320 motor problemen W124

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

28 sep 2014 16:38

Ik heb een '94 W124 Combi met een 320 motor...



Sinds ik de Mercedes heb loopt hij niet geweldig, circa vier dagen geleden startte ik hem en hij liep enorm slecht, trilt, maakt een ploppend geluid onder het optrekken...wat hij ook niet bepaald doet.
Als ik gas geef trekt hij met 1% motorvermogen op, druk ik het gaspedaal volledig in dan wordt het wel 10%!...dus hij wil bijna niet vooruit.

Heb de bougie's, bougiekabels, bobines al vervangen, injectiereiniger geprobeerd, de kabelboom is goed, alle draden zijn als nieuw, dus denk dat die al een keer vervangen is geweest.

Heb tevens alle standen van de compensatiestekker 1 t/m 7 ook geprobeerd, wat geen verschil uitmaakt, hij staat nu weer op 1.

Begin een beetje hopeloos ervan te worden om de motor nou eens goed lopend te krijgen, want van die 220 PK merk ik ook heel weinig.
Heeft iemand in idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

João
Laatst gewijzigd door Lorinser sr op 28 sep 2014 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto,s niet linken maar via bijlage functie plaatsen .
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

28 sep 2014 21:42

Heb je je kabelboom al eens nagekeken vanaf het schutbord tot de laatste sensor?
Een 94 met 320 motor heeft de zelf oplossende kabelboom....

Daar komen heel vaak problemen van.
Je kan het meestal al wel zien bij een stekker dat de isolatie verdwenen is.
Het is altijd wat en zelden goed
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

28 sep 2014 21:46

inderdaad, kabelboom nakijken.
Heeft de motor ooit op LPG gedraaid?
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

28 sep 2014 21:50

Zal de kabelboom nog verder nakijken, maar betwijfel dat het probleem daar in zit.

Hij heeft nooit op LPG gelopen voor zover te zien is, geen tankaansluiting of andere dingen die ermee te maken hebben.

João
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

28 sep 2014 23:42

wellicht een stomme vraag maar is het heel slecht lopen plotseling ontstaan of is het mogelijk dat er 2 bougiekabels verwisseld zitten.

heb dit een keer gehad bij een swift en heb me een ongeluk gezocht totdat ik de ontstekingsvolgorde eens goed heb nagelopen

kabelbomen zijn echter al gauw verdacht bij dit type
Michel
Berichten: 7357
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
Mercedes-Benz: W124 E60
Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

28 sep 2014 23:49

laat eerst eens goed naar kijken klakkeloos vervangen helpt vaak niet klinkt als een gasklep LMM probleem

motor staat dan in wilde weg te vonken met geen vermogen en ploffen als symptomen, er gaat iets mis in de ontsteking

waar woon je ?
Groeten,
Michel

Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

29 sep 2014 00:02

Heb alle kabels al na laten kijken, deze zitten op de goede plek.

De motor liep al niet goed toen ik hem kocht, heb hem wel wat beter lopend gekregen maar nog niet 100%, hij blijft trillen en krachteloos optrekken.
Het ging wel wat beter voor enkele weken, zet hem 's avond op de parkeerplaats, volgende dag start ik hem en meteen loopt hij verschrikkelijk slecht.
Zou dit eerder onder het rijden verwachten dat hij plotseling slechter gaat lopen.

Woon in Dronten.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

01 okt 2014 23:33

Ben vanavond de hele avond bij een monteur geweest en die heeft alles nagekeken.
Heb een computer van een 280 erin, dat lijkt mij al niet te kloppen.

Het probleem dat de motor zo slecht loopt (op vier cilinders) komt omdat cilinder 1 en 6 geen signaal krijgen om benzine in te spuiten, het lijkt erop dat de computer de condensators niet aanstuurt.
Heeft iemand misschien een computer liggen voor een 320 motor?

João
Gebruikersavatar
Dutch626
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13 mei 2012 17:07

02 okt 2014 07:29

goeie koop geweest die auto.... als ik lees dat hij al niet goed liep bij de koop en je hem iets beter hebt gekregen lijkt het me dat je gauw tevreden bent.
2 bougies die geen vonk krijgen bij een 6-pitter..... ik weet het niet maar dan loopt zo'n motor echt als een krant. iets beter op 4 cilinders van de 6........
k.. = k..
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

02 okt 2014 08:50

Hij loopt ook inderdaad waardeloos.
Maar als je een goede Mercedes met alleen een technisch probleem kunt kopen het de rest (body) is goed, dan is het geen verkeerde koop.
Heb hem voor slecht 550,- euro gekocht, in onderdelen is hij alleen al meer waard. :P

Uiteraard ga ik hem niet slopen, want hij is mij veel te praktisch en verder is hij goed, alleen het ene motorprobleem vinden en dan heb ik een "top" auto.

João
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

02 okt 2014 09:37

Op een gegeven moment is niet alleen van belang wat er nog goed is, maar wat het nog kost om 'm weer helemaal goed te krijgen (als je 'm niet wilt slopen). En dat kan wel hem wel 's economisch-total-loss maken.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Dutch626
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13 mei 2012 17:07

02 okt 2014 11:02

Diante schreef:Ben vanavond de hele avond bij een monteur geweest en die heeft alles nagekeken.
Heb een computer van een 280 erin, dat lijkt mij al niet te kloppen.

Het probleem dat de motor zo slecht loopt (op vier cilinders) komt omdat cilinder 1 en 6 geen signaal krijgen om benzine in te spuiten, het lijkt erop dat de computer de condensators niet aanstuurt.
Heeft iemand misschien een computer liggen voor een 320 motor?

João
dus beginnen bij de basis en de juiste computer plaatsen.
ff op je chassisnummer een onderdeel nummer opzoeken en kijken of er wellicht ergens 2de hands iets word aangeboden. daarna verder kijken.
een nieuwe zal een godsvermogen kosten in verhouding met de aankoop van die auto.
en is jouw monteur een mercedes kenner of een cv-monteur?? ik ben ook monteur maar als ik naar een cv-installatie kijk komt het niet goed.. begrijppie??
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

02 okt 2014 20:11

Alles rondom de auto is heel vaag, de bouwdatum is niet bekend, waar de auto vandaan komt is niet bekend en met het chassisnummer kan Mercedes Benz zelf helaas ook niets, want het is niet correct wordt er gezegd.

Het was een '86 maar bleek achteraf een '94er te zijn bij een RDW keuring, dus er is al aardig mee geprutst.

Heb de Mercedes puur voor de praktische doeleinden gekocht, niet om winst op te gaan maken of om later weer een keer te verkopen, deze rij ik af...wat nog wel een tijd zal duren aangezien hij buiten het slecht lopen van de motor in goede staat is.
De motor zelf is ook goed, niet versleten etc.

Ik geef er niet om of hij origineel is of niet, hij moet gewoon technisch goed zijn, lekker rijden en er netjes uitzien.
Een technisch probleem is op zich makkelijker en goedkoper te verhelpen dan plaatwerk problemen, als de dorpels of andere delen rot zijn ben je duurder uit qua las en spuitwerk.

De monteur die ernaar heeft gekeken is een hele goeie, dat weet ik uit ervaring aangezien hij ook al jaren aan mijn andere auto's heeft gewerkt, hij is eerste en tweedegraads automonteur.
Hij heeft de hele kabelboom doorgemeten, bougie's, bonine's en bougiekabels gewisseld, om slechte eruit te kunnen halen, alles wat goed.

Wat de exacte juiste computer is weet ik niet aan de hand van een nummer, aangezien ik geen juiste erin heb zitten om dit moment.
Dus dat wordt (helaas) een kwestie van uitproberen.

João
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

02 okt 2014 22:07

Hoe weet je of de motor goed is als hij nog niet eens fatsoenlijk loopt?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

02 okt 2014 22:59

Was bij een Mercedes kenner en die heeft ook even naar de motor gekeken en die zei dat de motor goed was en niet versleten.

Dat de motor niet goed loopt heeft puur te maken met de niet inspuiting van de 1ste en 6de cilinder die hij nu niet heeft, als dat probleem verholpen is, loopt hij als een zonnetje! ;)

João
Plaats reactie