Hallo,
Ben een tijdje niet op dit forum geweest. Heb een paar jaar geleden mijn SL500 verkocht maar de mercedeskriebels beginnen toch weer terug te komen.
Weet niet of ik deze vraag hier bij de technische vragen mag stellen maar ik moet toch ergens beginnen.
Is er misschien iemand die de (onderhouds)historie van deze SL55 AMG kent? Het lijkt mij wel wat. Hij is van 2002 en in 2008 in Nederland op kenteken gekomen. Km. stand zou 113.869 zijn. Het aantal eigenaren volgens de RDW is 3.
Staat te koop op een veiling en het is garantie tot aan de deur, ook geen proefrit mogelijk.
SL55 AMG 2002 - Historie?
- Wim063
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 sep 2014 15:59
- Mercedes-Benz: G63 (463), ML63 (W166), AMG GTs Edition 1 (C190), E coupé (2018)
Gouden Tip:
Koop NOOIT een SL55 van voor de facelift met meer dan 100.000 km!!
Ik heb er eentje gehad (van 2003) en ze hadden me ook gewaarschuwd... (toch vond ik de wagen zooooo mooi dat ik hem toch gekocht heb)...
ALLES gaat daar gewoon aan stuk... (behalve de motor) en alles kost beste veel geld...
Dit heb ik allemaal vervangen op +/- 8 maanden:
- SBC pomp
- ABC pomp
- luchtveringen
- Comand APS
- kortsluiting in kontactdoos
- koffersluiting-pomp
- 'bonnet'-sensor voor motorkap
- Service B
Kostprijs: +/- 18.500 euro
Toen van 'ellende' verkocht aan het buitenland, omdat volgens mijn dealer de lijst 'gekende' problemen nog niet was vervangen...
Wat niet wil zeggen; de dagen dat hij in mijn garage stond (en niet bij de dealer voor stukken), was het een zalige wagen met een heerlijke sound!
Koop NOOIT een SL55 van voor de facelift met meer dan 100.000 km!!
Ik heb er eentje gehad (van 2003) en ze hadden me ook gewaarschuwd... (toch vond ik de wagen zooooo mooi dat ik hem toch gekocht heb)...
ALLES gaat daar gewoon aan stuk... (behalve de motor) en alles kost beste veel geld...
Dit heb ik allemaal vervangen op +/- 8 maanden:
- SBC pomp
- ABC pomp
- luchtveringen
- Comand APS
- kortsluiting in kontactdoos
- koffersluiting-pomp
- 'bonnet'-sensor voor motorkap
- Service B
Kostprijs: +/- 18.500 euro
Toen van 'ellende' verkocht aan het buitenland, omdat volgens mijn dealer de lijst 'gekende' problemen nog niet was vervangen...
Wat niet wil zeggen; de dagen dat hij in mijn garage stond (en niet bij de dealer voor stukken), was het een zalige wagen met een heerlijke sound!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat lijkt me wel ja. Ik kan er weinig over zeggen behalve dat ik de wielen echt meer dan verschrikkelijk vind. Ik zou zo'n auto denk ik alleen in originele staat willen kopen en dan moet hij erg netjes zijn. Kost hij wellicht wat meer maar op de lange(re) termijn verdien je dat meestal wel terug.
- JosCLK
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Deze problemen hebben niets te maken met het feit dat het een SL55AMG betreft, het zou dan ook gelden voor bijvoorbeeld een SL500. Heb deze zelf gehad (bouwjaar 2002), zo'n 40.000 kilometer mee gereden tot ongeveer 128.000 kilometer en geen van vermelde problemen gehad. Het heeft meer te maken met hoe een auto is onderhouden en wat er mee gebeurd is voordat je de auto koopt. Waar kwam bijvoorbeeld jouw auto vandaan, dealer of handelaar, wel of geen garantie, schadegevalletje, historie bekend? En service B valt gewoon onder onderhoud, lijkt me geen typisch probleem van de SL55. Je kunt dus niet stellen dat alle SL55 AMG's vanaf 2002 "slechte" auto's zijn. Verder betreft het een auto met bijna 500PK, inmiddels meer dan 10 jaar oud dus kun je ook niet verwachten dat je zo'n auto rijdt tegen de kosten van een C-klasse. Overigens zou ik de auto bij de domeinen laten staan alleen al vanwege het feit dat de historie niet bekend is, de lelijke wielen en het feit dat auto's bij de domeinen vaak voor behoorlijk hoge prijzen weggaan.Wim063 schreef:Gouden Tip:
Koop NOOIT een SL55 van voor de facelift met meer dan 100.000 km!!
Ik heb er eentje gehad (van 2003) en ze hadden me ook gewaarschuwd... (toch vond ik de wagen zooooo mooi dat ik hem toch gekocht heb)...
ALLES gaat daar gewoon aan stuk... (behalve de motor) en alles kost beste veel geld...
Dit heb ik allemaal vervangen op +/- 8 maanden:
- SBC pomp
- ABC pomp
- luchtveringen
- Comand APS
- kortsluiting in kontactdoos
- koffersluiting-pomp
- 'bonnet'-sensor voor motorkap
- Service B
Kostprijs: +/- 18.500 euro
Toen van 'ellende' verkocht aan het buitenland, omdat volgens mijn dealer de lijst 'gekende' problemen nog niet was vervangen...
Wat niet wil zeggen; de dagen dat hij in mijn garage stond (en niet bij de dealer voor stukken), was het een zalige wagen met een heerlijke sound!
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een historie is leuk maar ook niet zaligmakend. Als er veel aan gedaan is, denk je dan 'wat een rampenhok' of 'mooi er is al veel aan gedaan'? En als er nauwelijks bijzondere dingen aan zijn gedaan, is dat dan een teken voor een zorgeloze toekomst of moet je bang zijn dat alles er nog aan zit te komen? Het enige wat je er uit af kunt leiden is of hij op tijd z'n beurten heeft gehad (en of iemand bereid was veel geld erin te investeren).
Ik hecht er zelf weinig waarde aan. Een auto waar weinig van bekend is geeft een leuke onderhandelingspositie (aangezien algemeen aangenomen wordt dat historie 'waardevol' is). Voor de rest check ik een auto grondig, ik hoef niet perse te weten wat er vroeger aan is gedaan maar hoe de huidige stand van zaken is.
Meestal moet je toch gewoon mazzel hebben en eventuele garantie voor niet-zelf-klussers of nieuwere auto's is dan wel verstandig.
Ik hecht er zelf weinig waarde aan. Een auto waar weinig van bekend is geeft een leuke onderhandelingspositie (aangezien algemeen aangenomen wordt dat historie 'waardevol' is). Voor de rest check ik een auto grondig, ik hoef niet perse te weten wat er vroeger aan is gedaan maar hoe de huidige stand van zaken is.
Meestal moet je toch gewoon mazzel hebben en eventuele garantie voor niet-zelf-klussers of nieuwere auto's is dan wel verstandig.
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Leuk hè, bieden op DomeinenRz
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Wim063
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 sep 2014 15:59
- Mercedes-Benz: G63 (463), ML63 (W166), AMG GTs Edition 1 (C190), E coupé (2018)
JosCLK schreef:Deze problemen hebben niets te maken met het feit dat het een SL55AMG betreft, het zou dan ook gelden voor bijvoorbeeld een SL500. Heb deze zelf gehad (bouwjaar 2002), zo'n 40.000 kilometer mee gereden tot ongeveer 128.000 kilometer en geen van vermelde problemen gehad. Het heeft meer te maken met hoe een auto is onderhouden en wat er mee gebeurd is voordat je de auto koopt. Waar kwam bijvoorbeeld jouw auto vandaan, dealer of handelaar, wel of geen garantie, schadegevalletje, historie bekend? En service B valt gewoon onder onderhoud, lijkt me geen typisch probleem van de SL55. Je kunt dus niet stellen dat alle SL55 AMG's vanaf 2002 "slechte" auto's zijn. Verder betreft het een auto met bijna 500PK, inmiddels meer dan 10 jaar oud dus kun je ook niet verwachten dat je zo'n auto rijdt tegen de kosten van een C-klasse. Overigens zou ik de auto bij de domeinen laten staan alleen al vanwege het feit dat de historie niet bekend is, de lelijke wielen en het feit dat auto's bij de domeinen vaak voor behoorlijk hoge prijzen weggaan.Wim063 schreef:Gouden Tip:
Koop NOOIT een SL55 van voor de facelift met meer dan 100.000 km!!
Ik heb er eentje gehad (van 2003) en ze hadden me ook gewaarschuwd... (toch vond ik de wagen zooooo mooi dat ik hem toch gekocht heb)...
ALLES gaat daar gewoon aan stuk... (behalve de motor) en alles kost beste veel geld...
Dit heb ik allemaal vervangen op +/- 8 maanden:
- SBC pomp
- ABC pomp
- luchtveringen
- Comand APS
- kortsluiting in kontactdoos
- koffersluiting-pomp
- 'bonnet'-sensor voor motorkap
- Service B
Kostprijs: +/- 18.500 euro
Toen van 'ellende' verkocht aan het buitenland, omdat volgens mijn dealer de lijst 'gekende' problemen nog niet was vervangen...
Wat niet wil zeggen; de dagen dat hij in mijn garage stond (en niet bij de dealer voor stukken), was het een zalige wagen met een heerlijke sound!
De mijne was van een handelaar uit Duitsland (dus geen waarborg), wel volledig onderhoudsboekje (altijd dealer onderhouden). Een klant van mij had net dezelfde (ook een 55 amg) en had dezelfde problemen vanaf + 100.000 km... Vandaar mijn mening/ervaring hieromtrent...
Voor mijn gevoel wordt een dergelijke auto in NL, en met name Randstad, altijd te kort gedaan doordat het potentieel vd auto nagenoeg nooit gebruikt wordt. In 1992 reed ik met mijn Starlet (75pk) enkel plankgas en dat was max 170. Een SL55 met 500pk heeft véél meer ruimte nodig en is het de laatste 20 jaar vele malen drukker geworden. 2 minuten plankgas is zowat onmogelijk.
PS: de hoogste boete was fl.600,00 voor 60km te hard
PS: de hoogste boete was fl.600,00 voor 60km te hard
Only dead fish go with the flow
Ha Ha, ik had bewust er niet bij gezet dat de auto bij de Domeinen staat, dacht eens even kijken hoe lang het duurt voor men dit uitgevogeld heeft: Nou niet lang dus.
Mijn gedachte was als je zo'n auto nou redelijk goedkoop kunt kopen, zodanig goedkoop dat je nog geld over hebt voor een paar mooie velgen en GROOT onderhoud dan heb je er misschien wel een goede auto aan mits de km.stand klopt. Vandaar ook mijn vraag hier of iemand deze auto misschien kent.
Bieden bij de Domeinen is inderdaad leuk, het is mij echter nog nooit gelukt om daar een auto te kopen. Het is zoals JosCLK aangeeft: De auto's gaan vaak voor hoge prijzen weg, dusdanig hoog dat ik niet snap dat mensen dat er voor betalen bij de domeienen terwijl ze voor hetzelfde geld bij een dealer een gelijksoortige auto kunnen kopen met de mogelijkheid van een proefrit en garantie.
De kosten die Wim063 opsomt hebben mij wel aan het denken gezet. Misschien doe ik toch nog een bod, maar dan wel erg laag.
Mijn gedachte was als je zo'n auto nou redelijk goedkoop kunt kopen, zodanig goedkoop dat je nog geld over hebt voor een paar mooie velgen en GROOT onderhoud dan heb je er misschien wel een goede auto aan mits de km.stand klopt. Vandaar ook mijn vraag hier of iemand deze auto misschien kent.
Bieden bij de Domeinen is inderdaad leuk, het is mij echter nog nooit gelukt om daar een auto te kopen. Het is zoals JosCLK aangeeft: De auto's gaan vaak voor hoge prijzen weg, dusdanig hoog dat ik niet snap dat mensen dat er voor betalen bij de domeienen terwijl ze voor hetzelfde geld bij een dealer een gelijksoortige auto kunnen kopen met de mogelijkheid van een proefrit en garantie.
De kosten die Wim063 opsomt hebben mij wel aan het denken gezet. Misschien doe ik toch nog een bod, maar dan wel erg laag.