C200 elektronica uit sleutel halen.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
martinh123
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 feb 2012 16:05
Mercedes-Benz: W201 190 1.8 automaat benzine 1990

25 sep 2014 17:10

Had al een paar keer op berichten gereageerd wat betreft een sleutel.
Daar ik ook problemen heb met een sleutel en wil een nieuwe behuizing voor de sleutel maar je moet de elektronica er natuurlijk wel heel eruit halen.

Heb het net gedaan 5 minuten werk en wacht nu op de behuizing (gisteren besteld) maar het verwijderen van de elektronica gaat over het algemeen heel gemakkelijk.

Je kun het natuurlijk op verschillende manieren doen er staan genoeg filmpjes op YouTube. Daar heb ik ook naar gekeken.
Alleen heb ik wat voor mij verbetert zodat ik bij de 2de sleutel het iets makkelijker zal gaan. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zullen zijn met wat ik bedoel.

Had eerst zoals al op het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=mL5WW1ejTl4 geprobeerd maar het plastic is te stug, wil niet mee werken.
Misschien was het makkelijker geweest als ik een haarfohn gebruikt had om de behuizing wat warm te maken.
Heb langs de zijkant met een scherp stenleymesje een snede gemaakt zodat het plastic wat mee werkt. Iets uit elkaar kunt drukken.
Gebruik de afstandsvoelers om tussen het witte en de zijkant te komen en steeds iets dikker nemen zodat je niets beschadigt.
Net als op de videofilmpje waar de jongen met een schroevendraaier en een paperclip aan het werk was.
Nu heb ik dus wat anders bedacht om de elektronica eruit te halen en bekijk de foto's maar eens goed denk dat jullie wel zullen begrijpen wat ik bedoel.

Trouwens als je wilt weten of alles nog werkt aan je sleutel hou hem voor een camera en druk op de knopjes.
Je kunt op de display van de camera zien of het werkt. Dit kun je natuurlijk ook met de camera van de telefoon doen.
Probeer het maar eens met een afstandbediening van je tv.

Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zullen zijn.

Hou er rekening mee als je zo wilt werken dat als je de afstandsvoeler wilt plaatsen om de elektronica eruit te halen dat net onder het witte lipje een drukknopje zit en dat je daar niet aanzit.
Bijlagen
Hoe het witte lipje van de zijkant eruit ziet.
Hoe het witte lipje van de zijkant eruit ziet.
Schuine kant .jpg (120.65 KiB) 266 keer bekeken
De afstandsvoeler is iets schuin afgeslepen zodat hij de schuine kant van het witte lipje weg zal drukken als je de voeler plaatst.
De afstandsvoeler is iets schuin afgeslepen zodat hij de schuine kant van het witte lipje weg zal drukken als je de voeler plaatst.
afstandsvoeler bijgeslepen.jpg (135.76 KiB) 266 keer bekeken
Hier zie je hoe de afstandsvoeler moet zitten als je hem tussen de behuizing en het witte plaatje plaatst.
Hier zie je hoe de afstandsvoeler moet zitten als je hem tussen de behuizing en het witte plaatje plaatst.
Het plaatsen van de afstandsvoeler.jpg (101.72 KiB) 266 keer bekeken
Had de elektronica er al uitgehaald 5 minuten werk.
Had de elektronica er al uitgehaald 5 minuten werk.
nog geen 5 minuten werk.jpg (106.83 KiB) 266 keer bekeken
Hou er rekening meer dat onder het witte lipje nog een drukknop zit
Hou er rekening meer dat onder het witte lipje nog een drukknop zit
20140925_170749.jpg (140.62 KiB) 266 keer bekeken
martinh123
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 feb 2012 16:05
Mercedes-Benz: W201 190 1.8 automaat benzine 1990

25 sep 2014 17:15

Bekijk gelijk of er aanslag op het printplaatje zit, in mijn geval was dit wel en heb dit met wat contactreiniger en een wattenstaafje zo goed het kan schoon gemaakt. Heb niet direct op het printplaatje de contactreiniger gespoten maar op het wattenstaafje.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

25 sep 2014 17:20

martinh123 schreef:Trouwens als je wilt weten of alles nog werkt aan je sleutel hou hem voor een camera en druk op de knopjes.
Daarmee test je idd het IR-deel, niet het RF-deel :goedzo:
Logboek S500.
martinh123
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 feb 2012 16:05
Mercedes-Benz: W201 190 1.8 automaat benzine 1990

27 sep 2014 09:17

Intussen een nieuwe behuizing voor de sleutel geplaatst.
Als er mensen zijn die dit zelf willen doen bekijk foto's met hoe je de afstandsvoeler bijslijpt en hoe je die plaatst om alles goed te verwijderen.
Heb dit nu bij een andere sleutel gedaan en het werkt heel goed. Je hoeft niet bang te zijn dat je iets stuk maakt.

Wel goed kijken of je ze de juiste spullen toe sturen, kreeg er een voor een W211 en dan past het niet. Ziet er trouwens wel hetzelfde uit.
Plaats reactie