan vervangen. maar alle koplampunits die ze me laten zien dan duidelijk een ander model en stelmotor/relais etc. zijn niet verwisselbaar.
cornelis69:
dat ga ik doen, een hele goede tip en dom dat ik er zelf niet even aan gedacht heb.
Desnoods bestel ik een setje in Duitsland waar ze niet zo verschrikkelijk duur zijn.
Dank voor de reacties!
Ik zal kort even reageren:
scho2684:
Topic Titel is idd verwarrend, maar toen ik mij aanmeldde had ik een MB320-4matic-wdb210 (nog steeds trouwens met bijna 500.000 op de teller) en inmiddels heb ik er een ML400 bijgekocht, vandaar
Op dit moment geen problemen met de ketting, maar ik las er over dat het bij de ML400 nog al snel een probleem kan worden, iemand schreef hier zelfs: (ik citeer: "de Mercedes zegt dat je om de 50k aan de beurt bent met deze ketting en dat geloof ik zomaar." dus daar schrok ik wel van, heb inmiddels 179000 op de teller staan en geen idee of de vorige eigenaar er ooit iets aan gedaan heeft, vandaar. (gekocht met 159000).
Maar hij loopt prima en gaan rare geluiden.
plorie:
wbt de koplamp: ik had de lamp hier vervangen, maar de vervanger bleek een slechte Chinese kopie te zijn en nu in de unit binnenin volledig gesmolten, en weet niet of ik alleen het binnen gedeelte kan vervangen. maar alle koplampunits die ze me laten zien dan duidelijk een ander model en stelmotor/relais etc. zijn niet verwisselbaar.
cornelis69:
dat ga ik doen, een hele goede tip en dom dat ik er zelf niet even aan gedacht heb.
Desnoods bestel ik een setje in Duitsland waar ze niet zo verschrikkelijk duur zijn.
Dank voor de reacties!
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Neem anders hier een abbo op EPC, dan kun je op je eigen chassisnr. precies opzoeken welke onderdelen je nodig hebt.
http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... tal.action
http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... tal.action
Logboek S500.
- MB320-4matic-wdb210
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 jun 2014 11:43
- Mercedes-Benz: ML 400 CDI, WDB163, 2003 + W212 2010
Dank voor de reacties.
Vooral de tip van EPC is zeer welkom, dat gaan we absoluut doen. 35/jaar daar kan je jezelf niet gek voor zoeken met alle risico van dien dat je toch een verkeerd onderdeel hebt.
WIS af en toe, wanneer nodig (is een stuk duurder)
harry
Vooral de tip van EPC is zeer welkom, dat gaan we absoluut doen. 35/jaar daar kan je jezelf niet gek voor zoeken met alle risico van dien dat je toch een verkeerd onderdeel hebt.
WIS af en toe, wanneer nodig (is een stuk duurder)
harry
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik heb de topic titel maar aangepast. Het is natuurlijk niet de bedoeling om je forumnaam als de naam van het onderwerp in te vullenMB320-4matic-wdb210 schreef:Dank voor de reacties.
Vooral de tip van EPC is zeer welkom, dat gaan we absoluut doen. 35/jaar daar kan je jezelf niet gek voor zoeken met alle risico van dien dat je toch een verkeerd onderdeel hebt.
WIS af en toe, wanneer nodig (is een stuk duurder)
harry
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO